Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 11 28

Švenčionių moksleiviams – turkiškos tapybos technikos pamokos

Su sunkumais kasdienybėje susiduriantys Švenčionių moksleiviai atsipalaiduoja ir kūrybinę gyslelę lavina išskirtinėse „Ebru“ pamokose. Iš Turkijos kilusia tapybos technika susidomėjo ne tik vaikai, bet ir mokytojai.
Ebru - tapymo ant vandens užsiėmimas
Ebru - tapymo ant vandens užsiėmimas

Švenčionių rajono švietimo pagalbos tarnybos metodininkė Daiva Bernatavičienė artimiau susipažinusi su tapymo ant vandens technika iš karto nusprendė šią veiklą pasiūlyti Švenčionių ugdymo įtaigose.

„Nors apie šią kūrybos techniką girdėję daugelis, ją išbandžiusių nėra tiek daug. „Ebru“, prieš 500 metų iš Turkijos kilusi tapybos ant vandens technika, pasirodė vaikams tinkama veikla, padedanti atsipalaiduoti bei paskatinti prasmingą jų užimtumą ir socializaciją“, – pasakoja pašnekovė.

„Ebru“, prieš 500 metų iš Turkijos kilusi tapybos ant vandens technika, pasirodė vaikams tinkama veikla, padedanti atsipalaiduoti.

Užsiėmimuose vaikai nurimsta

D. Bernatavičienė pastebėjo, kad „Ebru“ užsiėmimų metu vaikai tampa ypač ramūs: „Tapydami ant vandens vaikai atskleidžia savo talentus. Jie pamiršta gėdos jausmą ir kitus kompleksus – parodo save, kokie iš tikrųjų yra. Galbūt mokykloje jiems sunku perlipti per susiformavusius barjerus, o čia jie nurimsta ir atsipalaiduoja. Užsėmimuose nesijaučia jokios įtampos, tik teigiamos emocijos.“

Netradicinė jaunimo įgūdžių lavinimo idėja įgyvendinama pagal LR Vidaus reikalų ministerijos (VRM) administruojamą priemonę „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“.

Projektui įgyvendinti iš Europos Sąjungos (ES) fondų ir bendrojo finansavimo lėšų buvo skirti 2 tūkst. 600 eurų. Projekto vertė – 3 tūkst. 800 eurų.

Finansavimas skirtas ir dar 38-ių Bendruomenės inicijuotų vietos plėtros strategijų įgyvendinimui. Gautos lėšos per miesto vietos veiklos grupę (VVG) paskirstomos vietos bendruomenių rengiamiems socialiniams projektams, kuriais siekiama mažinti skurdą ir socialinę atskirtį, skatinama savanorystė, gyventojų įsitraukimas į bendruomenės veiklą.

Daiva Bernatavičienė centre su Ebru užsiėmimo dalyviais
Daiva Bernatavičienė centre su Ebru užsiėmimo dalyviais

Iliustruoja emocinę būseną

Pasak projekto idėjos autorės, piešdami vaikai jaučia ir stiprų terapinį poveikį. „Didžiausias šios technikos poveikis yra atsipalaidavimas, o atsipalaidavus išnyksta skirtumai. Projekte dalyvaujantys vaikai yra iš socialinės rizikos šeimų, bet tai nereiškia, kad jie skiriasi nuo kitų“, – sakė ji.

Manoma, kad iš vaiko piešinio galima išskaityti net ir jo emocinę būseną. „Jeigu piešdamas vaikas pasirenka tik tamsias spalvas, galima suprasti, kad jis patiria liūdesį, nusivylimą, vienišumą. Šviesios spalvos kalba apie teigiamas emocijas ir jausmus“, – įsitikinusi specialistė.

D. Bernatavičienė pasakoja, kad iš pradžių užsiėmimus organizuodavo taip, kad viena vonele dalindavosi keli vaikai, tačiau greitai mokiniai pareiškė norą piešti vieni.

„Vaikams svarbu turėti savo erdvę, kad galėtų visiškai atsipalaiduoti ir susitelkti į procesą. Visi piešiniai labai gražūs ir kiekvienas skirtingas. Niekada nebus tokio paties“, – pasakoja pašnekovė.

Užsiėmimų sėkmę ir populiarumą lemia ir tai, kad pamokas veda patys mokiniai.

Užsiėmimus veda mokiniai

Užsiėmimų sėkmę ir populiarumą lemia ir tai, kad pamokas veda patys mokiniai.

„Ieškodami savanorių, kurie norėtų vesti užsiėmimus, kreipėmės į Švenčionių Zigmo Žemaičio gimnaziją. Atsiliepė daile besidominčios gimnazistės. Jos dalyvavo mokymuose, kuriuose susipažino su „Ebru“ technika ir pačios ją išbandė“, sakė D.Bernatavičienė.

Mokymai vyko Vilniuje, o juos vedė Irma Treinavičienė, Meno terapijos ir socializacijos instituto įkūrėja ir tapybos ant vandens pradininkė Lietuvoje. Po mokymų savanorės pačios sugalvojo, kaip tapybos ant vandens užsiėmimus vesti pradinukams ir kaip sudominti vyresnius mokinius.

„Į savo bendruomenę atnešame tam tikrą naujovę, o naujoves žmonės nori išbandyti, nes jos įkvepia. Todėl susidomėjimo tapyba ant vandens sulaukiame ir iš kitų moksleivių. Mielai leidžiame jiems ateiti į mūsų užsiėmimus ir išbandyti“, tikina D.Bernatavičienė.

Išbandyti piešimą ant vandens nori ne tik vaikai, bet ir mokytojai. „Mokytojai prašo pravesti jiems atskirus „Ebru“ tapybos užsiėmimus. Ateityje norėčiau su tokia veikla supažindinti ir senjorus“, planais dalijasi idėjos autorė.

Daiva Bernatavičienė apdovanota Mero padėka už proejktinę veiklą
Daiva Bernatavičienė apdovanota Mero padėka už proejktinę veiklą

Vietos veiklos grupės

Vietos veiklos grupės – kas tai, kam jos skirtos ir kuo gali jums pasitarnauti?

Vietos veiklos grupių žemėlapis

Žemėlapyje galite rasti miestų vietos veiklos grupes, kurių vietos plėtros strategijoms jau skirtas finansavimas. Renkite projektus ir prisidėkite prie pokyčių.

VRM
VRM

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs