Moteris pasakojo, kad treniruoklių aikštelę Maironio gatvėje įrengti buvo nutarta dar pernai. Lėšų bendruomenei pavyko gauti pagal programą, kuria remiamos Vietos bendruomenių tarybos.
„Pernai biudžetas Senamiesčiui buvo 69 tūkst. litų. Gegužę pradėjome svarstyti, kur šiuos pinigus skirti. Nutarėme įkurti naują vaikų žaidimų aikštelę ir dvi lauko treniruoklių aikšteles. Treniruoklių aikštelėms įrengti bendruomenė išleido apie 20 tūkst. litų. Viena jų, Maironio gatvėje, dabar sugriauta“, – pasakojo moteris.
A.Baškauskaitės teigimu, įrengti treniruoklių aikštelę lauke nebuvo lengva. Jų įrengimą turėjo griežtai kontroliuoti archeologas, nors buvo akivaizdu, kad kasinėjimai toje vietoje jau iki tol buvo atlikti ne kartą.
Čia buvo važiuota tiesiai per daiktą, jis sulaužytas ir paliktas lyg niekur nieko.
„Kompanija, kuri atliko darbus dabar nurodo, kad turi budintį archeologą, bet aš įsivaizduoju, kad jo turbūt nebuvo ten, kai buvo išvartyti treniruokliai“, – spėliojo Senamiesčio bendruomenės asociacijos pirmininkė.
A.Baškauskaitė tikina, kad šilumos trasa, kurią taisė darbininkai, nėra tiesiai po treniruokliais, todėl norint taisyti vamzdžius, buvo galima treniruoklių išvis neliesti. Tuo tarpu, jei vis dėlto treniruokliai kliudė darbams, juos buvo galima išmontuoti ir išsaugoti.
„Sveiko mąstymo, padorus žmogus, kuris vairuoja transporto priemonę, pasidomėtų, ką jam daryti, kaip nesugadinti treniruoklių. Jie juk pritvirtinti tik trim varžtais, buvo įmanoma juos nuimti ir padėti šalia ant žolytės. O čia buvo važiuota tiesiai per daiktą, jis sulaužytas ir paliktas lyg niekur nieko“, – apmaudo neslėpia A.Baškauskaitė.
Labai skubėjo
Paaiškėjo, kad aikštelę sudarkė trūkusios šiluminės trasos atskubėjęs taisyti „Vilniaus energijos“ pasamdyto rangovo UAB „Alvora“ ekskavatorius. Šios įmonės projektų vadovas Arūnas Velička portalui 15min.lt paaiškino, kad išvengti nelaimės buvo neįmanoma.
„Treniruokliai pastatyti labai arti šiluminės trasos – jos apsauginėje zonoje. Todėl avarijos padarinius naikinant atsitiko taip, kad mechanizatorius to treniruoklio nepastebėjo ir sukdamasis aplink savo ašį jį sulaužė“, – aiškino, kaip įvyko nelaimė .
Pasak A.Veličkos, jei remonto darbai būtų buvę planiniai, tuomet gal ir buvo galima galvoti, kaip nepažeisti treniruoklių, tačiau šiuo atveju buvo dirbama avarinėmis sąlygomis.
„Matote, mes atvažiavome taisyti šiluminės trasos, o ne tų treniruoklių. Mes turime darbą padaryti labai greitai, nes ta pati Senamiesčio bendruomenė tuo metu neturi karšto vandens, dėl jų yra ir stengiamasi skubėti“, – teigė „Alvora“ projektų vadovas.
Tiesa, bendrovė yra pasiryžusi atlyginti nuostolius ir sulaužytą treniruoklį pakeisti nauju.
„Jau yra viskas padaryta, jis jau yra ir užsakytas, nupirktas ir per šį mėnesį jis stovės pastatytas atgal“, – garantavo A.Velička.
Kiek įmonei kainavo naujas treniruoklis, pašnekovas atskleisti nesutiko teigdamas, kad tai yra komercinė paslaptis.
Vilniaus savivaldybė 15min.lt patvirtino, kad „Alvora“ ketinimai atpirkti sugadintą daiktą – rimti.
„Darbus vykdantis įmonės „Vilniaus energija“ rangovas jau raštiškai patvirtino, kad darbų metu sugadintas vienas treniruoklis bus nupirktas ir įrengtas iš naujo. Treniruoklių aikštelė bus atstatyta, kai bus baigti visi darbai“, – pripažino Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Infrastruktūros skyriaus Inžinerinių tinklų poskyrio vedėja Viktorija Kaušylienė.