VTEK nurodė trečiadienį posėdyje apsvarsčiusi prokuratūros pateiktą medžiagą. Prokuratūra komisiją esą informavo, jog R.M.Račkausko atžvilgiu ikiteisminis tyrimas dėl veikų, susijusių su keliais 2017–2018 metais Panevėžio savivaldybėje organizuotais pirkimais, buvo nutrauktas.
Tie pirkimai – „Požeminių komunalinių atliekų surinkimo konteinerių pirkimas, aikštelių projektavimas ir įrengimas“, „Panevėžio kūno kultūros ir sporto centro „Aukštaitija“ sporto komplekso baseino techninės projektavimo dokumentacijos parengimo paslaugos“.
„Esą, vykdant šiuos pirkimus, galėjo būti pažeisti Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme įtvirtinti lygiateisiškumo ir skaidrumo principai, nes viešojo pirkimo sąlygos galbūt buvo derinamos atsižvelgiant į konkrečias įmones“, – nurodė VTEK, perpasakojusi prokuratūros kreipimąsi.
Prokuratūra, anot komisijos, taip pat teigė, jog R.M.Račkauskas galbūt darė įtaką perkančiosios organizacijos direktoriui ir direktoriaus pavaduotojui, siekiant, kad pirmojo pirkimo atveju būtų pratęstas pasiūlymų pateikimo terminas, o antrojo pirkimo atveju – sutartis būtų sudaryta su UAB „TO IN2“.
Vertindama šią informaciją, VTEK pabrėžė, jog akivaizdaus ir tiesioginio valstybės tarnyboje dirbančio asmens privataus intereso egzistavimas yra būtina sąlyga interesų konfliktui atsirasti ir pasireikšti.
„Nagrinėjamu atveju tokia sąlyga būtų galbūt egzistuojantis tiesioginis R.M.Račkausko ir pranešime nurodytų savivaldybės administracijos darbuotojų dėl minėtųjų viešųjų pirkimų ar juose dalyvaujančių konkrečių įmonių [ryšys].
Komisija nenustatė duomenų, leidžiančių teigti, jog paminėtieji asmenys savo elgesiu būtų pažeidę Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatas.
Tačiau komisija nenustatė akivaizdžių ir tiesioginių faktinių duomenų, leidžiančių teigti, jog paminėtieji asmenys savo elgesiu būtų pažeidę Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatas, įpareigojančias vengti interesų konflikto, o tokiam konfliktui iškilus – nusišalinti, arba (ir) draudimą naudotis pareigomis asmeninei naudai gauti“, – konstatavo VTEK.
Komisija, be kita ko, pabrėžė, jog įstatymo nuostatų pažeidimas negali būti įrodinėjamas „prielaidomis, spėlionėmis, hipotezėmis“, o kiekvienu konkrečiu atveju turi būti nustatytas interesų konflikto požymių akivaizdumas.
VTEK taip pat pažymėjo, jog Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymas negali būti taikomas pernelyg plačiai, nes daugeliu atvejų jo vykdymas esą taptų neįmanomas.
Vadovaudamasi visais šiais išvardytais motyvais, VTEK nurodė nepraėjusi tyrimo dėl R.M.Račkausko elgesio. Tiesa, tai neužkerta kelio komisijai pradėti tyrimą ateityje, jei rastųsi naujų faktinių duomenų.
Ikiteisminį tyrimą Panevėžio mero atžvilgiu nutraukusi prokuratūra anksčiau teigė informaciją perduosianti vertinti ir Viešųjų pirkimų tarnybai.
Įtarimus dėl galimai neteisėto R.M.Račkausko elgesio Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) jam pateikė 2018 metų birželį. Tai, kad tyrimas mero atžvilgiu buvo nutrauktas, STT įvertino kaip „normalią tyrimo baigtį teisinėje valstybėje“ bei pažymėjo, jog iš šio didelės apimties ikiteisminio tyrimo anksčiau atskirtos dvi baudžiamosios bylos.
Jos nagrinėjamos pirmos instancijos teismuose – dabartinis Panevėžio miesto meras yra teisiamasis. Be to, dėl R.M.Račkausko veiksmų dar atliekamas kitas ikiteisminis tyrimas – jis yra įtariamasis.