„Negaliu teigti, kad mes ekonominėmis nuolaidomis pirksime meilę ir draugystę. Mes taip pat norime uždirbti – ir geležinkeliai, ir krovos kompanijos, ir visi, kas tranzite dalyvauja. Manau, kad vežimo įkainiai visomis kryptimis turėtų būti panašūs, čia turėtų būti kalbama ir su mūsų Baltijos sesėmis. Įkainiai turi būti konkurencingi. Iš kitos pusės, nebūtinai čia kelnes pirmi turi nusimauti “Lietuvos geležinkeliai„, nes tranzito tarifas susideda iš visos eilės dedamųjų – iš krovos, iš geležinkelio, iš muitinės, iš laivo frakto. Tuomet reikia žiūrėti visumą“, – interviu BNS sakė R.Sinkevičius.
Pasak jo, Baltarusijos prezidento Aliaksandro Lukašenkos pareiškimai, kad Baltarusija nukreips savo krovinius per šiaurinius Rusijos ar pietinius – Ukrainos uostus kelia šiokio tokio nerimo. Kita vertus, susisiekimo ministras nemano, kad tokie pareiškimai bus realizuoti. Vis dėlto, anot jo, Lietuva bando diversifikuoti tranzitinių krovinių struktūrą.
„Baltarusijos vadovo pareiškimai, kad krovinių srautas gali būti pasuktas šiauriau – į Rusijos uostus, ar piečiau – į Juodosios jūros uostus, žinoma, kelia nerimą. Bet norint perkrauti didelius kiekius krovinio, reikalinga galinga infrastruktūra. Be to, nusistovėję tarpusavio ryšiai yra tam tikra vertybė, kurių atsisakymas ir kūrimas naujų užima laiko, pastangų ir pinigų. Nemanau, kad staiga visas krovinys pasuks, nors esant tokiems valdymo metodams, gali visko tikėtis“, – kalbėjo susisiekimo ministras.
„Mes stengiamės ieškoti krovinių ne tik Baltarusijoje, Rusijoje, bet ir Vidurinėje Azijoje – turiu galvoje Azerbaidžaną, Kazachstaną. Tai gal negelbėtų, nes tai nėra adekvatūs kiekiai. Bet siekis diversifikuoti krovinius yra ir išliks“, – sakė R.Sinkevičius.
Susitikęs su Baltarusijos ambasadoriumi Vilniuje Vladimiru Dražinu, R.Sinkevičius sakė pažadėjęs, kad Lietuva ir toliau teiks kokybiškas paslaugas Baltarusijai.
„Jis mane pasveikino, mes šnektelėjome, neradome priekaištų vienas kitam, priešingai, pasakiau, mes stengsimės kokybiškai suteikti tranzito paslaugą Baltarusijos kroviniams maksimaliais greičiais“, – kalbėjo susisiekimo ministras R.Sinkevičius.
Baltarusijos prezidentas A.Lukašenka neseniai pareiškė, kad jo šalis derasi su Rusijos ir Ukrainos uostais dėl krovinų gabenimo, o susitarus dėl tarifų Minskas turės alternatyvą Lietuvai.
Pastaruoju metu Baltarusijos vadovai ir oficialūs atstovai ne kartą užsiminė, kad Minskas gali sumažinti krovinių gabenimo srautą per Klaipėdos uostą.
Buvęs Klaipėdos jūrų uosto vadovas Eugenijus Gentvilas yra sakęs, kad taip Minskas nori mažinti tarifus, o Baltijos šalių užsienio reikalų ministrai yra išreiškę viltį, kad apie krovinių perkėlimą iš Baltijos šalių kalbanti Baltarusija sprendimus priims remdamasi ekonominiais, o ne politiniais argumentais.