„Ši istorija tikrai turės atgarsių. Žmonės taps gerokai atsargesni rinkdamiesi tokias keliones, ypač į tuos regionus, kur daug salų. „Costos“ kompanijai prireiks nemažai laiko, kol visiškai atsities. Jau dabar reikia galvoti, kaip būtų galima pritraukti keliautojus – nuolaidomis ar kokia kita pridėtine verte“, – teigė pašnekovė.
„Costa Concordios“ tragedijos nepamirš
Kovą Majamyje tradiciškai vyks didžiausia kruizų paroda pasaulyje. Joje dalyvaus ir delegacija iš Klaipėdos. Net neabejojama, kad šioje parodoje bus diskutuojama ir apie „Costa“ kompanijos laivo tragediją Viduržemio jūroje. „Ši istorija tikrai bus analizuojama ir aptariama“, – įsitikinusi R.Savickienė.
Šį sezoną į Klaipėdą turi atplaukti bent trys „Costa“ kompanijos laivai.
A.Kripaitės nuotr./Kruizinių laivų turistai ne visada lipa į krantą. |
„Nemanau, kad ši kompanija staiga pakeistų planus. Kruizinės kelionės paprastai būna suplanuotos iš anksto. Greičiausiai Klaipėda nepatirs dėl šios nelaimės jokių pasekmių“, – svarstė specialistė. Baiminamasi, kad tikroji tragedijos padarinių negatyvių atgarsių banga dar tik atvilnys.
Pastarieji metai Klaipėdos turizmo rinkoje nebuvo patys geriausi. Prastėjantys rodikliai vertė sunerimti ne tik turizmo kompanijas, bet ir miesto vadovus. Pritraukti daugiau atvykėlių nepadėjo net ir sumažintos uosto rinkliavos kruiziniams laivams. „Mes padarėme ką galėjome, jei turistų Klaipėda nevilioja – kažkas iš to turėtų daryti išvadas“, – teigė Klaipėdos uosto direkcijos Rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas.
Įnoringas turistas
Šiais metais į Lietuvos uostamiestį planuoja atplaukti 36 laivai – tiek pat, kiek ir pernai. Kovą jau turėtų paaiškėti tiksli šiųmetinės kruizinės laivybos statistika.
Skaičiuojama, kad vienas turistas, išlipęs į krantą, išleidžia apie 50-70 eurų. Tad kiekvieno laivo vizitas atneša pajamų tiek kavinėms, tiek turizmo agentūroms, tiek suvenyrų pardavėjams.
15min.lt nuotr./Romena Savickienė |
„Kruizinių laivų turistai gerokai skiriasi nuo tų, kurie į miestą atkeliauja savarankiškai arba per turizmo agentūras. Visų pirma dėl to, kad jie čia vieši tik kelias valandas. Laivas prie kranto stovi daugų daugiausiai 9 valandas. Todėl ekskursijos turi būti suorganizuotos minučių tikslumu, turi būti paskaičiuotas kiekvienas laiptelis, kiekvienas posūkis, įvertinti visi galimi netikėtumai kelyje.
Keturių ar net penkių žvaigždučių viešbučiams prilygstančių kruizinių laivų turistai tokio paties patogumo tikisi ir krante. „Jiems reikia geriausių autobusų, geriausių gidų. Didžiuosiuose „Costa“ laivuose susidaro apie 40 turistų grupių. Visi jie susėda į 15-20 autobusų. Visos kelionės turi vykti labai sklandžiai, be jokių vėlavimų“, – tikino pašnekovė.
Bet koks incidentas, nesusipratimas kenkia miesto įvaizdžiui. „Niekas nesako: man nepatiko aptarnavimas, ar man nepatiko maistas. Dažniausiai sakoma, kad tiesiog nepatiko Klaipėda. Todėl reikia dėti milžiniškas pastangas, kad tų nesusipratimų nebūtų“, – įsitikinusi R.Savickienė.
Laivų vis mažėja
A.Kripaitės nuotr./Kruizinis laivas prilygsta daugiaaukščiam namui. |
Praėjusiais metais Klaipėdą aplankė 36 kruiziniai laivai, atplukdę 21,5 tūkst. keleivių. Tai vieni prasčiausių metų nuo pat 2005-ųjų, kai kruizinė laivyba vis augo. Geriausi rezultatai pasiekti 2007 m. Tuomet į Klaipėdos uostą atplaukė 65 kruiziniai laivai, kuriais keliavo 35,6 tūkst. poilsiautojų.
Šiais metais kruizinė laivyba prasidės gegužės 12 d. „Oriana“, „Seabourn Pride“, „Island Sky“ pirmą kartą atplauks į Klaipėdą.
Didžiausias laivas, kurio šiemet laukiama – 290 metrų ilgio „Costa Pacifika“.