Informavimo trumpąja žinute paskirtis – Lietuvos žmonėms laiku pranešti apie gresiančią nelaimę, bei pateikti rekomendacijas, ką vienu ar kitu atveju daryti.
Iki šiol gyventojai apie artėjantį pavojų buvo perspėjami sirenomis. Jos kas pusmetį išbandomos. Tačiau išgirdę sirenų kauksmus, žmonės neturi informacijos apie nelaimės pobūdį.
Dėl šios sistemos menko patikimumo buvo kuriamas naujas gyventojų perspėjimo būdas. Lietuva susidomėjo mobiliųjų telefonų informavimo sistema. Šis projektas buvo pradėtas ruošti 2008 m. Europos Sąjunga jam skyrė 15 milijonų.
„Kai atsitinka nelaimė, žmonės sako, kad jų neinformavo, valstybė nepasirūpino, tačiau pats žmogus turi norėti būti informuotas. Ši sistema leidžia jam pasirūpinti savo saugumu“, – teigia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktorius vidaus tarnybos generolas Remigijus Baniulis
Šuo metu sistema jau veikia. Tačiau ją ketinama ir toliau tobulinti.
„Jau yra paruošti ruošiniai apie gamtines, chemines nelaimes, radiologinius įvykius, miškų gaisrus. Mes labai norime tą sistemą eksportuoti. Pavyzdžiui neseniai įvyko avarija kelyje Vilnius – Kaunas. Žmonės nežino kiek laiko reikės laukt. Norėtume ir apie tai informuoti žmones. Blogiausia, kai žmogui trūksta informacija“ , – pasakoja Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento civilinės saugos valdybos viršininkas Juris Targonskas.
Šiuo metu informavimo apie nelaimes sistema veikia TELE2, Bitės ir Omnitel tinkluose.
Ji pasirinkta dėl to, kad didžioji dali Lietuvos gyventojų turi telefono abonentą. Duomenys rodo, kad tokių vartotojų yra net 4,7 mln.
Tačiau kol kas sistema prieinama tik 2G tinklo vartotojams. Turimais duomenimi, 3G tinklą turi tik 314 tūkstančių gyventojų. Kaimuose žmonės taip pat dažniausiai naudojasi senesnės gamybos telefonais.
Naujoji informavimo paslauga leis pasiekti didžiąją dalį Lietuvos gyventojų, nes dabartinė kaimo gyventojus buvo palikusi likimo valiai.