Prieš kelioliką metų trys ambicingi muzikai susibūrė į fortepijoninį trio, muzikologės Beatos Baublinskienės žodžiais tariant, „vienijami noro pasakyti savo ir savitą žodį nūdienos koncertinėje erdvėje. Klasikinė ansamblio sudėtis ir solidūs akademinio išsilavinimo pagrindai tarsi savaime įpareigojo gilintis į žanro klasiką.“ Netrukus jų kruopštų darbą vainikavo ir sėkmė – I-oji vieta J. Brahmso kamerinių ansamblių konkurse Austrijoje.
R.Mataitytės nuomone, grojant klasiką, reikia tobulai valdyti instrumentą: privaloma garso kokybė, ideali intonacija, štrichų įvairovė, frazuotės elegancija. „Todėl mes su „Kaskadų“ trio kolegomis vis grįžtame prie klasikos, kad per ją augtume, tobulėtume kaip instrumentalistai, ansamblistai ir kaip menininkai“, – teigia smuikininkė.
Tai populiariausios klasikinės miniatiūros, kurios patrauks kiekvieną, net ir patį reikliausią klausytoją.
Pernai pasirodė nauja „Kaskadų“ trio kompaktinė plokštelė su lietuvių kompozitorių kūriniais. Trio atlikėjams nuo pat pradžių, kaip pastebi B.Baublinskienė, buvo svarbus modernumas tiek formuojant savo repertuarą, tiek kuriant savo įvaizdį. Mat ansamblio vardui buvo pasirinktas lietuvių šiuolaikinės muzikos guru Osvaldo Balakausko kūrinio pavadinimas.
Tačiau šįkart ansamblio koncerte lietuviškų opusų nebus. Programą „Pavasario tango“ pradėję stambios formos Bedřicho Smetanos kūriniu vėliau alikėjai klausytojams padovanos visą puokštę romantinių miniatiūrų. Dauguma jų – šokio žanro.
„Ši mūsų programa, arba tiksliau antroji jos dalis, sudaryta iš klasikinės muzikos „hitų“, – pasakoja R.Mataitytė. – Tai populiariausios klasikinės miniatiūros, kurios patrauks kiekvieną, net ir patį reikliausią klausytoją. Miniatiūras atlikti yra ypač sudėtinga. Jos reikalauja iš atlikėjų meistriškumo ir sugebėjimo per porą minučių sukurti mini pasaulį, pilną gyvybės bei spalvų. Visos jos puikiai aranžuotos ir žaižaruoja virtuoziškumu.“
Koncertas „Pavasario tango“ Klaipėdos koncertų salėje – kovo 4 dieną, 18 valandą.