2009 09 23

Tūkstančius litų už BMW, „Lexus“ ar „Mercedes“ nuomą mokantys parlamentarai nemano, jog tai – prabanga

Paskelbus antrojo ketvirčio parlamentinei veiklai skirtų išlaidų ataskaitas, paaiškėjo, kad, nepaisant šalyje vykstančio visuotinio taupymo, daugiau kaip pusė parlamentarų didžiąją savo pinigų dalį išleidžia prabangių automobilių nuomai.
Automobilių nuoma
Tūkstančius litų automobilių nuomai išleidžiantys parlamentarai įsitikinę, kad elgiasi teisingai ir teisėtai. / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

Dauguma Seimo narių, išleidžiančių daugiausia lėšų transporto nuomai, tvirtino, kad mokėti kelis tūkstančius litų už automobilius nėra jokia prabanga.

„Į kainą, kuria moku už mašiną, įeina visa techninė priežiūra, todėl nebereikia papildomai pilti benzino. Ir aš nemanau, jog šiuo metu nuomotis automobilį yra per brangu. Parlamentinės išlaidos tai leidžia. Jei jos būtų mažesnės, nuomočiausi pigesnę“, – BNS teigė Liberalų ir centro sąjungos atstovas Žilvinas Šilgalis.

Ž.Šilgalis nuomojasi 2004 metų BMW markės automobilį, už kurį per mėnesį moka 2499 Lt.

Per mėnesį moku daugiau nei 3 tūkstančius litų. Nemanau, kad tai yra per brangu. Aš turiu teisę važiuoti saugiai, – sakė Saulius Bucevičius.Su visa technine priežiūra ir draudimu 2007 metų „Peugeot Boxer“ automobilį už 2900 Lt per mėnesį moka ir Seimo narys, liberalsąjūdietis Vytautas Grubliauskas.

„Nemanau, jog tai yra brangus automobilis. Juo važinėju ir aš, ir mano padėjėjai. Automobilis labai patogus, jis nėra prestižinis ar naujas. Aš nieko neapgaudinėju ir nieko nevedžioju už nosies“, – BNS sakė V.Grubliauskas.

Iš visų parlamentarų daugiausiai pinigų 2008 metų automobilio „Volkswagen“ nuomai išleidžia Darbo partijos atstovas Saulius Bucevičius.

„Per mėnesį moku daugiau nei 3 tūkst. Lt. Nemanau, kad tai yra per brangu. Aš turiu teisę važiuoti saugiai. Taip pasirinkau, kad iš parlamentinėms išlaidoms skirtų pinigų susimoku už automobilio nuomą, o už visas kitas kanceliarines reikmes, kurių suma sudaro netgi didesnę dalį, aš susimoku pats“.

Seimo etikos ir procedūrų komisijos pirmininkas socialdemokratas Algimantas Salamakinas trečiadienį tik kelis kartus žurnalistų perklaustas ir Seimo pirmininkės I.Degutienės paragintas sutiko įvardinti savo nuomojamo automobilio markę – „Lexus“.

„Mes sutarėme nereklamuoti, kokios markės automobilius vairuoja Seimo nariai. (...) Aš nuomojuosi dviejų metų senumo automobilį, kurio markė visai nesvarbi. (...) Tai yra dvejų metų senumo „Lexus“, kuris nežinau, ar yra prabangus automobilis, bet jis yra saugus“, – aiškino A.Salamakinas, per ketvirtį automobilio nuomai išleidęs 7472 Lt.

Kiti parlamentarai taip pat tvirtino, kad išleisti beveik visas parlamentinei veiklai skirtas lėšas yra normalu, nes tai leidžia dabar galiojantys teisės aktai.

„Jei būtų kita sistema, padengianti išlaidas važinėjant savo automobiliu, tuomet gal būtų pigiau. Tačiau dabar savo mašina važinėti yra per brangu. O į tą sumą lėšų, kurios yra numatytos, aš telpu“, – sakė socialdemokratas Rimantas Sinkevičius.

