2010 02 03

Tyrimas: jaunimas bijo prabilti apie problemas

Klaipėdos jaunimui daugiausiai problemų kelia sudėtingi santykiai su tėvais, draugais, jie nerimauja dėl šeimos finansinės padėties, ateities, patyčių, fizinės ar seksualinės prievartos. problemų.
Tyrimo metu paaiškėjo, jog jaunuoliai nelinkę dalintis savo problemomis.
Tyrimo metu paaiškėjo, jog jaunuoliai nelinkę dalintis savo problemomis. / 15min.nuotr.

Tai parodė labdaros ir paramos fondo „Dvasinės pagalbos jaunimui centras“ bei žmogiškųjų išteklių valdymo kompanijos „Manager.LT“ atliktas tyrimas. Jo metu buvo apklausti 356 jaunuoliai nuo 12 iki 20 metų  bei 202 tėvai, auginantys 6–18 metų vaikus.

Maždaug pusė jaunuolių įvardijo, kad vienos didžiausių problemų yra seksualinė ar fizinė prievarta, patyčios. Tačiau tai nereiškia, kad jie patys tiesiogiai su tuo buvo susidūrę. Trečdalis apklaustų jaunųjų klaipėdiečių bent kartą galvojo apie savižudybę, dar daugiau patyrė patyčias. Ne vienas yra vartojęs narkotikų ar alkoholio.

Tyrimas parodė, kad mokiniai nėra linkę kreiptis pagalbos, mano, jog patys gali įveikti problemas. Jaunuoliai taip pat minėjo, kad niekas nesupranta jų  bėdų. Apklaustieji pripažino, kad pagelbėti galėtų vyresnieji moksleiviai, bendravimas su bendraamžiais, kurie patyrę panašių problemų.

Tyrimo organizatoriai padarė išvadą, kad būtina Lietuvoje ugdyti savanorių kultūrą. Baigę savanorystės mokymus, jaunuoliai įgauna pasitikėjimo, patys išmoksta teikti pagalbą kitiems.

Tėvams taip pat reikalingos specialios programos, mokančios, kaip elgtis su savo vaikais. Tokia išvada padaryta dėl to, kad tyrime dalyvavę tėvai pripažino, kad nesugeba spręsti savo atžalų

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis