Spaudos pusryčiuose pranešimus skaitė ir su auditorija diskutavo Domantas Gailius, Eduardo Marquesas, Dovilė Lebrikaitė ir Dovydas Kiauleikis.
Žurnalai siūlo tai, ko ieško prekės ženklai ir nori žmonės
Domantas Gailius, „Inspired UM“ partneris, verslo plėtros vadovas ir KOG instituto steigėjas, pastebi, kad šiandien prekės ženklai siekia save išreikšti per kokybišką ir autentišką turinį, kurį žmonės vertina ir mėgsta. Spaudos žurnalai, su 1,5 milijono skaitytojų auditorija, siūlo būtent tokią platformą, kurioje reklama pasiekia daugybę skirtingų segmentų.
Anot D. Gailiaus, nors per pastaruosius metus spaudos tiražai mažėjo dėl interneto plėtros, spaudos leidiniai vis dar išlieka aktualūs. Prekybos centrų spaudos lentynose, kuriose galima rasti apie 400 leidinių, matoma, jog žmonės ir toliau perka spaudos produktus. Pavyzdžiui, žurnalą „Žmonės“ perskaito apie 250 tūkstančių skaitytojų, o vidutinis bet kurio iš populiariausių Lietuvos žurnalų pasiekiamumas siekia apie 100 tūkstančių žmonių – panašų, kaip TV laidos ar nuomonės formuotojų auditorijos.
Spaudos leidiniai dažnai orientuojasi į konkrečias temas, todėl per juos lengva pasiekti specifinius interesus turinčius skaitytojus. Taip, kaip Vokietijoje galima rasti apie 25 leidinius, skirtus medžiotojams, Lietuvoje taip pat galima rasti įvairių leidinių, orientuotų į skirtingas skaitytojų grupes: verslo vadovus, mamas, jaunimą, senjorus ir kt.
Dėl šios priežasties spauda pasaulyje išgyvena renesansą. Žmonėms spaudos leidiniai tampa alternatyva skaitmeniniam turiniui – tarsi atokvėpis nuo internetinio triukšmo. Tokią nišinę ir vertingą mediją itin vertina vartotojai ir reklamos užsakovai.
Spauda turi savitą vertę dėl aukšto patikimumo. Tyrimai rodo, kad iš visų žiniasklaidos priemonių žmonės labiausiai pasitiki spaudoje publikuojamu turiniu ir reklama. Reklama spaudoje laikoma prasminga ir vertinga, todėl reklamos užsakovai spaudos pagalba gali pasiekti tikslus, kurių nepavyktų įgyvendinti kituose kanaluose.
Ne pinigai atneša gerų idėjų, o geros idėjos atneša pinigų
Brazilas Eduardo Marquesas, pelnęs 52 „Kanų Liūtus“, įskaitant keturis „Grand Prix“, yra „Publicis Groupe Benelux“ kūrybos vadovas ir vienas iš ryškiausių kūrybinių protų šiuolaikiniame reklamos pasaulyje. Jis pabrėžia, kad spauda – tai erdvė, kurioje idėjos susipina su vaizdais ir turiniu, tapdamos stipria jėga. Anot jo, reklama spaudoje – pati gryniausia ir kartu kompleksiškiausia reklamos forma, kuriai reikia kūrybingumo.
Geros spaudos reklamos dažnai išpopuliarėja socialiniuose tinkluose ir tampa virusinės. Tad būtų klaida jas vertinti tik kaip „popieriaus lapus“. Pavyzdžiui, Eduardo pasakoja apie „Burger King“ reklaminę kampaniją, kurioje buvo parodyti sugedę mėsainiai, atspindintys konservantų nenaudojimą. Ši reklama sulaukė pasaulinio susidomėjimo ir gerokai padidino pardavimus.
Kodėl visi kalba apie žurnalus?
Šiais laikais daugelis žinomų žmonių turi asmeninius kanalus internete, tačiau jie vis dar siekia patekti ant žurnalų viršelių. Pasak žurnalo „Žmonės“ redaktorės Dovilės Lebrikaitės ir kultūros žurnalo „Literatūra ir Menas“ redaktoriaus pavaduotojo Dovydo Kiauleikio, viršelių herojams taikoma griežta atranka, kurią žmonės vertina kaip prestižą.
Teminiai žurnalų numeriai leidžia kalbėti apie svarbias, tačiau nebūtinai lengvas temas. Pavyzdžiui, „Žmonės“ žurnalo numeris apie emocinę sveikatą, kuriame pasirodė Karolina Meschino, sukūrė erdvę herojams dalytis patirtimis, kurios gali padėti kitiems. Žurnalas tampa patikimu informacijos šaltiniu, kurį skaitytojai ir herojai vertina dėl išliekamosios vertės.
Kultūrinė spauda taip pat populiarėja, nes žmonės aktyviai dalyvauja kultūriniame gyvenime ir ieško informacijos apie jį. Kultūriniai žurnalai, tokie kaip „Literatūra ir Menas“, sulaukia vis daugiau dėmesio, o jų teminiai projektai pritraukia ir komercinių reklamų.
„Spaudos pusryčiai“ – pirmasis renginys cikle „Medijų pusryčiai“. Kitas susitikimas – „Interneto“ ir „Radijo“ pusryčiai.