R.Sinkevičius nuomoja 2006 metų BMW už 2730 Lt per mėnesį.

Tautos prisikėlimo partijos atstovė Asta Baukutė, kaip ji pati teigia, negalėtų tinkamai vykdyti parlamentinės veiklos be automobilio.Kitas socialdemokratas Justinas Karosas nuomoja 2009 metų „Mercedes-Benz GLK220“ markės automobilį už 2,5 tūkst. Lt per mėnesį.

„Buvau išsirinkęs šį automobilį ir moku tiek, kiek už jį prašo. Aš išsitenku į skiriamą (parlamentinei veiklai – BNS) sumą“, – teigė J.Karosas.

Tautos prisikėlimo partijos atstovė A.Baukutė, kaip ji pati teigia, negalėtų tinkamai vykdyti parlamentinės veiklos be automobilio.

„Krizė ar ne krizė, turiu važinėti pas žmones. Aš negalėčiau tinkamai atlikti parlamentinės veiklos, jei nevažinėčiau. Be to, ne vien aš važinėju, daug Seimo narių taip daro. Aš nieko nedarau neteisiško. Jei Seimo Statutas, Seimo valdyba neleistų nuomotis automobilio, nesinuomočiau. Tokią kainą moku dėl to, jog tai – saugus automobilis. Jis didelis, yra atlošiamų sėdynių, todėl galiu paimti daugiau žmonių važiuoti kartu“, – BNS sakė A.Baukutė.

Parlamentarė nuomojasi 2006 metų „Toyota“ automobilį už 2815 Lt per mėnesį.

Partijos „Tvarka ir teisingumas“ atstovas Rimantas Smetona nuomojasi 2009 metų „Toyotą“. Pasak jo, norint važinėti pigesniu automobiliu, reikia keisti taisykles ir įstatymus. „Jei parlamentines išlaidas mažins, išleisime mažiau“, – sakė R.Smetona.

Dalia Teišerskytė iš Liberalų sąjūdžio nuomojasi 2008 metų „Honda“ automobilį už 2,5 tūkst. Lt per mėnesį. Pasak jos, tai yra brangu, bet tuo metu, kai nuomojo, taip neatrodė.

„Žinoma, buvo galima rasti ir pigesnių automobilių, bet buvo skirta tiek pinigų. Šiuo metu jį nuomotis tikrai per brangu“, – BNS teigė D.Teišerskytė.

Tuo tarpu Edidijus Klumbys iš partijos „Tvarka ir Teisingumas“ „nematė reikalo“ šnekėtis apie automobilių nuomą ir išgirdęs klausimą, padėjo telefono ragelį.

Iš viso automobilius už parlamentinei veiklai skirtas lėšas nuomoja 87 Seimo nariai.

Pagal Seimo Statutą, parlamentarams išlaidoms, susijusioms su jų parlamentine veikla, kiekvieną mėnesį atsiskaitytinai skiriama 1,7 vidutinio mėnesio darbo užmokesčio (VMDU) dydžio suma. Šiuo metu – apie 3400 Lt.

Parlamento valdyba yra nustačiusi, kad šiuos pinigus galima leisti Seimo nario biurams išlaikyti, tarnybinių telefoninių pokalbių, interneto, telekomunikacijų, pašto paslaugoms apmokėti, kanceliarinėms prekėms, knygoms, periodiniams leidiniams įsigyti, transporto priemonei nuomoti, remontuoti, drausti. Taip pat už šias lėšas galima važiuoti taksi, pirkti visuomeninio transporto mėnesio bilietus, mokytis užsienio kalbų, spausdinti Seimo nario ataskaitą, gaminti vizitines korteles, duoti skelbimus spaudoje, pirkti reprezentacijai būtiną inventorių ir paslaugas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis