„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2012 02 24

Sukriošęs upinis vilkikas Kaune virto „Perlu“

Kauniečiai gaivins apmirusią Lietuvos upių laivybą. Vasarą į Nemuną bus nuleistas pirmasis šalyje pastatytas kelionėms upe skirtas kruizinis laivas „Perlas“. Liko tik įrengti jo vidų.
Rekonstruotas laivas
Rekonstruotas laivas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

1981 m. pastatytas upinis vilkikas „Daugai“, verslininkų užsakymu, per trejus metus rekonstruotas į  šiuolaikišką poilsinį-pramoginį laivą. Jis jau pakrikštytas nauju vardu „Perlas“.

Trykšta optimizmu

Laivą rekonstravo Kaune įsikūrusi valstybinė įmonė Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD). „Perlas“ skirtas kruizinėms kelionėms Nemuno upe ir palei Baltijos jūros pakrantę. Tinka jis ne tik pramogoms, bet ir nedideliems dalykiniams susirinkimams.

Laivo rekonstrukcijos užsakovas – bendrovė „Nemunas Travel“. Kol kas dar nėra žinomi nei tikslūs maršrutai, nei „Perlo“ nuomos kaina, tačiau bendrovės direktorė Aida Tijušienė įsitikinusi, kad laivas bus populiarus ir jo tikrai neteks parduoti. 

„Maždaug po dviejų mėnesių laivą nuleisime į vandenį, tuomet viskas ir paaiškės. Kol kas upės tuščios, tačiau tikimės, kad laivų jose padaugės“, – optimizmu tryško  A.Tijušienė. Kokia „Perlo“ kaina, ji nenorėjo atskleisti. „15min“ žiniomis, užsienyje tokie laivai kainuoja nuo 2–3 mln. Lt.

Panaudojo seną korpusą

Naujam gyvenimui atgimęs upinis vilkikas prieš daugiau nei trisdešimt metų pastatytas Kauno laivų remonto gamykloje. Dėl prastos būklės ir susidėvėjusių mechanizmų naudojimui jis jau buvo netinkamas, restauruoti buvo galima tik pagrindinę korpuso dalį. VVKD Laivų technikos priežiūros bazės specialistai atliko pagrindinius laivo korpuso rekonstrukcijos darbus, sumontavo svarbiausius mechanizmus ir elektros trasas.

Laivo hidraulinės sistemos projektavimo ir įrengimo, vėdinimo ir šildymo sistemos montavimo, šiuolaikinių LED šviestuvų gamybos bei montavimo ir kitus laivo įrengimui būtinus darbus atliko subrangovai. Laive įrengta moderni kompiuterinė sistema, padedanti saugiai manevruoti. Laivo interjeru rūpinosi „Nemunas travel“ samdyti dizaineriai.

Įrengti du deniai

Dviejų denių „Perlas“ yra 26 m ilgio ir 5,2 m pločio, dyzelinio variklio galia – 265 arklio jėgos, juo galima plaukti 18–20 km per valandą greičiu. „Ypač smagu vasarą viršutiniame denyje – nuostabūs vaizdai, gaivus vėjas“, – tikino VVKD generalinis direktorius Gintautas Labanauskas.

Laivu vienu metu gali keliauti apie 50 poilsiautojų. Jiems įrengtas poilsio kambarys su modernia vėdinimo, šildymo ir apšvietimo sistema.

Trylika keliautojų galės miegoti moderniai įrengtose dvivietėse ir trivietėse kajutėse. Laive įrengti šiuolaikiški tualetai su praustuvais bei dušo kabinomis, maisto ruošimui skirta nauja virtuvė su modernia technika. Svečiai galės naudotis stacionariai įrengta garso ir vaizdo aparatūra. Laivo įgulai įrengtos atskiros gyvenamosios patalpos priekinėje laivo dalyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs