Trakų rajono savivaldybės administracija prašė teismo įpareigoti Trakų istorinio nacionalinio parko direkciją (TINP) atsižvelgti į jos pateiktą planavimo pasiūlymą ir pakartotinai atlikti specialiojo planavimo procedūras. Pasak Vilniaus apugardos administarcinio teismo atstovės spaudai, prašyta planuoti tik esamą TINP teritoriją ir neplanuoti tos teritorijos, kuriai nėra išduotos planavimo sąlygos. Savivaldybė reikalavo pakoreguoti planų sprendinius taip, kad nė vienas žemės sklypas nebūtų įtrauktas į teritoriją, neturint žemės sklypo savininko sutikimo, ir nenumatant teisingo atlyginimo už įvedamus nuosavybės teisės apribojimus.
Savivaldybės administracija mano, kad TINP direkcija negali atlikti planavimo organizatoriaus funkcijų. TINP planais suplanuota teritorija peržengia esamas TINP ribas ir neatitinka planams rengti išduotų planavimo sąlygų. TINP buferinė apsaugos zona suplanuota neteisėtai, neturint tam išduotų planavimo sąlygų, pažeidžiant kitus teritorijų planavimo reikalavimus, neturint žemės sklypų, kurie pateks į buferinę zoną, savininkų sutikimų, ir taip pažeidžiant jų nuosavybės teises.
TINP direkcija ir VSTPSI prašė atmesti skundą kaip nepagrįstą. Teismui paaiškino, kad savivaldybei įstatymu nesuteikta teisė ginti asmenų teises, valstybės ar kitus viešuosius interesus. TINP specialusis planavimas atliekamas laikantis teritorijų planavimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, nepažeidžiant žemės sklypų, esančių saugomose teritorijose, savininkų teisių, nenumatant versti savininkus vykdyti kokią nors privalomąją veiklą, kuri neatitiktų šių sklypų paskirties, specialiaisiais planais jokie nauji apribojimai, prieštaraujantys savininkų žemės sklypų paskirtims, neįvedami. Buferinės apsaugos zonos nustatymas valstybiniams parkams yra ne tik galimas, bet ir privalomas.
Atmesti skundą kaip nepagrįstą, teismo prašė ir Kultūros ministerija bei Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie LR aplinkos ministerijos.
Vilniaus apygardos administracinio teismo teisėjų kolegija, išnagrinėjusi administracinę bylą, priėjo išvadą, kad Trakų rajono savivaldybės administracija tuo teisiniu pagrindu, kurį ji nurodė savo skunde apskritai neturėjo teisės kreiptis į teismą ir ginti viešąjį interesą, todėl skundą atmetė kaip nepagrįstą.
Teismas nustatė, kad TINP direkcija atliko planavimo organizatoriaus funkcijas teisėtai, vadovaudamasi Saugomų teritorijų įstatymo nuostatomis. Teismas plačiau nenagrinėjo Trakų r. savivaldybės administracijos skundo argumentų dėl TINP ir jo zonų ribų plano sprendinių, kuriais keičiamos TINP ir jo buferinės zonos ribos. Trakų savivaldybė savo pažeistas teises gali ginti atsisakydama derinti TINP planą.
Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimas per 14 dienų gali būti skundžiamas apeliacine tvarka.