Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 01 24

Tyrimas: akcijos metu platinami „Dormeo“ čiužiniai saugūs, tačiau nepagrįstai paženklinti ekologiniu ženklu

Valstybinė ne maisto produktų inspekcija sulaukusi nusiskundimų dėl UAB „Maxima LT“ akcijos metu platinamų „Dormeo“ čiužinių, atliko tyrimą, ar į rinką akcijos metu tiekiamos prekės atitinka „Dormeo“ čiužinių saugos, kokybės, tinkamo ženklinimo deklaruojamuosius ir privalomuosius reikalavimus.

Tyrimo metu nustatyta, kad čiužiniai „Dormeo renew silver clima“, „Dormeo renew silver clima plus“ yra skirti pakloti ant lovos ar sofos-lovos ilgalaikio poilsio (miego) komfortabilumui pagerinti. Kadangi Lietuvos Respublikoje galiojantys norminiai teisės aktai nereglamentuoja šių gaminių privalomųjų reikalavimų, Valstybinė ne maisto produktų inspekcija savo iniciatyva atliko matavimus, ar juose nėra kenksmingų (draudžiamų) medžiagų. Pažeidimų nebuvo nustatyta, tad gaminiai yra tinkami naudoti pagal jiems numatytą paskirtį.

Inspekcijos specialistams atlikus čiužinių ženklinimo įvertinimą, nustatyta, kad gaminiai atitinka Lietuvos Respublikos parduodamų daiktų (prekių) ženklinimo ir kainų nurodymo taisyklių reikalavimus. Tačiau taip pat buvo nustatyta, kad čiužinių pakuotės yra paženklintos tekstilės ekologiniu ženklu „Oeko-Tex“, kuris, kaip paaiškėjo tyrimo meto, neturi tinkamo pagrindimo. Patvirtinantys dokumentai, suteikiantys teisę ženklinti šiuos gaminius minėtu ženklu, specialistams nebuvo pateikti. Pažymėtina, kad prekių ženklinimas šiuo ekologiniu ženklu yra skatintinas, bet nėra privalomas, ir jį gamintojas naudoja savo laisvu apsisprendimu ir pasirinkimu, tačiau, Inspekcijos nuomone, tokio ženklo naudojimas turi būti pagrįstas ir patvirtintas dokumentais, rašoma pranešime spaudai.

Inspekcijos specialistų nuomone, UAB „Maxima LT“ „Dormeo“ lipdukų akcijos metu pateikiamoje informacijoje, reklaminiuose pranešimuose ypač akcentuojamas bei sureikšminamas čiužinių užvalkalo sudėtyje esantis sidabras. Siekiant išnagrinėti klausimus dėl galbūt klaidinančios reklamos, tyrimo medžiaga perduota atsakingoms institucijoms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?