Be to, bus įtvirtinta nuostata, leidžianti lengvaisiais automobiliais naudotis tik valstybės įmonių vadovybei ir tik tarnybos reikmėms. Viliamasi, kad priėmus tokias Susisiekimo ministerijos siūlomas nutarimo pataisas valstybės biudžeto lėšos bus eikvojamos efektyviau. rašo „Lietuvos žinios“.
Ministerijos ir kitos valstybės bei savivaldybių įstaigos tarnybinius lengvuosius automobilius ženklina pusantrų metų. Valstybės įmonės teigia paklusiančios visiems Vyriausybės nurodymams, juolab kad kai kurios jų ir be direktyvų žymi savo tarnybinį transportą.
„Visuomenė privalo žinoti ir matyti, kaip naudojamasi tarnybiniais automobiliais, kuriuos išlaiko mokesčių mokėtojai. Žymėtos mašinos labiau pastebimos, tad visas procesas bus viešesnis, skaidresnis ir atviresnis“, – sakė susisiekimo ministro patarėjas Rolandas Bražinskas. Jo teigimu, šio nutarimo įgyvendinimą turės prižiūrėti šakinės ministerijos.
Nežinau, kaip atrodytų, jei aukšto rango pareigūnus sutiktų žymėti automobiliai, – svarstė Albertas Šimėnas.Paklaustas, kodėl tokių priemonių imamasi tik dabar, patarėjas tikino, jog panaši tvarka buvo visą laiką, tačiau tik dabar nuspręsta ją reglamentuoti aiškiai, kad neliktų jokių dviprasmybių.
Ar tikrai visos valstybės įmonės laikysis naujos tvarkos, R.Bražinskas sakė negalįs garantuoti. „Galiu užtikrinti tik dėl Susisiekimo ministerijos sričiai priklausančių įmonių“, – pabrėžė jis. Anot patarėjo, automobilių žymėjimas, palyginti su ekonominiu efektu, techniškai nėra brangus dalykas – „lipdukas greitai atsipirks“.
„Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas tvirtino, kad bendrovė ir dabar ženklina visą savo transportą, išskyrus tą, kuriuo važinėja aukščiausi vadovai. Šiais automobiliais dažnai vežiojami ir svečiai.
„Egzistuoja tam tikra verslo etika. Nežinau, kaip atrodytų, jei aukšto rango pareigūnus sutiktų žymėti automobiliai“, – svarstė pavaduotojas. Jis spėjo, kad tuomet reprezentaciniams tikslams bendrovei greičiausiai tektų nuomotis mašinas.
„Žinoma, jei taip bus nurodyta, vykdysime“, – pridūrė A.Šimėnas. Jis patikino, jog ir dabar bendrovės transportas naudojamas griežtai tarnybiniais tikslais.
Kita vertus, anot direktoriaus pavaduotojo, geležinkeliai – ne ministerija, jie turi savo specifiką, nes dirba 24 valandas per parą. Iškilus bet kokiai problemai vadovai privalo operatyviai atvykti į bet kurią vietą. „Todėl aukščiausiems vadovams suteikta teisė tarnybinius automobilius laikyti namie. Tačiau jei tik maršrutas nukrypsta, turime sumokėti patys“, – sakė A.Šimėnas.