Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 02 10

Sugedusių šilumokaičių remontas – brangus malonumas patiems gyventojams

Nuo lapkričio 1-osios pasikeitęs Šilumos ūkio įstatymas uždavė ne vieną klausimą. Nors žadėta, kad šilumos energija dėl to, jog šilumos tiekėjas ir su juo susijusios bendrovės negalės prižiūrėti šilumos punktų daugiabučiuose, atpigs, vartotojai vargu ar tai pajuto. Užtat sužinojo, kad nuo šiol sugedusius šilumokaičius gali tekti remontuoti patiems.
Šilumos punktas
Šilumos punktas / „City Service“ nuotr.

Į 15min.lt kreipėsi vilnietis Elmaras Puodžiūnas, pasipiktinęs, kad už sugedusio karšto vandens šilumokaičio remontą viename bendrijos namų šilumos punkte teko sumokėti patiems. O jo kaina išties nemaža – apie 3,5 tūkst. Lt.

Sumokėjo patys

Mano nuomone, tai yra įžūlus „Vilniaus energijos“ ignoravimas atlikti jai priklausančią prievolę, rūpintis jai priklausančiu turtu, – piktinosi E.Puodžiūnas.

„Vilniaus energija“ atsisakė minėtą šilumokaitį pakeisti, nes po naujai įsigaliojusios tvarkos nebeliko diferencijuoto šilumos kainos tarifo, kuriame buvo numatyta porą centų už šilumos punktų priežiūrą. Taigi nuo šiol jie neberemontuoja jiems priklausančių šilumos punktų. Nenorėdama palikti gyventojų be karšto vandens per tokius šalčius, bendrija skubiai nupirko ir pakeitė šilumokaitį savo lėšomis“, – savo laiške redakcijai parašė E.Puodžiūnas.

Vyras tvirtino susisiekęs su „Vilniaus energijos“ atstovais ir gavęs patvirtinimą, kad jie neketina imtis šio remonto. „Šiuo atveju, mano nuomone, tai yra įžūlus „Vilniaus energijos“ ignoravimas atlikti jai priklausančią prievolę, rūpintis jai priklausančiu turtu. Gaunasi, kad nuo šiol gyventojai be jokio įspėjimo savo lėšomis privalės remontuoti „Vilniaus energijai“ priklausantį turtą, antraip liks be šilumos ir karšto vandens“, – piktinosi E.Puodžiūnas.

„Vilniaus energijos“ atstovas spaudai Nerijus Mikalajūnas patvirtino – bendrovė šilumos punktų gedimų neremontuoja, nes tai jiems esą draudžia įstatymas. „Vilniaus energijos“ atstovai net negali ateiti į šilumos punktą ir esame visiškai atriboti nuo namo šilumos sistemos. Mes nerenkame mokesčio už priežiūrą, todėl ir neprižiūrime“, – aiškino N.Mikalajūnas.

Kas atsakingas – neaišku

15min.lt jau rašė, kad klausimai dėl šilumos punktų remonto iškilo ne vienai daugiabučių namų savininkų bendrijai. Tačiau į šį klausimą jiems negali atsakyti Vilniaus šilumos tinklų, kuriems ir priklauso šilumos punktai, vadovai. Anot Vilniaus šilumos tinklų direktoriaus Arūno Keserausko, tai paaiškinti turėtų Energetikos ministerija.

„Energetikos ministerija turi pasakyti, kas atsakingas už tų punktų priežiūrą, remontą, koks jų perdavimo mechanizmas gyventojams ir t.t. Kas šilumokaitį turi keisti jam sugedus? Atrodytų, savininkas turi keisti. Tai pagal viską mes savo ūkį esame išnuomoję „Vilniaus energijai“, kad ji prižiūrėtų tą turtą. Bet gauname atsakymą, kad šilumos tiekėjas to negali daryti, nes neleidžia įstatymas. Tai būtų grubus pažeidimas, už kurį tektų mokėti baudą. Tad susidarė tokia situacija, kad niekas nieko negali daryti“, – prieš kelias dienas 15min.lt sakė A.Keserauskas.

Energetikos ministerija savo ruožtu tvirtino, kad viskas yra išaiškinta – šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojas, priėmus įstatymą, automatiškai perima iš šilumos tiekėjų pareigą rūpintis šilumos punkto technine priežiūra, matavimais, bandymais, paleidimo ir derinimo darbais bei smulkiais remonto darbais. Tai jis turi daryti iš gyventojų mokamo priežiūros tarifo.

Tačiau kitus šilumos punkte būtinus remonto ir atstatymo darbus, pvz., didelių avarijų likvidavimą, šilumos punkto įrenginių (šilumokaičio, pavaros ir pan.) keitimą, kol šilumos punktas bus perduotas gyventojams, privalo atlikti šilumos punkto savininkas, t. y. šilumos tiekėjas, savo lėšomis. Kai punktą perims gyventojai, jie turės nuspręsti, ar tokiems darbams pinigus kaups nuolat, ar mokės tuomet, kai iškils būtinybė ką nors remontuoti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos