Pagal sutartį bendrovė „Alvetos Karjerai“ turi iki birželio 1-osios užbaigti darbus: iškasti apie 30 tūkst. kubinių metrų grunto. Tačiau rezultatai, anot E.Gentvilo, liūdinantys.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija tik per antrąjį viešųjų pirkimų konkursą išrinko bendrovę, gilinsiančią Šventosios uostą. Pirmasis konkursas buvo atšauktas, nes dalyviai pasiūlė netinkamas kainas. Antrajame viešųjų pirkimų konkurse dalyvavo dvi kompanijos: „Alvetos Karjerai“, pasiūlę darbus atlikti už 1,8 mln. Lt ir „Hidrum“, siūliusi išvalyti uostą už 2,8 mln. Lt.
Konkursą laimėjusi Kretingos rajono bendrovė „Alvetos Karjerai“ vis delsė pradėti darbus. Uosto direkciją jie informavo, kad negavę avanso negali išsinuomoti laivo.
Uosto direkcijos vadovai paprašė avansui išmokėti reikalingos dokumentacijos. Gegužės 4-ąją „Alvetos Karjerai“ pateikė Panevėžyje išduotą „BTA“ draudimo kompanijos draudimo poliso kopiją. Ant dokumento buvo žymuo „Kopija tikra“. Uosto direkcijos vadovams paprašius parodyti dokumento originalą, kompanija vis delsė.
„Kreipėmės į „BTA“ bendrovę. Jie informavo, kad draudimo polisas tokiu numeriu yra, tačiau ne 200 tūkst. Lt, kaip nurodyta kopijoje, o tik 30 tūkst. Lt.“, – teigė E.Gentvilas. Dėl galimo dokumentų klastojimo jis jau kreipėsi į Klaipėdos apygardos prokuratūrą. Trečiadienį uosto direkcijos vadovai kreipėsi ir į teismą, prašydami taikyti laikinas apsaugos priemones rangovo turtui ir sąskaitoms.
Paaiškėjo, kad „Alvetos Karjerai“ ir darbus organizavo netinkamai ir darė tas pačias klaidas kaip praėjusiais metais latvių bendrovė BGS. Iškastą gruntą jie pylė į tą pačią vietą, kaip pernykščiai uostelio gilintojai. Smėlis vėl ėmė byrėti į uostelio farvaterį. Maža to, ėmė gesti ir technika, kurią „Alvetos Karjerai“ išsinuomojo. „Šiandien paaiškėjo, kad ši technika negaus leidimo dirbti atviroje jūroje. Ryt ryte jie turi pateikti įrodymus, kada bus nauja technika, antraip bus nutraukta sutartis“, – aiškino E.Gentvilas.
„Alvetos Karjerai“ dar turi iškasti ir išvalyti apie 27 tūkst. kubinių metrų smėlio, kuris būtų supiltas jūroje krantams papildyti.
Bendrovės vadovas šiuo metu išvykęs ir situacijos nekomentuoja.
Vietiniai šventojiškiai taip pat stebėjosi bendrovės neveiklumu. Žvejas Sigitas Jarulis 15min.lt tiesiai rėžė: „Čia dirba tokie, kurie tvenkinius kasa, jūros nematę, tokių darbų nedirbę“. Anot jo, kartojamos tos pačios klaidos, kaip pernai darė latvių darbininkai. Vietos žvejo teigimu būtinas šiaurinis molas, sulaikysiantis sąnašas į uostą.