Buvo analizuotos uždarosios akcinės bendrovės „Vilniaus apskrities atliekų tvarkymo centras“ (UAB „VAATC“) valdymo, įkainių ir tarifų nustatymo teisinio reguliavimo, atliekų tvarkytojų konkurso sąlygų vertinimo, ataskaitų ir statistinių duomenų vertinimo, taip pat komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos priežiūros vykdymo sritys.
STT pareigūnai mano, kad dėl nepakankamo teisinio reglamentavimo, plačių valstybės tarnautojams ar jiems prilygintiems asmenims suteiktų administracinių įgaliojimų, administracinės priežiūros stokos, yra sąlygų korupcijai pasireikšti. Todėl Vilniaus miesto savivaldybei buvo pateiktas detalus sąrašas pasiūlymų joms pašalinti.
STT siūlo viešai skelbti kuo išsamesnes komunalinių atliekų tvarkymo operatorių ataskaitas apie komunalinių atliekų tvarkymą Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje, pateikiant apskaitos duomenis apie komunalinių atliekų kiekį pagal jų sutvarkymo būdus, surinktų ir perdirbtų antrinių žaliavų kiekius tonomis, kaštų išlaidų struktūrą, surinkto vartų mokesčio panaudojimą.
Taip pat siūloma nustatyti savivaldybės tarybos kompetenciją patvirtinti komunalinių atliekų vienos tonos perskaičiavimo į vieną kubinį metrą metodiką ir koeficientą, nustatyti, kad vienos tonos atliekų šalinimo savivaldybės komunalinių atliekų sąvartyne įkainius nustato Vilniaus m. savivaldybės taryba. Taip pat siūloma stiprinti komunalinių atliekų, šalinamų sąvartyne, svorio kontrolę, iš atliekų tvarkymo operatorių reikalauti duomenų apie antrinių žaliavų, atskirtų iš bendro komunalinių atliekų srauto, kiekį. Rekomenduojama konkretizuoti atvejus, kai atliekų turėtojas galėtų nemokėti nustatyto atliekų išvežimo mokesčio dėl objektyvių priežasčių negamindamas atliekų ir nesinaudodamas komunalinių atliekų tvarkytojų paslaugomis.
Be to, STT siūlo mažinti valstybės tarnautojų administracinę diskreciją, parengti administracinės priežiūros vykdymo procedūrų aprašus, kuriais vadovautųsi savivaldybės tarnautojai vykdydami komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos organizavimo ir priežiūros funkcijas.