Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 10 05 /15:12

Streiku gąsdinusiems VVT vairuotojams Vilniaus taryba atseikėjo 5,5 mln. eurų, privatininkai jaučia skriaudą

Streikais grasinę „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojai atsitraukė ir pranešė atidedantys savo planus. O Vilniaus taryba nustatė naujus VVT teikiamų keleivių vežimo paslaugų įkainius, kurie gerokai išaugo palyginti su mokamais konkursus laimėjusioms privačioms bendrovėms. Pastarųjų atstovas tvirtina, kad taip sunkinamos konkurencinės sąlygos.
Vilniaus autobusų parko autobusas
Vilniaus autobusų parko autobusas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Didins įkainius

Vilniaus taryba trečiadienio posėdyje nustatė naujus „uždarosios akcinės bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ teikiamų keleivių vežimo vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutais paslaugų įkainius“.

Tie įkainiai bus nuo 2,65 euro iki 3, 54 euro už vieną kilometrą ridos. Mažiausia kaina mažiems ne elektriniams autobusams, didžiausia – troleibusams.

Dviašių autobusų vienas ridos kilometras įvertintas 2,92 euro, triašių – 3,24 euro. Tai ir yra tie autobusai, kuriuos dažniausiai matome Vilniaus gatvėse.

Vilniaus savivaldybės teigimu, „didinti įkainius prireikė dėl didelės infliacijos ir sparčiai augančių energetikos išteklių kainų“: „Nors įkainiai jau buvo padidinti vasaros pradžioje, dėl pastarųjų veiksnių to nepakako, kad būtų suvaldytos didėjančios bendrovės išlaidos energetikos ištekliams – jos nuo metų pradžios padvigubėjo.

Augančios energijos kainos ir riboti bendrovės finansiniai ištekliai taip pat trukdo sėkmingai kelti vairuotojų ir kitų „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojų atlyginimus.

Įkainių didinimas yra bendro savivaldybės ir „Vilniaus viešojo transporto“ darbo, ieškant problemos sprendimo, vaisius. Jie keliami atsižvelgiant į įmonės poreikius ir savivaldybės galimybes.“

Nors įkainiai jau buvo padidinti vasaros pradžioje, to nepakako, kad būtų suvaldytos didėjančios bendrovės išlaidos energetikos ištekliams.

Savivaldybė patikslino, kad jei taryba patvirtins siūlymą, įkainiai didės taip: mažų autobusų nuo 1,96 iki 2,65 Eur/km, mažų elektrinių autobusų nuo 1,89 iki 2,70 Eur/km, dviašių autobusų nuo 2,09 iki 2,92 Eur/km, triašių autobusų nuo 2,33 iki 3,24 Eur/km, o troleibusų nuo 2,23 iki 3,54 Eur/km.

„Įkainių keitimas savivaldybės biudžetui papildomai kainuos 5,586 mln. eurų. Svarbu pabrėžti, kad dėl to bilietų kainos keleiviams nesikeis“, – teigiama savivaldybės komentare.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Autobusas
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Autobusas

Privatiems moka kur kas mažiau

Tačiau šie įkainiai galios tik savivaldybės bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ paslaugoms. UAB „Transrevis“, kuri aptarnauja 22 privežamuosius ir pagrindinius maršrutus Vilniaus mieste, valdybos narys Vladas Dapkus 15min sakė, kad jų įkainiai kur kas kuklesni – dviašiams autobusams jie yra 1,37 euro už kilometrą, triašių – 2,05 euro.

„Įkainių kėlimas nėra blogybė, bet esmė ta, kad mes vieni kitus pastatome į labai nelygias konkurencijos sąlygas. VVT dirba pagal šiek tiek kitokią apmokėjimo sistemą, bet yra numatyta, kad jiems galima kartą metuose peržiūrėti indeksavimą. Šiais metais tai jau įvyko, o dabar dar papildomai bus indeksuojama. Ir kainos yra kosminės, jeigu palyginsime santykinai – mūsų ir jų kainos skiriasi vos ne 50 proc.

Aš matau, kad čia bus VVT pačios administracijos neefektyvumas. Manau, šiuo atveju bus iškreipta rinka – savivaldybė bijodama streikų vietoj to, kad gerintų administracijos efektyvumą, eina kitu keliu ir pakelia įkainius. Jeigu bus pakelti įkainiai, mes prarandame konkurencingumą, jie turės galimybę kelti atlyginimus, mes negalėsime“, – kalbėjo V.Dapkus.

Įkainių kėlimas nėra blogybė, bet esmė ta, kad mes vieni kitus pastatome į nelygias konkurencijos sąlygas.

Jo teigimu, blogiausia, kad šiuo atveju mokesčių mokėtojų pinigai bus atiduodami vienai įmonei, kuri „yra nekonkurencinga“.

V.Dapkus sako, kad jų įkainiai šiemet buvo indeksuoti, tačiau tekę ilgokai palaukti, todėl esą jaučiasi ignoruojami. „Į VVT žiūrima kaip į sūnų, o mes kaip posūniai, – ironizuoja. – Mes lyg žaidžiame tokį savotišką žaidimą – paimkime ir mes, pasakykime, kad mūsų vairuotojai eitų streikuoti, tada savivaldybė ir mums indeksuos antrą kartą. Tai nėra svarus problemos sprendimas.“

Jis teigė esąs tikras, kad sprendimas susijęs su grasinimais streikuoti.

Streiką atidėjo, nes susitarė

Apie tai, kad šių metų spalio 3 d. turėjęs įvykti streikas atidedamas, rugsėjo 30 dieną pranešė Lietuvos profesinė sąjunga „Solidarumas“.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Vilniaus autobusų parkas
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Vilniaus autobusų parkas

„Mes vedėme derybas su Vilniaus savivaldybės ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ vadovais ir pasiekėme, kad darbuotojų reikalavimai visiems darbuotojams padidinti atlyginimus 10 proc. bus įvykdyti šių metų lapkričio 1 d., vėl galios kolektyvinė sutartis, kuri baigėsi 2018 m., o visos pagal šią sutartį numatytos, bet neišmokėtos išmokos bus sumokėtos.

Derybos dėl darbuotojų atlyginimų indeksavimo iki 9 proc. bus tęsiamos iki 2023 m. sausio 1 d. Jei nepavyktų sutarti, profesinė sąjunga pasilieka teisę streikuoti nuo Naujųjų metų“, – pranešime cituotas UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.

Pasiekėme, kad darbuotojų reikalavimai visiems darbuotojams padidinti atlyginimus 10 proc. bus įvykdyti šių metų lapkričio 1 d.

2022 m. rugsėjo 15 d. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius šios įmonės direktoriui Dariui Aleknavičiui ir Vilniaus savivaldybės administracijos direktorei Linai Koryznienei įteikė įspėjimą apie būsimą streiką, jei nebus patenkinti darbuotojų reikalavimai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais