Policijos suvestinėse daugėja pranešimų apie taksi vairuotojų puldinėjimus, mėginimus juos apiplėšti. Teisėsaugos pareigūnai nesiryžta teigti, kad nusikaltimų padaugėjo dėl Lietuvoje didėjančio nedarbo, tačiau ir neneigia, jog šis faktas – viena iš priežasčių. Taksistų apiplėšimai ir muštynės su jais tampa savaime suprantamu dalyku, o didesnio atgarsio visuomenėje sulaukia nebent nužudymai.
Neseniai žinia apie tokį įvykį apskriejo visą šalį – vos prieš mėnesį, kol kas be paaiškinamos priežasties, apsaugoje dirbęs vyras Kaune nušovė taksistą, paskui nupjovė jam galvą. Budelis netrukus buvo sučiuptas, tačiau ši istorija sukrėtė visos šalies taksistus ir įvarė jiems baimės.
Taksi bendrovių atstovai teigia, kad padėtis išties įtempta, o po šio kraupaus įvykio daugelis taksi vairuotojų ėmė vežiotis dujinius pistoletus, metalinius strypus ar kitas apsisaugojimo priemones.
Neseniai žinia apie tokį įvykį apskriejo visą šalį – vos prieš mėnesį, kol kas be paaiškinamos priežasties, apsaugoje dirbęs vyras Kaune nušovė taksistą, paskui nupjovė jam galvą.
LŽ pakalbino vieną buvusį taksistą ir kitą dar tebedirbanti keleivių vežiotoją. Abu vyrai teigia, kad nors Lietuvoje nuomonė apie taksistus nėra pati geriausia, jų darbas pilnas pavojų ir rizikos.
Palaidojo keturis bičiulius
12 metų taksi vairuotoju išdirbęs buvęs karininkas Vitalis Bogdanovas LŽ pasakojo, kad per tuos metus vežiodamas keleivius matė visko – ir šilto, ir šalto. Tvirto sudėjimo pusamžis vyras sako, kad ir ankščiau taksistai buvo dažnokai puldinėjami, tačiau pastaruoju metu plėšikai virto ir žudikais. Padidėjusi rizika buvo viena iš priežasčių, kodėl V.Bogdanovas nutarė keisti profesiją. „Dabar tik iš buvusių kolegų arba per žinias išgirstu apie chuliganus, kurie puldinėja taksi vairuotojus. Anksčiau apie nusikaltimus sužinodavome pirmieji – tarp taksistų tokia informacija greitai plinta", – paaiškino vyras.
Jis teigė, kad per daugiau nei dešimtmetį girdėjo daug pasakojimų apie nusikaltėlių bandymus apiplėšti ar nužudyti taksistus, 7 kartus ši rykštė palietė asmeniškai pažinotus taksi vairuotojus. „Palaidojau jau 4 šio amato atstovus, juos artimai pažinojau. Apmaudžiausia, kad visi jie buvo dar jauni vaikinai, tik pradėję kabintis į gyvenimą. Žiauru, kai atlikęs darbą sulauki tokio atpildo - peilio į nugarą ar kulkos į krūtinę", – kalbėjo buvęs taksistas.
V.Bogdanovas neslėpė, kad tuo metu, kai dirbo taksi vairuotoju, ir jam teko susidurti su plėšikais, tačiau kariuomenėje įgyta patirtis ir Rytų dvikovų išmanymas padėjo išvengti liūdnų pasekmių. Vyro teigimu, anksčiau daugiausia problemų kildavo dėl narkomanų arba girtų agresyvių klientų, pastaruoju metu nusikalsti linkę ir blaivūs piliečiai, kurių tikslas – tiesiog apiplėšti.
Vengia kai kurių maršrutų
7 metus taksistu dirbantis Olegas Romanovskis LŽ prisipažino, kad šiuo metu jo kolegos labiau rūpinasi savo saugumu. Jis ir pats neseniai įsigijo dujinį pistoletą, nors puikiai supranta, kad ir ginklas ne visada gali išgelbėti. O.Romanovskiui taip pat kartą teko nukentėti nuo piktavalio keleivio. "Mano atvejis neišskirtinis – klientas atsisakė mokėti už kelionę ir, smogęs man į veidą, paspruko. Po šio įvykio teko kreiptis į medikus. Tačiau pažįstų kolegų, kuriems kilus panašioms situacijoms teko kur kas labiau pakovoti dėl savo gyvybių", – pasakojo O.Romanovskis.
Pašnekovas neslėpė, kad jau senokai kai kurias sostinės vietas jis stengiasi aplenkti, taip pat gatvėse neima klientų, kurie jam kelia nors menkiausią įtarimą. Nors norinčiųjų naudotis taksi paslaugomis ir sumažėjo, vyras nelinkęs rizikuoti. „Į taborą senokai nevažinėju, nors žinau, kad narkomanai nėra iš tų, kurie pirmi puls kišti peilį prie kaklo. Tiesiog vengiu kai kurių maršrutų", – atviravo taksistas.
Pašnekovas neslėpė, kad jau senokai kai kurias sostinės vietas jis stengiasi aplenkti, taip pat gatvėse neima klientų, kurie jam kelia nors menkiausią įtarimą.
Įtampa didėja
Kauno bendrovės „Žaibiškas taksi" direktorė Ingrida Karpavičienė LŽ patvirtino, kad šalį užklupęs sunkmetis tiesiogiai atsiliepė ir taksi vairuotojų saugumui. Jos teigimu, padaugėjo atvejų, kai taksistai darbo metu užpuolami net ir dėl 10 litų grobio. Moteris pridūrė, kad įtampa tarp taksi vairuotojų padidėjo po to, kai visą Lietuvą apskriejo žinia apie žiauriai nužudytą taksistą, kuriam budelis nupjovė galvą. „Įtampa tikrai juntama. Kai šalį neseniai sukrėtė žiaurus taksisto nužudymas, mūsų įmonės darbuotojai ėmė labiau nerimauti. Apskritai sunkmečiu plėšimų daugėja. Tiesa, dažniausiai vairuotojams problemų kyla dėl neblaivių klientų arba dozės negavusių narkomanų", – LŽ pasakojo I.Karpavičienė.
Taksi paslaugas teikiančios bendrovės „Martonas" vadovas Ričardas Kriukovas LŽ taip pat patvirtino, kad po pastarojo kraupaus išpuolio Kaune labiau ėmė saugotis ir sostinės taksistai. Jo teigimu, kaip ir visur, sunkmečiu nusikaltimų banga palietė ir jo vadovaujamos įmonės vairuotojus. „Nusikaltimų daugėja, tai pajutome ir mes. Išpuolių neišvengia ir mūsų įmonės darbuotojai. Per pastaruosius metus tokių incidentų buvo ne vienas. Gerai, kad viskas laimingai baigėsi", – LŽ pasakojo R.Kriukovas. Įmonės vadovas pridūrė, kad dažniausiai taksistams tenka grumtis su neblaiviais jaunuoliais.
Saugos diržų pinklėse
Taksi įmonių vadovai piktinosi, kad nuo praėjusių metų rugsėjo 1 dienos keleivius vežantys taksistai priversti segtis saugos diržus. Tuo nepatenkinti ir patys taksi vairuotojai. Mat vežioti keleivius prisisegus diržu pavojinga, nes, anot I.Karpavičienės, taksistams neretai tenka tiesiog sprukti nuo užpuolikų, o saugos diržas trukdo tai daryti. Kai į paskutinę kelionę buvo lydimas žiauriai Kaune nužudytas taksistas, kiti taksi vairuotojai kapinių link važiavo neprisisegę saugos diržais. Taip vairuotojai mėgino atkreipti valdžios dėmesį, kad vežioti keleivius „supančiotam" yra pavojinga. „Niekas nenori mūsų girdėti. Juk saugos diržai gali ne tik išgelbėti, bet ir pražudyti", – teigė I.Karpavičienė.
Tuo metu Lietuvos policijos Eismo priežiūros tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius neabejoja, kad taksi vairuotojams negali būti taikomos išimtys, todėl jie privalo keleivius vežti prisisegę saugos diržais.