Šią savaitė Palangoje lankęsi Seimo Biudžeto ir finansų komiteto nariai domėjosi ir Šventosios uosto statybos darbų eiga.
Šiuo metu įgyvendinamas antrasis Šventosios uosto statybos darbų etapas – kuriama priekrantės žvejams reikalinga infrastruktūra. Šio projekto įgyvendinimo metu numatyta sutvarkyti ir pailginti krantinę, įrengti slipą, padedantį žvejams lengviau nuleisti į vandenį savo valtis, taip pat – gervę, skirtą iškrauti sugautą laimikį, žvejybos įrangą, valtis. Ne mažiau svarbus darbas – pastato, skirto žvejų valtims, žvejybos įrangai bei pagautam laimikiui laikyti, statyba.
Siekiant užtikrinti patogų privažiavimą, rekonstruojama ir į Šventosios uostą vedanti Prieplaukos gatvė.
Taip pat įrengiama priekrantės žvejams labai reikalinga automobilių stovėjimo aikštelė, kurioje vienu metu galės stovėti apie 50 transporto priemonių. Joje žvejai galės patogiai ir saugiai laikyti ne tik savo automobilius, bet ir priekabas.
Dalyje aikštelės numatyta pastatyti prekybai žuvimi skirtus kioskus, aikštelėje taip pat bus įrengti patogūs privažiavimai neįgaliesiems, elektromobilių įkrovimo stotelė, atnaujintas viešasis tualetas.
Šiuos darbus planuojama pabaigti dar šiemet.
Įgyvendinus šį Šventosios jūrų uosto statybos etapą, bus ne tik įrengta visa žvejams reikalinga infrastruktūra, bet ir sutvarkyta bei apželdinta uosto teritorija.
Susitikimo su Seimo Biudžeto ir finansų komiteto nariais metu meras Š. Vaitkus akcentavo, kad kitas labai svarbus uosto statybos darbų etapas – molų statyba, tačiau finansavimas molams statyti kol kas nėra skirtas, o vien savo lėšomis Savivaldybė juos įrengti tikrai negalės.
Pasak mero, kol molai nebus įrengti, tolesni uosto statybos darbai netektų prasmės, kadangi, net ir pagilinus įplauką į uostą, ji greitai bus užnešta smėliu, ir žvejų laivai ar jachtos įplaukti negalės.
Š. Vaitkaus nuomone, būtų tikslinga molams statyti reikiamas lėšas numatyti valstybės biudžete, išskaidant jas per trejus metus.
Meras dar kartą atkreipė dėmesį ir į tai, kad molai, be savo pagrindinės funkcijos, atliktų ir kitą ne mažiau svarbią – stabdydami smėlio migraciją, jie padėtų spręsti aplinkosaugines problemas.
„Tikiu, kad bendromis jėgomis rasime geriausius sprendimus, kad Šventosios uostas netolimoje ateityje turėtų molus ir galėtų priimti laivus bei jachtas“,– sakė Š. Vaitkus.
Buriuotojai ne kartą akcentavo, kad uostas Šventojoje pritrauktų kelionių jachtomis mėgėjus atrasti Lietuvą.