Pietinis aplinkkelis – svarbi ne tik uosto, bet ir miesto jungtis, taip pat turinti didelę įtaką karinio mobilumo kontekste. Jis sujungs Klaipėdos miesto gatvių tinklą ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto teritoriją su valstybinės reikšmės krašto keliu Nr. 141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda, o per jį – ir su kitais transeuropinio tinklo keliais.
„Šis ilgai Klaipėdos lauktas projektas yra vienas svarbiausių įvairiarūšio transporto projektų Lietuvoje, siekiant miestą išvaduoti nuo uosto transporto srautų. Tokie aplinkkeliai įprasti daugelyje pasaulio uostamiesčių. Todėl ilgai atidėliotas jo planavimo startas yra labai svarbus žingsnis pirmyn, dėl kurio būtinybės sutarėme su Klaipėdos savivaldybe. Be to, tai bus ir svarbi alternatyvi karinio mobilumo jungtis“, – pabrėžia susisiekimo ministras M. Skuodis.
Sprendimas statyti pietinę jungtį buvo priimtas dar 2007 m., patvirtinus Klaipėdos miesto savivaldybės teritorijos bendrąjį planą, kuris dar kartą patvirtintas 2021 m. Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos sprendimu.
„Džiaugiuosi, kad po daugelio metų kalbų apie pietinio aplinkkelio svarbą Klaipėdai dabartinis susisiekimo ministras Marius Skuodis išgirdo mūsų prašymus ir pritarė siūlymui, kuo greičiau atgaivinti ir įgyvendinti šį projektą. Neabejoju, kad pietinio aplinkkelio naudą pajus visi klaipėdiečiai. Šio aplinkkelio atsiradimas labai pagerins logistiką uosto teritorijoje, mažesnis sunkiasvorio transporto srautas per miestą sumažins taršą ir spūstis ir pagaliau mes tikrai žinosime, kad esame pajėgūs užtikrinti karinį mobilumą“, – sako Klaipėdos miesto meras Arvydas Vaitkus.
Pietinis aplinkkelis (6,8 km ilgio kelio ruožas) yra svarbi jungtis, užtikrinanti Klaipėdos uosto veiklą bei jo pietinės dalies plėtrą. Klaipėdos uostas yra vienas iš pagrindinių Šiaurės–Pietų–Vakarų transporto koridoriaus objektų, kuris jungia šios krypties kelių, geležinkelių ir jūrų maršrutus.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas pažymi, kad pietinis aplinkkelis itin svarbus Klaipėdos uostui. Jis siejamas su dviem projektais – pietinės uosto dalies, kuriai bus būtini privažiuojamieji keliai, išvystymu ir su specialiuoju planu išvystyti Kalnupės ir Senosios Smiltelės gatves.
„Šis projektas itin reikšmingas ir tuo, kad nutiesus šį aplinkkelį, pietinės uosto dalies įmonių transportą būtų galima nukreipti į A141 kelią (Klaipėda–Kaunas per Jurbarką) ir į automagistralę (Klaipėda–Vilnius). Taip būtų sprendžiamas sunkiojo transporto klausimas mieste, rajono gyventojai galėtų lengviau pasiekti Klaipėdą. Mūsų inicijuotas projektas, susisiekimo ministro ir ministerijos dėka jau įgauna pagreitį“, – priduria Klaipėdos uosto vadovas A.Latakas.
Valstybei svarbaus projekto Klaipėdos pietinio aplinkkelio susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo plano sprendinių įgyvendinimo stebėseną vykdys Susisiekimo ministerija.