Vietinė rinkliava turi būti įvedama savivaldybės tarybos sprendimu. Paprastai, kai nusprendžiama įvesti rinkliavą, tai įvyksta ne greičiau kaip po pusės metų. Rinkliavos dydžio nustatymui reikalingi dideli paruošiamieji darbai: rinkliavos nuostatų parengimas galimas tik žinant rinkliavos mokėtojus, jų pasiskirstymą į grupes ir pasirinktą apmokestinimo principą (-us). Rinkliavos dydžio nustatymas galimas tik apskaičiavus rinkliavos administravimo kaštus bei visos atliekų tvarkymo sistemos eksploatavimo ir jos plėtros metinius kaštus.
Įmonei sunkiau sekasi toliau plėsti paslaugos teikimą likusiems komunalinių atliekų turėtojams dėl jų nenoro sudaryti sutartis, o pastarieji naudojasi neteisėtomis galimybėmis išmesti savo atliekas į kolektyvinio naudojimo konteinerius arba bet kur.Komunalinių atliekų tvarkymo sistema Kauno savivaldybėje yra organizuota pagal savivaldybės tarybos patvirtintas atliekų tvarkymo taisykles. UAB „Kauno švara“ yra savivaldybės kapitalo įmonė. Ji teikia komunalinių atliekų tvarkymo paslaugas visoje savivaldybės teritorijoje, vadovaudamasi minėtomis taisyklėmis, ir įgyvendina atliekų tvarkymo sistemos plėtrą pagal įmonės Valdybos sprendimus, atskirais atvejais su tarybos pritarimu.
UAB „Kauno švara“ veikia kaip savivaldybės Komunalinių atliekų tvarkymo sistemos operatorius, privalantis organizuoti ir vykdyti visą komunalinių atliekų tvarkymo veiklą, sutarčių su atliekų turėtojais pagrindu ir taikyti santykinius paslaugos įkainius ne didesnius, kaip yra nustatyti tarybos sprendimu.
Šiuo metu įmonė faktiškai teikia atliekų tvarkymo paslaugas visiems daugiabučių namų gyventojams (su mažomis išimtimis), daugumai gyventojų individualių namų valdose ( apie 80 proc.), daugumai juridinių asmenų, pripažįstančių, kad jie turi komunalinių atliekų (apie 80 proc.), daugumos sodų ir asmeninių automobilių garažų bendrijų nariams.
Įmonei sunkiau sekasi toliau plėsti paslaugos teikimą likusiems komunalinių atliekų turėtojams dėl jų nenoro sudaryti sutartis, o pastarieji naudojasi neteisėtomis galimybėmis išmesti savo atliekas į kolektyvinio naudojimo konteinerius arba bet kur.
Atliekų tvarkymo sistema yra kompleksinis reiškinys. Dėl to, atliekų tvarkymo sistemos organizavimas negali būti suprantamas siaurai, kaip, pavyzdžiui, atliekų tvarkytojo ar atliekų surinkėjo parinkimas. Dėl tos pačios priežasties, turi būti užtikrinamas suderinamumas tarp atskirų atliekų tvarkymo sistemos grandžių ar komponentų. Todėl atliekų tvarkymo organizavimas savaime yra sudėtingas procesas, kuris negali būti realizuojamas spontaniškai.
Sprendžiant su atliekų tvarkymo sistemos organizavimu susijusius klausimus, vieno ar kito sprendimo įtaka turėtų būti įvertinama bendrame sistemos kontekste, t.y. turi būti užtikrintas sisteminis požiūris į problemą.
Kolegijos posėdyje buvo nutarta surengti išplėstinį visų tarybos komitetų posėdį, kurio metu būtų išsamiai susipažint asu atlikta studija ir išanalizuota visa informacija.