Toks patikrinimas keleiviniuose laivuose vykdomas kartą per metus. LSLA inspektoriai plaukė jais į reisą ir stebėjo, kokia laivų būklė, kaip funkcionuoja laivas realiomis sąlygomis, kaip atliekamos būtinos procedūros.
Specialistai vertino, kaip įgulos nariai reaguoja į įvairias situacijas. Laive surengtuose mokymuose galėjo dalyvauti ir norintieji keleiviai. Didelių pažeidimų keltuose nerasta, tačiau keletas pastabų pareikšta.
Keltams keliami aukšti reikalavimai, kadangi jais plukdomi žmonės. Be valstybės vėliavos kontrolės, linijiniai ro-ro keleiviniai laivai pagal Europos Sąjungos direktyvą, kuri buvo priimta po kelto „Estonia“ katastrofos, dar yra inspektuojami šalių, į kurių uostus jie užsuka, mažiausiai dukart per metus.
Bendrovės „DFDS LISCO“ keltai užsuka į Vokietijos, Švedijos, Latvijos uostus, juos tikrina dar ir tų šalių inspektoriai. Kartais užsieniečiai kviečiasi LSLA inspektorius ir šie laivai inspektuojami bendromis pajėgomis.
Minėtosios bendrovės keltas „LISCO Patria“ inspektuotas balandžio mėnesį, dar liko patikrinti laivą „LISCO Optima“.