Elektrėnų savivaldybės Vievio miestas artimiausius metus gyvens ne itin patogiai. Susisiekti su kitoje autostrados ar geležinkelio pusėje gyvenančiais draugais ar giminaičiais pačiame mieste patogiausia nebent pėsčiomis, nes jungtys tik tokios ir belikusios – pėsčiųjų viadukai.
Abu projektai vienu metu
Automobiliu viskas sudėtingiau – norint grįžti iš Vilniaus autostrada arba nuvažiuoti į Kauną, tenka gerokai pasukti galvą ieškant patogaus ir greito maršruto.
Vievio seniūnijos Balceriškių kaime uždaryta geležinkelio pervaža – jos vietoje kitų metų pirmą ketvirtį žadama pabaigti požeminį tunelį. Tai geležinkelio Lentvaris-Vievis ir valstybinės reikšmės krašto kelio Vievis-Maišiagala-Nemenčinė sankirta. Tad ši jungtis link Vievio, Trakų, Kauno ar Vilniaus iš kitos geležinkelio pusės uždaryta, važiuoti reikia aplinkkeliu, vedančių iki Abromiškių.
Pernai lapkritį išardytas ir Paparčių viadukas virš autostrados, ten dabar vyksta naujojo statybos darbai, tad eismas negalimas ne tik viaduku, bet ir jo prieigose.
Žmonės, kuriems reikia nuolat važinėti šiais keliais, skundžiasi, kad ne tik aplinkkelis nepatogus, bet ir informacijos trūksta.
Tai patvirtina ir Elektrėnų savivaldybės administracijos direktorius Gediminas Ratkevičius, nors jis tikino, kad daugybę kartų bandyta atkreipti ir Susisiekimo ministerijos dėmesį į tai, kad yra „bloga komunikacija, per vėlai žmonės gavo informaciją, ir kad yra bloga koordinacija, kadangi du objektai statomi vienu metu panašioje teritorijoje, tai dvigubai trikdo eismą“.
„Nepatogumų patiria ir žmonės, ir tarnybos – policija, medicinos pagalba, gaisrinė, savivaldybės tarnybos, mūsų Autobusų parkas, kurio maršrutai labai smarkiai išilgėja. Nuostoliai nusimato nemaži“, – kalbėjo G.Ratkevičius.
Įžvelgia klaidų
Jis taip pat sakė, kad gyventojai siūlė įrengti apsisukimus autostradoje, tačiau toks sprendimas nebuvo patvirtintas.
Susisiekimo ministro patarėjas Mindaugas Tarnauskas komentare 15min patvirtino, kad ministerija matanti, jog klaidų padaryta.
„Pirmiausia reikėtų pripažinti, kad derindamos šiuos du Vievio seniūnijoje įgyvendinamus projektus – tunelio po geležinkeliu įrengimą ir Paparčių viaduko virš magistralės statybą – bei susitarimus dėl jų, Lietuvos automobilių kelių direkcija, „Lietuvos geležinkeliai“ ir Elektrėnų savivaldybė padarė klaidų ir neįvertino grėsmės, kad abu projektai gali vykti tuo pačiu metu.
Rudenį rangovams uždarius eismą per Paparčių viaduką tapo akivaizdu, kad prasidėjus ir geležinkelio pervažos rekonstrukcijai eismo sąlygos Vievyje taps gerokai sudėtingesnės“, – sakė M.Tarnauskas.
Ministro patarėjo teigimu, atsižvelgdama į susidariusią situaciją, „Susisiekimo ministerija operatyviai surengė susitikimą su visomis suinteresuotomis pusėmis ir paragino ieškoti protingiausių sprendimų, kad gyventojai patirtų kuo mažiau nepatogumų“.
„Per kelis mėnesius buvo rasti geriausi įmanomi sprendimai dėl apvažiavimų. Juos tarpusavyje derino Kelių direkcija, „Lietuvos geležinkeliai“ ir Elektrėnų savivaldybė. Ministerijos atstovai nuolatos domisi projektų Vievyje eiga ir iš visų suinteresuotų pusių reikalauja tinkamai informuoti gyventojus apie eismo situaciją“, – kalbėjo M.Tarnauskas.
Reikėtų pripažinti, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija, „Lietuvos geležinkeliai“ ir Elektrėnų savivaldybė padarė klaidų ir neįvertino grėsmės.
Geležinkelininkai ir kelininkai savo ruožtu teigia, kad rengiantis abiem projektams viskas buvo suderinta su visomis pusėmis.
Plačiau apie žmonių pasipiktinimą ir projekto vykdytojų argumentus dėl susidariusios situacijos skaitykite čia: Du projektai vienu metu Vievį perskėlė į dvi dalis: kai kam kelionė pailgėjo nuo 10 iki 30 km.