2014 05 04

Teroristų Ukrainoje pamėgtas „Georgijaus juosteles“ Lietuvoje platina Rusijos ambasada

Tinklaraštininkas Šarūnas Matulevičius savo puslapyje sarunasmatulevicius.lt analizuoja, kokiu būdu Lietuvoje plinta vadinamosios „Georgijaus juostelės“.
Georgijaus juostos
Georgijaus juostos / Nuotr. iš „Facebook“

15min.lt jau rašė, kad socialiniame tinkle „Facebook“ plinta raginimai nesinaudoti taksi firmos, kurios vairuotojas savo automobilyje turėjo Ukrainoje siautėjančių prorusiškų riaušininkų simbolikos – „Georgijaus juosteles“, paslaugomis. Tokie raginimai pasklido po to, kai verslo konsultantas ir lektorius Paulius Kovas socialiniame tinkle paskelbė savo pokalbį su taksistu.

Tinklaraštininkas Š.Matulevičius pasidomėjo, iš kur šios juostelės atsiranda. 

„Juostelės jau dygsta, bet jos neatsiranda iš niekur. Kažkas jas gamina, kažkas jas platina, o tokį platintoją yra labai svarbu identifikuoti. Tai pavyko išsiaiškinti netikėtai ir nesunkiai. Informaciją apie šių juostelių įsigijimo vietą šeštadienio vakarą pasidalino vienas iš Lietuvai labai nedraugiškų, nemažą auditoriją sutraukęs ir Lietuvos rusų tarpe populiarus Facebook puslapis „За правое дело. Русские Литвы, соединяйтесь“ („Už teisingą reikalą. Lietuvos rusai, vienykitės“). Minimas puslapis, atsiliepia į jau liūdnai pagarsėjusios „rusų pavasario“ idėjos nuotaikas. Idėja yra ne nauja, bet atgimusi (teisingiau būtų sakyti – sąmoningai per prievartą Kremliaus ideologų gimdoma) Kremliaus linija. 

Puslapyje paskelbtame įraše teigiama, kad pastaruoju metu šio „Facebook“ puslapio administratoriai sulaukia daug klausimų apie tai, kur būtų galima įsgyti „Georgijaus juostelių“. Čia pat nurodoma, kad juostelės yra dalinamos Rusijos Federacijos ambasadoje, Vilniuje, Latvių gatvėje. Iš vienos pusės lyg ir nestebina – Latvių gatvėje yra platinami dar ne tokie dalykai, tame tarpe ir neigiami komenarai naujienų portaluose.

Toliau įrašo tekste yra raginama pasiimti šių juostelių daugiau ir padalinti draugams, šeimos nariams ir giminėms. Įrašas iki šiol susilaukė daugiau nei 300 patiktukų ir 58 pasidalinimų.

Jau žinome kokios atributikos netruks šių metų gegužės 9 d. eisenoje ir neramiai laukiame šios dienos.

Visgi reikėtų kiek plačiau pažinti ir pačias „Georgijaus juostas“. Šis simbolis Rusijoje egzistuoja dar nuo imperinės Rusijos laikų, kuomet buvo pradėtas naudoti kariuomenėje. Šis simbolis išliko ir SSRS ordinų elementuose, gyvuoja ir iki šiol, yra ypač naudojamas ir artėjančios gegužės 9 d. „proga“. Pačios juostelės net ir pas mus Lietuvoje egzistavo ir būtent Rusijos ambasadoje platinamos jau ilgai, tik ne visiems buvo atpažįstamos. Išgarsėjo jos būtent Ukrainos krizės metu, kadangi kaip skiriamuosius ženklus jas dėvėjo prorusiški ir iš Rusijos atsiųsti teroristai.

Visgi dabar jas ne tik atpažįstame, bet ir matysime jų daugiau. Kylantis rusų nacionalizmas neaplenkia ir Lietuvos, dalyje mūsų rusų mažumos tvyro įvairiausios mintys ir idėjos, tik kol kas jos dar nėra tokios garsios. Ukrainos krizė, stiprėjančios antirusiškos nuotaikos dar labiau telkia ir mobilizuoja šią tautinę mažumą, Kremliaus inžinieriai tai puikiai išnaudoja ir tendenciją skatina dar labiau. Taigi, greičiausiai „Georgijaus juostelių“ ateityje išvysime nemažai. Anksčiau jos dažniausiai išnirdavo tik kartą per metus, bet dabar gali tapti kasdieniu elementu.

Iš vienos pusės lyg ir norisi daryti išvadą, kad šios juostelės naudojamos ir platinamos jau labai ilgai ir tai nieko naujo ir gasdinančio, bet visgi šiandien reikia suvokti ir tai, kad šios juostelės jau nebeatlieka žuvusiųjų Antrąjame pasauliniame kare funkcijos. Šiandieniniame kontekste tai – terorizmo, kylančio nacionalizmo, separatizmo ir imperinio mąstymo simbolis“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis