„Rezultatai, lyginant su praėjusiais metais, kai egzamino neišlaikė daugiau kaip trečdalis (35 proc.) abiturientų – reikšmingai geresni. Tai yra didelis žingsnis pirmyn, tačiau ir šiemet egzamino neišlaikė 15 proc. ir tai yra per daug“, – feisbuke rašė ministras.
Jis ragino nepasiduoti dvejonei „ar egzaminas lengvesnis negu pernai“, kadangi minimalius reikalavimus atitinkantys uždaviniai buvo standartiniai, o uždaviniai, reikalaujantys aukštesniųjų mąstymo gebėjimų, – tokie pat sudėtingi kaip ir pernai.
Antradienį, be matematikos, skelbiami lietuvių kalbos, užsienio kalbų, geografijos ir biologijos egzaminų rezultatai.
„Lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos, biologijos egzaminus šiemet išlaikė daugiau abiturientų nei pernai, vokiečių ir prancūzų kalbų egzaminus išlaikė visi, geografijos išlaikymo rezultatas labai panašus į pernykštį“, – reziumavo G.Jakštas.
Jis pabrėžė, kad geresnių pasiekimų autoriai yra visi: tiek mokiniai, tiek mokytojai, tiek mokyklos, savivaldybės, ministerija ir Nacionalinė švietimo agentūra.
Jonavos ir Kaišiadorių pasiekimai
Be kita ko, švietimo ministras išskyrė Jonavos ir Kaišiadorių rajonų savivaldybes.
„Norisi išskirti Jonavos ir Kaišiadorių rajonų savivaldybes – daugiau kaip 7 kartus pagerinti rezultatai! Pernai matematikos neišlaikė 47 proc. Jonavos rajono abiturientų, šiemet – 6,6 proc. Kaišiadorių rajone nuo matematikos neišlaikiusių 40,2 proc. skaičius sumažėjo iki 5,4 proc.“, – rašė G.Jakštas.
„Kaip sako Jonavos švietimo žmonės, po dramatiškų pernykščių rezultatų visos pajėgos buvo skirtos matematikai, atlikta išsami rezultatų analizė ir sudarytas veiksmų planas, kaip gerinti matematikos pasiekimus. Kaišiadorių švietimo skyriaus vedėja pabrėžė mokytojų pastangas, taip pat nuoseklesnį metodinį darbą savivaldybės, mokyklų lygmeniu“, – pridūrė jis.
Anot jo, matematikos egzaminai buvo geresni ir kitose savivaldybėse.
„Vilniaus ir Kauno miestų rezultatai gerėjo tai pat: matematikos egzaminą neišlaikiusiųjų dalis sumažėjo beveik 3 kartais. Kolegos Kaune skyrė dėmesį įvairaus amžiaus mokinių matematikos pasiekimams gerinti, kasmet rengia priemonių planą ir veiklas visai bendruomenei, kurias įgyvendino Kauno švietimo inovacijų centras. Vilniaus švietimo specialistai kartu su Edu Vilnius organizavo pagalbą mokykloms, norinčioms geriau pasiruošti matematikos egzaminui, rengė bandomąjį matematikos egzaminą, seminarus mokytojams“, – kalbėjo ministras.
Daugės matematikos pamokų
Jis taip pat dėkojo švietimo bendruomenei už „sutelktumą ir parodytą valią“ bei kvietė „išlaikyti nuoseklią matematikos pasiekimų gerėjimo ir stiprinimo liniją“.
„Esame užsibrėžę, kad daugės matematikos mokymui skirtų pamokų, nepasiekusiems patenkinamo pasiekimų lygio nacionaliniuose mokinių pasiekimų patikrinimuose (4, 8 kl.) mokiniams bus skiriamos papildomos konsultacijos, bus pradėtos įgyvendinti nacionalinės kvalifikacijos tobulinimo programos matematikos mokytojams, parengtas skaitmeninių matematikos mokymosi priemonių ir užduočių paketas“, – tvirtino G.Jakštas.