2013 10 23

Ugniagesiai: vilniečiai sėdi ant parako statinės, gyventojų perspėjimo sistema stringa

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas pasigyrė, jog trečiadienį vidurdienį visoje Lietuvoje bus atliekamas gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemos techninis patikrinimas. Elektros sirenas buvo žadama įjungti visam darbo ciklui – 3 minutėms. Tačiau sirenų vilniečiai neišgirdo.
15min.lt skaitytojo nuotr.: perspėjimo žinutė trečiadienį.
15min.lt skaitytojo nuotr.: perspėjimo žinutė trečiadienį. / Skaitytojo Artūro iliustr.

Vilniaus miesto savivaldybė pranešė, kad šiuo metu vyksta gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemos modernizavimas.

Visgi Lietuvos ugniagesių gelbėtojų profesinių sąjungų susivienijimo (LUGPSS) atstovai teigia, jog tai nėra visiška tiesa.

„Sistema Vilniuje neveikia nuo šių metų pradžios, sutartis su ją prižiūrinčia įmone yra nutraukta. O kada ji ims veikti – visiškai neaišku“, – teigia LUGPSS pirmininkas Saulius Džiautas.

Anot jo, tai reiškia, kad Vilniaus miesto gyventojai sėdi ant didelės parako statinės. „Atsitikus didelio masto avarijai ir stichinei nelaimei vilniečiai negalėtų būti laiku ir tinkamai apie ją informuoti.“

Atsitikus didelio masto avarijai ir stichinei nelaimei vilniečiai negalėtų būti laiku ir tinkamai apie ją informuoti

„Labai simboliška, kad faktai apie neveikiančią sistemą ir slepiamą informaciją aiškėja būtent šiandien. Spaudžiamas Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento vadovo Remigijaus Baniulio šiandien savo postą paliko Bendrojo pagalbos centro vadovas Artūras Kedavičius. Galiu tik prognozuoti, kad kita pono Baniulio auka, prireikus dangstyti savo neveiklumą, taps Civilinės saugos departamento vadovas“, – sako S.Džiautas.

15 mln. kainavusi sistema stringa

15min.lt jau rašė, kad Lietuvoje jau daugiau kaip metus veikia globali milijonus Europos Sąjungos lėšų kainavusi Gyventojų perspėjimo ir informavimo sistema. Tačiau apie galimą nelaimę šiuo metu informuojami dar ne visi Lietuvos gyventojai.

Kaip skelbia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas, atsakingas už sistemos įdiegimą, ji turėtų tiesiai į žmonių mobiliuosius telefonus siųsti perspėjimus ir informaciją apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją.

„Šios sistemos paskirtis yra ekstremaliųjų situacijų ar jų grėsmės atvejais teikti Lietuvos gyventojams ir užsienio valstybių piliečiams, esantiems Lietuvos teritorijoje, perspėjimo ir informavimo paslaugas mobiliaisiais telefonais. Ši naujoji nemokama paslauga užtikrina gyventojų perspėjimą nepriklausomai nuo to, ar jie gyvena mieste ar kaime, yra kelionėje ar namuose, darbo ar poilsio vietoje“, – skelbia PAGD.

Sistema veikti pradėjo pernai rugpjūtį. Ji siunčia pranešimus vartotojams pasirinktoje šalies teritorijoje. Pranešimų kartojimas leidžia įspėti ne tik įvykio zonoje esančius gyventojus, bet ir atvykstančius į įvykio zoną. Šios sistemos panaudojimas yra labai platus – nuo perspėjimo apie stichines nelaimes ar gaivališkus reiškinius iki įspėjimų apie didelius įvykius keliuose.

Gyventojams, norintiems gauti sistemos pranešimus, tereikia sugaišti kelias minutes ir sureguliuoti savo telefonų nustatymus pagal PAGD pateikiamas instrukcijas.

Būtų viskas gražu, jei ne vienas „bet“ – pranešimus gauna tik 2G ryšio vartotai, tuo tarpu 3G ryšiu besinaudojantys žmonės kol kas tokių pranešimų nesulaukia. Kitaip tariant, bet kuris gyventojas, turintis naujesnį telefoną (pvz., išmanųjį), sistemos pranešimų šiuo metų negauna.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis