Korupcijos rizikos analizę agentūroje atlikusių STT pareigūnų nuomone, strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčios įmonės valdyme ir veikloje neturi būti jokių korupcijos rizikos veiksnių, pranešė STT.
Analizė atskleidė, kad agentūros valdymas ne visada atitinka įstatymus, pavyzdžiui, jai vadovauja generalinis direktorius, bet nėra valdybos. Pagal įstatymus tokioje įmonėje turi būti valdybos.
NPA taip pat yra sukaupusi daugiau naftos atsargų nei numato įstatymai, dėl ko galbūt patiriama papildomų išlaidų.
Be to, pasak STT, agentūros vadovo skyrimo tvarka nėra aiškiai reglamentuota, o jos veiklos vidaus kontrolė nėra efektyvi. LNPA taip pat yra sukaupusi daugiau naftos atsargų nei numato įstatymai, dėl ko galbūt patiriama papildomų išlaidų.
Gegužės viduryje Valstybės kontrolė paragino LNPA į valstybės biudžetą pervesti lėšas, gautas už parduotas perteklines naftos produktų atsargas. Jos teigimu, 2014 metų pabaigoje lėšų likutis už 2011-2012 metais parduotas atsargas buvo 10,2 mln. eurų – nepaisant to, Energetikos ministerija 2011-2014 metais jai papildomai skyrė 3,3 mln. eurų atsargų tvarkymui.
Energetikos ministerija tuomet tvirtino, kad sukauptos lėšos bus naudojamos dyzelinui pirkti. Balandį agentūra pasirašė 250,5 tūkst. eurų vertės sutartį su bendrove „Orlen Lietuva“ dėl 500 tonų dyzelino pirkimo, o gegužės viduryje paskelbė naują 13 tūkst. tonų jo pirkimo konkursą.
Atnaujinusi atsargas bei pardavusi perteklinius rezervus, LNPA pirmąjį šių metų ketvirtį gavo 19,142 mln. eurų pajamų – daugiau kaip 100 kartų daugiau nei pernai sausį-kovą (175,1 tūkst. eurų), bendrovės grynieji nuostoliai per metus sumažėjo 33,3 proc. iki 48,4 tūkst. eurų.