Ir malūnas, ir laiptai
Kaip pilies kiemelyje vykusio naujo miesto įvaizdžio pristatymo metu kalbėjo meras Sigitas Mičiulis, Tauragė tampa vis žalesniu ir planetą tausojančiu miestu. 98 proc. miesto šilumos energijos pagaminama iš biokuro, ruošiamasi pirkti du elektrobusus. Pasak rajono vadovo, reikia stengtis, kad iki 2030 m. atsinaujinanti energija (energija iš saulės ir vėjo) sudarytų 27 proc. visos pagaminamos energijos. Tam esą reikia ruoštis jau dabar. Iš to ir kilo savivaldybės šūkis „Rytojų kuriame šiandien“.
Merui antrino miesto įvaizdį kūrusios „McCann Vilnius“ firmos atstovas Darius. Jo žodžiais tariant, Tauragės kraštas yra toks žalias, kad būtų galima atsikratyti visų kitų iškastinių šaltinių. Esą miesto simbolis todėl ir primena vėjo malūną. Jo spalvos – geltona, mėlyna ir žalia – simbolizuoja atsinaujinančius šaltinius: saulę ir vėją, o sparnai yra stačiakampio formos, nes simbolizuoja laiptus. Laiptai, pasak naują miesto įvaizdį kūrusios firmos atstovo, reiškia progresą. Ir apskritai visų reklaminių miestą ir jo viziją atspindinčių objektų nebūtina ženklinti vien malūnėlio simboliu, galima naudoti laiptus primenančią kubelių kompozicijos simboliką.
Tikslas – atkreipti investuotojų dėmesį
Kur bus galima naudoti šį miesto identifikavimo ženklą?
Dovydas Kaminskas, mero patarėjas, sakė, kad naujasis simbolis iki šiol plačiai naudotą Tauragės herbą pakeis įvairiuose reklaminiuose renginių plakatuose. Juo taip pat bus ženklinami savivaldybės automobiliai ir miestą reprezentuojantys suvenyrai – užrašų knygutės, puodeliai.
Pasak mero S.Mičiulio, ženklas padės miestui išsiskirti ir atkreipti investuotojų dėmesį bei pritraukti turistų.
„Vieni iš geriausių Lietuvoje specialistų apie metus kūrė šitą brendą. Tačiau mūsų tikslas būti ekologiškiausiu miestu jau buvo nuo pirmų dienų. Ir mes tai transliavome departamentuose, susitikimuose su ambasadoriais ir jau dabar turime konkrečių pasiūlymų Tauragėje statyti gamyklas, kurios gamina ekologišką transportą, kitas inovacines technologijas. Į Tauragę atvyks du vieni iš didžiausių Tauragės investuotojų, dirbančių aukštų technologijų srityje, ir jie užsikabino vien todėl, kad mes turime žalią kraštą, viziją, norą pagelbėti investuotojui ir būdami atsakingi prieš pačią gamtą“, – dėstė meras.
Pasak S.Mičiulio, Tauragės miestu susidomėjo Japonijos žiniasklaida, netrukus atvyks „Toyota“ koncerno atstovai. Tai esą akivaizdu, kad žalioji vizija veikia, tik ją reikia išreklamuoti.
D.Kaminskas merui antrino, kad naujasis miesto įvaizdis yra komunikacinė žinutė turistams, naujasis miesto simbolis reprezentuosiąs jį nacionaliniu ir tarptautiniu mastu.
Tauragiškių vertinimai
Vos informacija apie 15 tūkstančių eurų kainavusį naująjį miesto įvaizdį pasiekė viešąją erdvę, iš karto sulaukė prieštaringų vertinimų. Socialiniame tinkle užvirė ginčai, ar jo apskritai reikėjo.
„Čia totali nesąmonė. Spalvos tokios, lyg rašaliniame spausdintuve spausdinant rašalas baigėsi“, – rašo Jovita Verpečinskienė.
„Nepykit, bet man tai žiauru, blanku, neskoninga... Toks jausmas, žiūrint į rezoliuciją, kad su 90 windows padarė piešinuką pirmą kartą atsisėdęs mokintis kompiuterinės grafikos... Manau, bet kuriam 16-mečiui būtų davę 500 Eur ir jis būtų padaręs tūkstantį kartų geriau. Taikos visiems, bet matau, ko po 2 metų jau nebus valdžioje“, – rašo Žaneta Tolvaišienė Tamulytė.
„Sakyčiau daugoka, nes šiandien ir už 100 eurų sukuria labai kokybiškus. Bet esmė ta, kad išleisti 15 000 kažkokiai žaliai miesto vizijai, trumpiau tariant – iliuzijai. Kaip sakė komentatorius aukščiau – susirinko, pakalbėjo, kažką parodė ir viskas. Šis logotipas čia menkniekis prieš patį mastą. Tai didžiuliai pinigai. Jei yra aiškus veiksmų ir priemonių planas – parodykite. Galbūt aš klystu ir viskas ok su šia investicija. Bet stebint padarytus darbus kuriant miesto įvaizdį ir skatinant turizmą – labai abejoju“, – komentavo visuomenininkas Saulius Bagdonas.
Kas nustatė, kad žaliausias?
Tauragės įvaizdžio pristatymo renginio metu rajono atstovai apie tai, kiek sumokėjo už naują Tauragės simbolio sukūrimą, informavo tik paklausus „Tauragės kurjerio“ žurnalistei. 15 000 eurų. Atsakydamas meras dar pridūrė, kad Vilniaus įvaizdis kainavo dar daugiau – apie 100 000 eurų. D.Kaminskas patikslino, kas sudarė 15 000 eurų sumą:
„Ši suma yra su identiteto kūrimu, pozicionavimu, brendskitu, kurį sudaro apie 30 atskirų priemonių. Tai mašinų apipavidalinimas, vėliavų ir taip toliau. Ir komunikacijos plano sukūrimas“, – aiškino D.Kaminskas.
Tai, kad komunikacijos specialistai jau ėmėsi savivaldybės užsakytos naujojo miesto įvaizdžio reklamos, įsitikinome, sulaukę reklamos agentūros „Integrity“ išplatinto pranešimo spaudai. „Tauragė yra žaliausias Lietuvos rajonas“, – teigiama pranešime. Tačiau kokie tyrimai tai nustatė, neužsimenama nė žodeliu.