Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 02 22

Tyrimas: „laimės“ bei „baimės“ minėjimas žiniasklaidoje koreliuoja su pandemijos bangomis

Žodžių „baimė“ ir „laimė“ vartojimas Baltijos šalių žiniasklaidoje tiesiogiai koreliuoja su informacijos apie koronavirusą intensyvumu, rodo „Luminor“ banko užsakymu atliktas tyrimas. Daugiausiai „baimės“ Lietuvos žiniasklaidoje buvo praėjusių metų kovo mėnesį – šis žodis iš viso paminėtas beveik 10 tūkstančių kartų, o „koronavirusas“ – beveik 32 tūkstančius kartų. Teigiamų asociacijų turintys žodžiai buvo vartojami rečiau – per visus metus „laimė“ paminėta 16 tūkstančių kartų, rašoma „Luminor“ pranešime žiniasklaidai.
Koronavirusas
Koronavirusas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Luminor“ banko užsakymu atliktame žiniasklaidos tyrime pirmą kartą analizuota, kaip Lietuvos, Latvijos ir Estijos naujienų portaluose, regioniniuose ir verslo leidiniuose pernai vartoti žodžiai „koronavirusas“, „baimė“, „laimė“. Iš viso ištirti keli šimtai tūkstančių publikacijų ir reportažų, kuriuos pernai paviešino maždaug 650 žiniasklaidos priemonių Lietuvoje, 450 Estijoje ir apie 600 Latvijoje.

Paaiškėjo, kad „koronavirusas“ žiniasklaidoje dažniausiai minėtas praėjusių metų kovo mėnesį – Lietuvos žiniasklaidoje šis žodis paminėtas 31837 kartus, palyginti su 18778 kartais birželį.

Tuo pat metu daugėjo ir žodžių „baimė“ ir „laimė“ paminėjimų – kovo mėnesį Lietuvos naujienų portaluose ir leidiniuose „baimė“ paminėta 9906, birželį – 8089 kartus. Žodis „laimė“ kovą paminėtas 1423, birželį –1300 kartų.

„Įdomu tai, kad žodžio „koronavirusas“ vartojimas tiesiogiai koreliavo ne tik su „baime“, bet ir „laime“ – galima sakyti, kad per didžiausias pandemijos bangas žiniasklaida stengėsi įnešti ir šviesesnių spalvų, pozityvumo į savo skaitytojų kasdienybę. Pandemija iš esmės privertė susimąstyti ir dažniau kalbėtis, kas yra laimė, kaip mes ją suvokiame ne vien džiugiomis, bet ir sudėtingomis, neramiomis aplinkybėmis“, – sako „Luminor“ banko komunikacijos vadovė Lietuvoje Indrė Baltrušaitienė.

Anot „Luminor“ tyrimo rezultatų, kiek mažesnį žodžių „baimė“ ir „koronavirusas“ minėjimų augimą Lietuvos žiniasklaidoje galima pastebėti ir per antrąją pandemijos bangą 2021 metų rudenį – spalio mėnesį „koronavirusas“ paminėtas beveik 21 tūkstantį, „baimė“ – apie 9 tūkstančius kartų. Apie laimę žiniasklaida rašė panašiai kaip ir kovo mėnesį – spalio mėnesį „laimė“ paminėta 1426 kartus.

„Antrąjį 2021 metų pusmetį Lietuvos žiniasklaidoje koronavirusas buvo minimas rečiau, komunikacija šiek tiek suintensyvėjo tik spalio mėnesį, o lapkritį ir vėl nukrito. Galima sakyti, kad visose Baltijos šalyse skaitytojai ir žurnalistai priprato prie pandemijos kaip reiškinio“, – teigia I.Baltrušaitienė.

Tiesa, nors intensyvesnės komunikacijos apie pandemiją, baimę ir laimę bangos vienodai atsikartojo visose trijose Baltijos šalyse, kaimynių Latvijos ir Estijos žiniasklaida „koronavirusą“ pernai minėjo rečiau nei Lietuvos. Praėjusių metų kovą, kai komunikacijos apie pandemiją buvo daugiausiai, Estijoje „koronavirusas“ paminėtas 14 tūkstančių, Latvijoje 24 tūkstančius kartų. Tuo tarpu „baimės“ ir „laimės“ paminėjimų skaičius kovą buvo panašus kaip ir Lietuvoje – Estijos žiniasklaidoje „baimė“ paminėta 1805, Latvijos 1906 kartus. Žodis „laimė“ kovą paminėtas 1800 kartus Estijos ir 1432 kartus Latvijos žiniasklaidoje.

Iš Baltijos šalių išsiskyrė Latvija – šalies žiniasklaidoje „koronaviruso“ minėjimas išliko aukštas net ir vasarą, o spalio mėnesį beveik siekė kovo mėnesio paminėjimų skaičių. Tuo tarpu Estijoje ir Lietuvoje komunikacija apie koronavirusą nuo kovo iki spalio mėnesio nuosekliai mažėjo.

„Luminor“ užsakymu Baltijos šalių žiniasklaidos tyrimą Lietuvoje atliko žiniasklaidos tyrimų bendrovė „Mediaskopas“, Latvijoje bendrovė LETA, Estijoje – BMMG. Analizuoti visi 2021 m. žiniasklaidos pranešimai, kuriuose kalbama apie laimę ir svajones. Tyrimas apėmė kelis šimtus tūkstančių publikacijų ir reportažų, kuriuos publikavo maždaug 650 žiniasklaidos priemonių Lietuvoje, 450 Estijoje ir apie 600 Latvijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?