„Kadangi nuo įvykio praėjo jau daugiau nei 15 darbo dienų ir niekas nevyksta, norėčiau paviešinti baisią kelionę mūsų daugiabučio liftu, kurį prižiūri UAB „Paradis“. Balandžio 9 dieną apie 20 valandą įlipome į mažąjį liftą mūsų name, nes didelis liftas buvo sugedęs. Paspaudus reikiamo aukšto mygtuką, pradėjome su dukra ir dar dviem kaimynais kilti į viršų. Po kokių 5 sekundžių išgirdome baisius garsus – lyg liftas kažkur leistųsi ir daužytųsi.
Kairės pusės durys neužsidarė, girdėjosi siaubingi besidaužančio lifto garsai. Lyg metalas į metalą daužytųsi. Pradėjome rėkti „STOP“, bet niekas mūsų negirdėjo.
Paspaudžiau „Stop“ mygtuką, liftas sustojo ir mes užstrigome. Bandant išsikviesti pagalbą viduje esančiu mygtuku, niekas su mumis nepanoro bendrauti. Nebuvo jokios lentelės su kontaktiniu pagalbos telefono numeriu. Paskambinome namo pirmininkui, kuris ir iškvietė pagalbą“, – istoriją ėmė pasakoti Mindaugas.
Į viršų kilo atviromis durimis
Po pusvalandžio atvykęs „Paradis“ darbuotojas informavo, kad netrukus visus išlaisvins. Užstrigęs liftas buvo tarp 3 ir 4 aukšto.
„Meistrui pradėjus tvarkyti liftą, šis susilygino su ketvirto aukšto durimis, atsidarė kairės pusės vidinės bei išorinės durelės, tačiau už jų mūsų niekas nepasitiko. Jau norėjome lipti lauk, tačiau staiga liftas visu greičiu pradėjo kilti į viršų. Kairės pusės durys neužsidarė, girdėjosi siaubingi besidaužančio lifto garsai. Lyg metalas į metalą daužytųsi. Pradėjome rėkti „STOP“, bet niekas mūsų negirdėjo. Meistras tuo metu buvo 16-tame aukšte.
Po kurio laiko liftas sustojo. „Kelionė“ viršun tęsėsi su pertraukomis, kylantis liftas ir toliau daužėsi, gadindamas įrangą. Galiausiai viršuje mus iš jo išleido. Iš viso lifte prabuvome apie 45 minutes“, – istoriją baigė pasakoti kaunietis.
Jo nuomone, sugedęs liftas buvo techniškai netvarkingas, neparuoštas galimiems įvykiams, o atvykusiam darbuotojui nebuvo svarbu, kad tvarkomame lifte yra žmonių, tarp kurių – ir šešiametė Mindaugo dukra. Vyras įsitikinęs, kad panašiomis aplinkybėmis pirmiausia privaloma pasirūpinti užstrigusiais asmenimis, siekiant, kad jie patirtų kuo mažiau streso.
„Staiga pajudėjęs, besidaužantis, atviromis durimis į 16-tą aukštą kylantis liftas su žmonėmis kėlė didžiulę grėsmę man ir mano vaikui. Bijodamas detalių atplaišų, turėjau duris užstoti savo kūnu. Bet pikčiausia, kad prabėgo tiek laiko, o niekas lifte, kuriame susiduriama su ryšio problemomis, informacinės lentelės taip ir nepakabino, netvarko ir neveikiančio pagalbos mygtuko. Kaip supratau, jis nelabai ir gali veikti, nes ant kito namo stovi antenos, kurios slopina signalą. O kodėl tuomet iš didžiojo lifto, esančio mūsų daugiabutyje, pagalbos skambučio neslopina?“ – stebėjosi Mindaugas.
Bijo dėl vaikų ir senolių
Pasak jo, mažasis liftas neseniai buvo atnaujintas – tiek iš išorės, tiek iš vidaus. Didesnysis liftas pakankamai naujas, įrengtas prieš keletą metų. Jie abu stringa pakankamai dažnai, tačiau anksčiau tokio košmaro niekam neteko išgyventi.
„Nuo rudens mano dukrytė pradės eiti į mokyklą, teks jai važinėtis šiuo liftu. O ir senyvo amžiaus gyventojų pas mus yra. Tai kas bus, kai strigs vienas vaikas ar senolis tame lifte? Be mobilaus telefono. Tai galės parą laiko ten sėdėt, nebent kaimynai išgirs. Senolis koks ir infarktą gaus, jei keletą valandų reiks toje užstrigusioje kabinoje prabūt. Mano mažoji po šio įvykio košmarą ne vieną sapnavo, o ir lifto vengia dabar. „Paradis“ dar priekaištavo, kad viršijome 320 kg ribą, kurią gali pakelti liftas. Lai atvažiuoja ir mus visus pasveria“, – pyko Mindaugas.
Nutrūko durų troselis
15min susisiekė su „Paradis“ liftų serviso vadovu Mantu Balsevičiumi, kuris patvirtino, kad ši situacija jam yra žinoma.
„Labai apgailestaujame, kad šiai šeimai teko patirti aptariamą įvykį. Nedelsdami atlikę įvykio tyrimą, išsiaiškinome, kad gedimas kilo, nes nutrūko lifto kabinos durų troselis, todėl atsilaisvino kabinos durys ir jas buvo galima atidaryti rankomis iš kabinos vidaus. Laikinai užstrigę asmenys buvo informuoti, kad pagal situacijos išsprendimo planą bus vykdoma jų išlaipinimo procedūra ir kad liftas avariniu būdu bus keliamas į 16 aukštą, kur asmenys bus saugiai išlaipinti. Dėl atsiradusio gedimo, lifto kabinos durys galėjo būti atidaromos mechaniškai iš kabinos vidaus.
Taip pat nustatėme, kad lifto dispečerinis ryšys tuo metu galėjo neveikti dėl laikinų technikos sutrikimų, ši problema yra pašalinta. Objektyviai nėra 100 procentų galimybių preventyviai išvengti visų galimų įrangos, jos dalių ar ryšio gedimų“, – pabrėžė M.Balsevičius.
Liftai tarnauja 25-erius metus, o šiam – jau 40
Pasak „Paradis“ atstovo, istorijoje aptariamas liftas yra pagamintas 1978 metais, tad šiemet jam suėjo 40 metų. „Paradis“ atlieka visus galimus prevencinius ir aktyvius veiksmus, kad šis liftas būtų saugus naudoti, o atsiradę gedimai būtų šalinami kaip įmanoma greičiau ir kokybiškiau.
„Nepaisant visų pastangų, tenka pripažinti, kad gedimų kartais pasitaiko. Liftui visas techninis patikrinimas buvo atliktas 2017 metų lapkričio 3 dieną. Tuomet jis buvo pripažintas tinkamu naudoti. Pastebėtina, jog įprasta skaičiuoti, kad tokio lifto tarnavimo laikas yra 25-eri metai ir jį rekomenduotina keisti nauju. Namo gyventojai yra apie tai informuoti, ir, mūsų žiniomis, tokie svarstymai dėl lifto keitimo nauju tarp namo gyventojų vyksta.
Kitą šio namo liftą pakeitėme dar 2012 metais. Patvirtiname, jog aptariamo įvykio metu jis veikė“, – teigė liftus bei kitus kėlimo įrenginius visoje Lietuvoje jau dešimtmetį prižiūrinčios įmonės atstovas.