Prieš kelis mėnesius prasidėjęs konfliktas paaštrėjo, kai antradienį keturi iš septynių VVT stebėtojų tarybos narių neigiamai įvertino bendrovės direktoriaus Gintaro Maželio bei valdybos veiklą. Valdybai vadovauja Arūnas Šikšta, jis į pareigas paskirtas netrukus po to, kai pasitraukė iš Vilniaus savivaldybės tarybos, čia dirbdamas jis priklausė Liberalų sąjūdžio frakcijai.
VVT vadovybę palaikė trys stebėtojų taryboje deleguoti liberalai – stebėtojų tarybos pirmininkas Šarūnas Skučas, Vilniaus vicemeras Linas Kvedaravičius ir tarybos narys Skirmantas Tumelis. Prieš balsavo konservatorių, „Lietuvos sąrašo“, opozicinių „tvarkiečių“ bei Lietuvos lenkų rinkimų akcijos (LLRA) atstovai.
Opozicija ir konservatoriai kritiškai vertina situaciją, kai VVT valdyba dar pernai liepą nutarė įsigyti veiklos nuomos būdu 150 autobusų. Tuomet tarybai nurodyta, kad autobusų nuoma aštuoneriems metams be teisės juos įsigyti kainuotų 55 mln. eurų. Kilus diskusijoms dėl šio pirkimo skaidrumo, pernai lapkričio 16-ąją valdyba nutarė pakeisti sprendimą bei autobusus įsigyti jau išperkamosios nuomos būdu, o reikiama suma sumažėjo iki 40,5 mln. eurų.
Trečiadienį per savivaldybės tarybos posėdį opozicija piktinosi, kad nei savivaldybės paskirta įmonės stebėtojų taryba, nei savivaldybės tarybos nariai nesulaukia prašomos informacijos iš įmonės valdybos, priekaištavo dėl įmonės veiklos, taip pat dėl kai kurių neskelbtinų derybų būdu vykdomų viešųjų pirkimų konkursų.
Valdantieji liberalai tvirtino, kad įmonės finansiniai rezultatai yra teigiami, todėl nemato prasmės reikšti VVT vadovybei nepasitikėjimą.
Konservatoriai ir liberalai apsikeitė kritika dėl neva vilkinamo sprendimo pritarti autobusų pirkimo konkurso sąlygoms.
Meras liberalas Remigijus Šimašius šį konfliktą dėl viešojo transporto susiejo su valdančiosios koalicijos likimu.
„Nei daug, nei mažai – kai kuriais atvejais sprendžiasi koalicijos klausimas“, – taip į konservatorių kritiką sureagavo jis.
Ankstesniuose savivaldybės tarybos posėdžiuose jau bandyta kelti įmonės vadovybės atsakomybės klausimą, tačiau minimalia persvara tuomet vadovybė išsaugojo politikų pasitikėjimą.
Piktindamiesi dėl liberalų pozicijos, savo narius stebėtojų taryboje pranešė atšaukiantys ne tik opoziciniai „tvarkiečiai“, Lietuvos lenkų rinkimų akcijos atstovai, bet ir valdantieji konservatoriai. LLRA į stebėtojus buvo delegavę Zbignievą Maciejevskį, „tvarkiečiai“ – Gediminą Rudžionį, konservatoriai – Vidą Urbonavičių.
Vicemeras konservatorius Valdas Benkunskas klausė Š.Skučo, ar tiesa, kad vietoj valdybos narių atsakymus į politikų suformuluotus klausimus pateikė direktorius.
„Aš paklausiau, ar tai yra suderinta su valdybos nuomone, direktorius atsakė – suderinta“, – paaiškino VVT stebėtojų tarybos vadovas Š.Skučas.
Jis sakė, kad kartu su dar keturiais įmonės stebėtojų tarybos nariais pritarė veiklos ataskaitai.
Spaudžiamas opozicinių Lietuvos laisvės sąjungos (liberalų), Š.Skučas patvirtino, kad jis gerai pažįsta VVT direktorių G.Maželį. Jis, be kita ko, kaip ir Š.Skučas, yra Liberalų sąjūdžio narys.
„Ypač sunku išvengti to, kad pasikviestum gerą vadovą ir jo nepažinotum. Taip, aš jį pažįstu, ir jis yra mūsų partijos narys“, – teigė Š.Skučas.
Sostinės taryba trečiadienį dar turėtų svarstyti, ar pritarti planuojamo 150 autobusų pirkimo sąlygoms. Miestas nori įsigyti 100 dviejų ašių ir 50 trijų ašių autobusų, kurie atitinka šiuolaikinius ekologijos standartus. Juos numatoma išpirkti per aštuonerius metus. Taryba dar sausį palaimino patį VVT pirkimą, šiuo metu potencialūs tiekėjai gali susipažinti su sąlygomis viešai.