Papildyta 15.50 val. „Esame informuoti, kad jau prasidėjo laivo tempimo nuo seklumos darbai. Šiuo metu šalia laivo „Ocean Crown“ darbuojasi du vilkikai. Operacijai vadovauja Olandijos kompanija SMIT“, – rašoma Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija
Įvertino laivo būklę
Karinių oro pajėgų sraigtasparniu nuskraidinti specialistai antradienio rytą įvertino laivo būklę ir aplinką, išanalizavo gylius, kokiu maksimaliu atstumu galėtų prie ant seklumos esančio laivo priplaukti vilkikai, kiek jų gali prireikti. Visa informacija pateikta laivo savininkui, uosto priežiūros tarnyboms.
„Noriu patikinti, kad laivo korpusas yra sandarus ir šią minutę neturime jokių indikacijų, kad būtų kas nors blogai. Nuolat bendraujame su laivo įgula, kapitonu, esame informuoti, kad jokios grėsmės aplinkai nėra“, – antradienį per spaudos konferenciją sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
Krašto apsaugos ministerija pirmadienį pranešė, kad laivo vertinimo komisija apžiūrėjo laivo išorinį korpusą, fiksuota korpuso deformacija. Ministerijos teigimu, dėl blogėjančių oro sąlygų didėja tikimybė, kad laivo korpusas toliau deformuosis, dėl to gali įvykti laive esančių naftos produktų išsiliejimas į aplinką.
A.Vaitkaus teigimu, laivo gelbėjimo operaciją vykdys Nyderlandų kompanija „Smit“, turinti patirties tokiais atvejais.
„Nuolatos palaikome ryšį su laivo kapitonu, jis yra patikinęs, kad laivo korpusas yra pilnai sandarus. Nėra nei išėjusių kokių teršalų į aplinką, nei yra grėsmės, kad tie teršalai išeitų“, – antradienį LRT radijui pabrėžė A.Vaitkus.
„Tai viena garsiausių, viena žinomiausių vilkikų kompanijų pasaulyje, turinti labai didelę patirtį tokiuose darbuose“, – tvirtino uosto direkcijos vadovas.
Laukiama palankių oro sąlygų
Laivo gelbėjimo planą parengė jo savininkai ir ekspertai. Laukiama tinkamų oro sąlygų jam įgyvendinti.
„Jeigu leis orai, gali būti ir šiandien antroje dienos pusėje. Kada baigsis, neaišku“, – antradienį sakė laivą agentuojančios kompanijos „Euroga“ direktorius Dionisas Sirutis.
A.Vaitkaus teigimu, prisikabinę laivą vilkikai turėtų jį pasukti statmenai krantui ir bandyti nutraukti nuo seklumos.
Svarstoma, kad nutempti „Ocean Crown“ turėtų užtekti Klaipėdoje esančių vilkikų.
Jis turėtų būti atvilktas į Klaipėdos uostą ir apžiūrėtas specialistų.
„Ocean Crown“ kapitono prašymu, Lietuvos karinės oro pajėgos suteikė pagalbą sunegalavusiam įgulos nariui. Jis sraigtasparniu nuskraidintas į uostamiesčio ligoninę, o šiuo metu jau gydomas Graikijoje.
Su Kipro vėliava plaukiojantis 190 metrų ilgio laivas „Ocean Crown“ su 20 žmonių įgula ant seklumos ties II Melnrage užplaukė sekmadienį paryčiais. Tą naktį vėjo stiprumas gūsiais siekė iki 28 metrų per sekundę. Pirminė nelaimės priežastis – laivo pagrindinio variklio gedimas.
Laivas įkalintas maždaug jūrmylės atstumu į šiaurę nuo šiaurinio molo, 200 metrų nuo kranto. Šioje vietoje vandens gylis siekia penkis metrus.