„Automobilinės kopėčios ar automobilinės platformos yra būtinos ugniagesiams, kad jie galėtų gesinti gaisrus ir gelbėti žmones. Be jų būtų sudėtinga, o kartais net neįmanoma, atlikti gelbėjimo darbų pastatuose, turinčiuose daugiau nei keturis aukštus“, – teigiama pranešime.
PAGD duomenimis, šiemet daugiaaukščiuose pastatuose, kur reikalingos tokios automobilinės kopėčios, kilo 690 gaisrų. Jų metu buvo išgelbėti 58 žmonės.
Pranešime rašoma, kad daugelį metų automobilinių kopėčių pirkimui nebuvo skiriama pakankamai pinigų, todėl jas PAGD turėjo nuomoti.
Nuo 2016 metų buvo išnuomotos 25 naujos automobilinės cisternos, o 2017 metais – dešimt gesinimo ir gelbėjimo automobilinių platformos kopėčių. Dar penkios automobilinės kopėčios nuomojamos nuo 2009 metų, jų nuoma baigsis 2024-aisiais.
Vis dėlto, PAGD pranešime teigiama, kad automobilinių kopėčių nuoma šių gaisrinių automobilių problemą sprendžia tik ribotą laiką.
„Nuomoti jas nėra optimaliausias sprendimas, bet tai daryti verčia gyventojų saugumas. Deja, dėl nepakankamo finansavimo valstybinė priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba neturi galimybės jų įsigyti“, – pranešime cituojamas PAGD direktorius Kęstutis Lukošius.
Departamentas tvirtina pateikęs visus atsakymus Viešųjų pirkimų tarnybai (VPT) ir Vidaus reikalų ministerijai (VRM).
Jis taip pat teigia pateikęs ministerijai programą dėl naujų gaisrinių automobilių įsigijimo, kad pasibaigus nuomai, būtų galima įsigyti naujus gaisrų gesinimui būtinus automobilius.
„Esant nepakankamam finansavimui, departamentas neturi galimybės laiku atnaujinti turimos technikos, todėl susidariusi situacija verčia ieškoti atitinkamų sprendimų, kuriuos priimti tenka, kad būtų užtikrintas gyventojų saugumas“, – kalbėjo K.Lukošius.
Anksčiau šią savaitę vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas apkaltino K.Lukošių dėl galimai įstatymus pažeidusios automobilinių kopėčių nuomos ir sakė, kad taip rizikuojama gyventojų saugumu.
VPT užkliuvo 2008 metais tarp PAGD ir įmonės „Iksados gamybinis ir techninis centras“ pasirašyta automobilinių kopėčių nuomos sutartis, kuri po penkerių metų buvo pratęsta, o šiemet pratęsta dar penkeriems metams.
Pasak VPT, tokios nuomos sutartys gali būti pratęsiamos tik vieną kartą, tai yra galioti ne ilgiau dešimties metų, todėl šiemet sudarytas susitarimas galbūt yra neteisėtas.
VRM dėl šios sutarties pradėjo tarnybinį patikrinimą.