Žiūrėkite

Tado Sedekerskio komentaras prieš rungtynes su Kauno „Žalgiriu“Tado Sedekerskio komentaras prieš rungtynes su Kauno „Žalgiriu“

2012 10 18

TNS LT: lietuviai kasdien įvairioms medijoms skiria trečdalį paros

Lietuvos gyventojai beveik trečdalį paros – 8 val. 43 min. – praleidžia naudodamiesi įvairiomis medijomis.
Spauda
Spauda / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.
Temos: 2 Lietuviai Medijos

Vidutiniškai vienas lietuvis kiekvieną dieną susiduria mažiausiai su 3 informavimo ir laisvalaikio medijų priemonėmis. Tai parodė rinkos tyrimų kompanijos TNS LT atliktas 10-ies medijos kanalų vartojimo tyrimas „Media day“.

Medijoms priskiriamos tokios informavimo ir laisvalaikio praleidimo priemonės kaip internetas, DVD ir video įrašai, tele ir vaizdo žaidimai, TV, radijas ir spauda.

„Pirmą kartą Lietuvoje atlikto tyrimo tikslas – išanalizuoti mūsų šalies gyventojų skirtingų medijų vartojimo ypatumus paros bėgyje ir jų vietą žmonių dienotvarkėje.

Šio tyrimo pagalba galime ne tik palyginti 10-ies medijos kanalų pasiekiamumą skirtingu paros metu, bet ir nustatyti, kiek  laiko buvo praleista su kiekvienu iš jų atskirai, kiek kanalų buvo pasitelkiama vienu metu, – teigė kompanijos TNS LT Media departamento projektų vadovė Justina Tauginienė.

Tyrimas parodė, kad per parą vienas Lietuvos gyventojas vidutiniškai susiduria su 3,5 medijų kanalais. Daugiausiai, t.y.  4-ias ir daugiau, medijos priemones per parą naudoja 15-29 m. amžiaus asmenys.

Taip pat aktyviau medijų priemones pasitelkia aukštesnį išsilavinimą turintys asmenys bei didžiųjų miestų gyventojai. Su mažiausiai – vidutiniškai 3,2 – kanalų  susiduria gyventojai nuo 50 metų amžiaus. Populiariausios medijos tarp visų lietuvių yra TV, radijas ir internetas.

Naudodamiesi keletu medijos kanalų vienu metu (angl. multitasking) Lietuvos gyventojai vidutiniškai praleidžia daugiau nei valandą, t. y. 74 min., per parą. Ilgiausiai – 2,09 val. per parą – vienu metu keliomis medijų priemonėmis naudojasi 20-29 m. gyventojai. Mažiausiai laiko – 43 minutes – prie skirtingų medijų kanalų praleidžia 60-74 metų žmonės.

Tyrimo duomenys parodė, kad daugiausia laiko, t. y. beveik 7 val. savo laiko, medijų kanalams mes skiriame namuose, darbe – 39 min., automobilyje – 10 min. Tuo metu mokymosi įstaigose ir visuomeniniame transporte medijoms lietuviai skiria mažiausiai, atitinkamai 5 ir 2 min. savo laiko.

Lietuvos gyventojus informacija medijų kanalais dažniausiai pasiekia vakarais. Daugiausiai – 83 proc. gyventojų – medijomis naudojasi tarp 21 ir 22 val.

Darbo dienomis nuo 8 iki 16 val. daugiausia Lietuvos gyventojų dėmesio sulaukia radijas.

Nuo 16 val. televizija perima pirmąją poziciją ir išlaiko ją visą likusį vakarą. Tuo metu internetu mūsų gyventojai naudojasi pakankamai tolygiai visos darbo dienos metu ir nuo 18 val. nurungia radiją.

Savaitgaliais skirtingai nei darbo dienomis jau nuo 9 val. ryto televizija tampa labiausiai vartojama medija ir išlieka šioje pozicijoje visą likusią dieną. Radijo savaitgaliais klausomasi nuo 9 iki 14 val., vėliau jį keičia internetas

Muzikos klausymuisi ir knygų skaitymui Lietuvos gyventojai skiria apie 24 minutes per parą, dienraščių skaitymui – 16 min., savaitraščių – 13 minučių. Apie 8-10 minučių praleidžiama skaitant mėnesinius leidinius, žaidžiant TV ir vaizdo žaidimus, tiek pat – žiūrint DVD ar video filmus.


Įdomu tai, kad apie 70 proc. laiko, skiriamo medijoms, Lietuvos gyventojai praleidžia sutelkę dėmesį, 30 proc. – jų kanalus pasitelkia tik kaip foną.

Labiausiai susitelkę lietuviai būna skaitydami knygas (87 proc.), naudodamiesi internetu (83 proc.) ar žaisdami televizijos bei vaizdo žaidimus (82 proc.). Dažniausiai kaip fonas naudojami radijas bei muzikos įrašai – atitinkamai 69 proc. radijui ir 56 proc. muzikai skiriamo laiko patenka būtent į šią kategoriją.


TNS LT „Media Day“ tyrimą atliko 2012 m. vasario-balandžio mėnesiais. Tyrimo metu buvo apklausti 1 822 15-74 m. Lietuvos gyventojai.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos