Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 04 02

Švelniosios galios indekse – Lietuvos šuolis

Naujausias Švelniosios galios indekso („Global Soft Power Index“) tyrimas parodė, per metus Lietuva pakilo per 27 vietas: šiais metais užėmė 60 vietą, kai tuo tarpu 2022 metais buvo 87-ta, sekmadienį pranešė Užsienio reikalų ministerija (URM).
Lietuvos vėliava
Lietuvos vėliava / Alfredo Pliadžio nuotr.

Pasak misterijos, tai rodo, kad kryptinga Lietuvos diplomatija pasiekė puikių rezultatų stiprindama tarptautines partnerystes.

„Pasaulinis Švelniosios galios indeksas apima daugybę priemonių, kurių visuma leidžia subalansuotai ir visapusiškai įvertinti valstybių vaidmenį, reputaciją ir įtaką pasaulinėje arenoje“, – rašoma pranešime.

URM teigimu, vienas didžiausių šuolių pasiektas tarptautinių santykių kategorijoje. Ją sudaro trys rodikliai: įtaka diplomatiniuose sluoksniuose, pagalba kitoms šalims, geri santykiai su kitomis šalimis. Šioje kategorijoje Lietuva pakilo į 37 vietą, nors 2022 metais užėmė 87.

Lietuvos pastangos telkiant pagalbą Ukrainai ir jos žmonėms, parama demokratijai pasaulyje taip pat buvo pastebėti. Dar vienas didelis žingsnis žengtas žmonių ir vertybių kategorijoje – Lietuva iš 106 pakilo į 54 vietą. Šios kategorijos rodikliai žymi žmonių dosnumą, draugiškumą, patikimumą toleranciją bei įtraukumą.

Švelniosios galios indekso tyrimas atspindi daugiau nei 110 tūkstančių respondentų iš 100 šalių nuomonę, vertinant šalies žinomumą, reputaciją, įtaką bei rezultatus įgyvendinant aštuonis pagrindinius švelniosios galios rodiklius: verslą ir prekybą, valdymą, tarptautinius santykius, kultūrą ir paveldą, žiniasklaidą ir komunikaciją, švietimą ir mokslą, žmones ir vertybes, tvarią ateitį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?