Atlikę vertinimą, STT specialistai nustatė, kad šis procesas turi teisinio reguliavimo spragų. Neskaidri procedūra sudaro galimybę vieniems gauti atlygį už vaikų priežiūrą sutarties galiojimo metu ir neprižiūrėti nė vieno vaiko, o kitiems globotojams perduoti prižiūrėti vaiką (-us) ir vykdyti sutarties įsipareigojimus, kai priežiūros reikalaujančių vaikų poreikis yra didesnis nei sudariusių sutartis budinčių globotojų tam tikroje savivaldybėje.
Nesant budinčio globotojo, įsipareigojančio pagal sutartį prižiūrėti vaiką, tinkamai reglamentuotos atrankos, ne tik didėja nesąžiningo ir neproporcingo budintiems globotojams darbo krūvio paskirstymo, bet ir neefektyvaus savivaldybės lėšų panaudojimo rizika, sudaromos sąlygos pasielgti neskaidriai ir nesąžiningai.
Kita problema, kai vaiko tėvai, siekiantys nustatyti vaiko laikinąją globą (rūpybą) iki išvykimo iš Lietuvos dėl vienokių ar kitokių priežasčių laiku nesikreipia į nustatytas institucijas, tuomet atsiranda terpė besikreipiančių tėvų ir šią procedūrą atliekančių savivaldybės ar Įvaikinimo tarnybos darbuotojų galimai nesąžiningiems susitarimams, siekiant šią paslaugą gauti greičiau.
Šios aplinkybės leidžia manyti, kad budinčių globotojų atrankos ir vaiko laikinosios globos ar rūpybos tėvų prašymu nustatymo reglamentavimas galėtų būti skaidresnis ir objektyvesnis.
STT pateikė išvadą Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, Įvaikinimo tarnybai, Socialinių paslaugų priežiūros departamentui ir Švenčionių rajono savivaldybės administracijai.