2018 08 17 /13:09

TS-LKD kreipiasi į teismą dėl VRK sprendimo išteisinti serialą „Naisių vasara“

Opoziciniai konservatoriai prašo teismo panaikinti Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) sprendimą, kuriuo politine „valstiečių“ ir jų lyderio Ramūno Karbauskio reklama pripažinti tik atskiri televizijos serialo „Naisių vasara“ epizodai.
VRK sprendimas dėl Naisių vasaros
VRK sprendimas dėl Naisių vasaros / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

Skundą VRK teikusių Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (TS–LKD) vykdomoji sekretorė Aistė Gedvilienė BNS patvirtino, kad komisijos sprendimas skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui, nes, konservatorių nuomone, dėl paslėptos reklamos seriale buvo sudarytos nevienodos konkuravimo galimybės kitoms partijoms, o VRK tai nepakankamai įvertino.

„Buvo neteisėtas finansavimo šaltinis, kurį lyg ir nustatė VRK, bet į tą aspektą nesigilino. O neteisėtas finansavimo šaltinis yra šiurkštus pažeidimas, dėl kurio gresia netekti dotacijos“, – pabrėžė A.Gedvilienė.

Valerijos Guiskajos/15min nuotr./Aistė Gedvilienė
Valerijos Guiskajos/15min nuotr./Aistė Gedvilienė

VRK prieš mėnesį konstatavo, kad politine reklama laikytini atskiri serialo „Naisių vasaros“ epizodai, kur „valstiečių“ lyderis R.Karbauskis kvietė žiūrovus aplankyti Naisius Šiaulių rajone, rodytas partijos leidinys, kalendorius su LVŽS logotipu.

Tačiau A. Gedvilienė pabrėžė, kad TS–LKD nuomone, atskirai be serialo tie epizodai negalėjo niekaip būti parodyti, todėl politine reklama turėjo būti pripažintas visas serialas ar bent jau kai kurios jo serijos.

„Trečias dalykas – Pijaus ir Karbauskio tapatinimas: mūsų skunde galima matyti, kad lyg ir siekiama seriale sutapatinti Karbauskį ir Pijų, tačiau VRK nariai visiškai subjektyviai nusprendė, kad Pijus nepanašus į Karbauskį. Bet man, kaip pilietei, jis visiškai panašus į Karbauskį ir, mano nuomone, yra idealizuota Karbauskio versija. Man atrodo, vertinimas yra subjektyvus, nebuvo atlikta jokio tyrimo“, – tvirtino TS–LKD atstovė.

lvzs.lt ir TV3 nuotr./Aurimas Žvinys ir Ramūnas Karbauskis
lvzs.lt ir TV3 nuotr./Aurimas Žvinys ir Ramūnas Karbauskis

VRK nustatė, kad R. Karbauskiui priklausantis „Agrokoncernas“ 2013–2016 metais prodiuserinei kompanijai „Videometrai“ už „Naisių vasaros“ filmavimą iš viso pervedė beveik 332 tūkst. eurų. Tačiau Rinkimų komisijos sprendime liko neįvertinta, ar tai galima laikyti nepinigine verslo auka partijai ir R.Karbauskiui.

LVŽS tarybos narė, Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė Agnė Širinskienė penktadienį savo ruožtu sakė, kad „valstiečiai“ artimiausiomis dienomis taip pat apskųs VRK sprendimą.

„Nesutinkame su tuo, kad buvo reklama 4-ajame ir 5-ajame sezonuose. Atsitiktinių parodymų kalendoriaus ar dvi sekundes trukusio laikraščio parodymo, dar susukto, nesame linkę traktuoti kaip reklamos. Kaip suprantu, partija skųs visus VRK teiginius, nes norėsime patikrinti, kiek ta praktika yra pagrįsta“, – sakė ji.

Anot A.Širinskienės, taip pat bus kvestionuojamas VRK pasirinktas serialo vertinimo terminas – pusantrų metų. „Valstiečių“ atstovės nuomone, vertinamas turėjo būti tik rinkimų agitacijos laikotarpis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Agnė Širinskienė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Agnė Širinskienė

„Valstiečiai“ taip pat abejoja, ar konservatoriai turėjo pagrindą kreiptis į teismą, nes VRK sprendimas nėra susijęs su jais. Anot R. Karbauskio, tai, kad VRK pripažino, jog serialo epizoduose buvo politinės reklamos, „yra juokinga“.

„O komentuojant konservatorių sprendimą, belieka kvatotis. Manau, kad jie patys nebetiki, kad serialas buvo priežastis, kodėl jie pralaimėjo rinkimus. Nors savo antraštėje jie rašo, kad buvo nelygi konkurencija dėl serialo. Bet paklausus bet kurio Lietuvos gyventojo, ar jis balsavo už LVŽS dėl to, kad buvo šis serialas – tikriausiai ne“, – BNS sakė R.Karbauskis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų