2008 10 24

Taksistams – kultūros pamokos

Sostinės valdžia ir viešoji įstaiga „Vilnius – Europos kultūros sostinė“ imasi kelti miesto taksistų kultūros lygį. Į Vilniaus oro uostą atvykstantys svečiai neretai jų būna apgauti šiems nepasikuklinus užsieniečių už kelionę paprašyti daugiau pinigų.
Oro uoste dirbantys taksistai linkę pasipelnyti užsieniečių sąskaita.
Oro uoste dirbantys taksistai linkę pasipelnyti užsieniečių sąskaita. / M.Vidzbelio nuotr.
Temos: 2 Martonas, UAB Kaina

Vilnietė Kotryna „15min“ pasakojo neseniai susidūrusi su Vilniaus oro uoste dirbančių taksistų įžūlumu.

„Oro uoste prie manęs priėjo ką tik į Vilnių atvykęs amerikietis ir pasiteiravo, kiek kainuoja taksi nuvažiuoti iki centro. Atsakiau, kad kelionė neturėtų kainuoti daugiau nei 30 – 35 Lt. Tai užsienietį nustebino, nes jį taksistas iki centro pasisiūlė nuvežti dvigubai brangiau“, – sakė Kotryna.

Vilnietę piktino, kad sklandant tokioms istorijoms, prieš užsienio svečius „neatrodome gerai“.

Sunku kontroliuoti

Oro uostą aptarnaujančios taksi įmonės „Martonas“ vadovas Ričardas Kriukovas pripažino, jog mėginimų paprašyti daugiau pinigų už kelionę iš užsieniečių pasitaiko.

„Jei keleivis įtaria, jog už kelionę sumokėjo per daug, reikėtų taksisto paprašyti kelionės kvito arba užsirašyti vairuotojo duomenis ir valstybinį automobilio numerį. Su šiais duomenimis reikėtų kreiptis į mus ir mes imsimės veiksmų“, – sakė R.Kriukovas.

Jo teigimu, bandymai pasipelnyti vairuotojui gali baigtis atleidimu iš darbo.

„Visų kontroliuoti fiziškai neįmanoma, tačiau į skundus reaguojame rimtai. Per mėnesį pasitvirtina 2–3 tokie skundai“, – pastebėjo R.Kriukovas.

Oro uostas į šiuos reikalus nesikiša.

„Tai yra pačios taksi įmonės reikalas – mes į tai nesikišame“, – sakė Vilniaus oro uosto atstovas spaudai Arūnas Marcinkevičius.

Mokys kultūros

Vilniaus savivaldybė skuba į pagalbą.

„Anksčiau problema buvo kur kas aštresnė, dabar ji kiek sumažėjusi, nes ir patys turistai geriau susigaudo kainose. Informaciją apie kainas stengiamės įtraukti į daugumą turistams skirtų informacinių leidinių“, – sakė Vilniaus savivaldybės Turizmo ir miesto įvaizdžio skyriaus vedėja Nijolė Beliukevičienė.

Jos teigimu, savivaldybė ragina taksi firmų vadovus skatinti apmokyti savo darbuotojus ir užkirsti kelią apgavystėms.

„Lapkritį startuos „Bičiulių programa“, kurią rengiame kartu su viešąja įstaiga „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“. Šioje programoje taksistai bus mokomi svetingai priimti turistus, sugebėti paaiškinti bent keletą esminių dalykų apie Vilnių“, – pridūrė N.Beliukevičienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos