Vertėjai – iš bet kurio pasaulio taško
Įmonės direktorius Henrikas Rapolas Urbonas aiškino, jog klaipėdiečių sukurta mobilioji programėlė leidžia atsisakyti brangios įrangos, naudojamos konferencijų metu: garsą izoliuojančių kabinų, transliavimo aparatūros, imtuvų. Be to, ši naujovė suteikia galimybę vertėjui dirbti iš bet kurio pasaulio taško. Renginio metu dalyviui esą tereikia turėti išmanųjį įrenginį: telefoną, planšetę ar kompiuterį, kuriame būtų įdiegta naujoji programėlė.
Pavyzdžiui, neseniai Vilniuje vykusiame renginyje dalyvavo kinų grupė, kuriai visame mieste nepavyko rasti tinkamo anglų-kinų kalbų vertėjo. Taigi klaipėdiečių išradimas padėjo išvengti nepatogumų – vertėjas pagelbėjo tiesiogiai iš Londono.
Kaip pasakojo H.R.Urbonas, sykį teko aptarnauti ir „Google“. Kalifornijoje organizuotame bendrovės renginyje teko skubiai ieškoti vertėjų didelėms dalyvių grupėms iš Japonijos ir Pietų Korėjos. „Net ir tokiai kompanijai kaip „Google“ pasikviesti į renginį dvi dešimtis vertėjų yra didelės išlaidos. Taigi mes padėjome išspręsti šią problemą“, – teigė pašnekovas.
Nuo Klaipėdos iki Dalaso
Klaipėdiečių trijulė – H.R.Urbonas, Domas Labokas ir Simona Andrijauskaitė – įmonę „Interactio“ įkūrė prieš penkerius metus. Tačiau pirminė startuolių idėja buvo kiek kitokia – jie sukūrė mobiliąją programėlę, pakeitusią mikrofonus renginiuose. Pristatydama šią naujovę, ši įmonė „Startup Lithuania“ organizuotame konkurse pateko tarp septynių perspektyviausių startuolių šalyje ir gavo galimybę aplankyti pagrindinius verslo startuolių renginius Tel Avive, Dubline, San Fransiske, Londone, Helsinkyje. Vėliau „Interactio“ pateko ir į geriausių Baltijos šalių startuolių dvidešimtuką.
Tačiau netrukus jauni klaipėdiečiai nusprendė idėją pakreipti šiek tiek kita linkme – dirbti su vertimu. Ši idėja taip pat buvo priimta puikiai, o netrukus Suomijos verslo akceleratoriaus „Startup Sauna“ organizuotame konkurse „Interactio“ ji nukonkuravo 600 dalyvių iš viso pasaulio ir pateko į geriausiųjų dvidešimtuką. Pasak H.R.Urbono, tai suteikė galimybę praplėsti žinias, susitikti su didelę patirtį turinčiais mentoriais, investuotojais ir apskritai įgyvendinti idėją.
„Pirmieji mūsų klientai buvo Klaipėdoje veikianti Miesto bažnyčia“, – šypsojosi verslo pradžią prisiminęs pašnekovas. Na, o netrukus pasipylė užsakymai. Vien 2016 metais naujoji programėlė panaudota per 350 renginių visame pasaulyje, 2017 metais – 1600, o praėjusiais metais – beveik 3000.
Iš viso šiuo metu įmonėje, kurios padaliniai veikia Klaipėdoje, Vilniuje ir JAV, Dalase, dirba virš 20 žmonių. Tačiau įmonė plečiasi ir šiuo metu ieško techninio klientų aptarnavimo specialistų.
Kol kas naujoji programėlė daugiausia naudojama konferencijose, tačiau ateityje planuojama suteikti galimybę ja naudotis kiekvienam žmogui. Naujoji sistema, pasak H.R.Urbono, galėtų padėti išspręsti įvairius gyvenimiškus sunkumus, susijusius su kalbos barjeru.
Ideali vieta kurti verslą
Klaipėda, pašnekovo teigimu, yra ideali vieta gyventi ir kurti savo verslą, kadangi čia nereikia eikvoti laiko kelionėms iš vieno taško į kitą, taip pat netrūksta aktyvaus kultūrinio gyvenimo, žavi gamta.
„Šiame mieste lengva suderinti darbą ir laisvalaikį. Asmeniškai man čia gyventi labai patogu, taip pat lengva susikoncentruoti į darbą. Tačiau Klaipėdoje nėra tiek daug sėkmingų startuolių, iš kurių būtų galima pasisemti patirties ir žinių. Puiku, kad netrukus čia savo padalinį atidarys „Versli Lietuva“, kuri, tikėtina, ir padės jauniesiems verslininkams“, – teigė H.R.Urbonas.
Pasiteiravus, kokios charakterio savybės reikalingos tam, kad taptum sėkmingu startuoliu, pašnekovas teigė, kad visų pirma tai – kantrybė ir užsispyrimas. „Daugelio požiūris į startuolius yra klaidingas. Matydami sėkmingus pavyzdžius filmuose ar serialuose, nemažai žmonių mano, kad vos per valandą ar pusantros galima sukurti milžinišką įmonę. Turbūt dėl to nemažai startuolių, vos žengę pirmuosius žingsnius ir patyrę sunkumų, netrukus meta tai, ką pradėję. Taip pat vyrauja nuomonė, kad užtenka tik geros idėjos tam, kad verslas taptų sėkmingas. Tačiau tai – toli gražu ne tiesa. Idėja tėra penki procentai sėkmingo verslo paslapties“, – atskleidė pašnekovas.
Pasiteiravus, ką galėtų patarti jaunuoliams, kurie nori, bet bijo pradėti savo verslą, H.R.Urbonas ragino tiesiog bandyti: „Blogiausia, kas gali nutikti, yra tai, kad teks ilgiau pagyventi su tėvais. Tačiau net ir, vadinkime, nesėkmės atveju, įgysi daug reikšmingos patirties, kuri leis lengviau susirasti samdomą darbą ar įgyvendinti kitą idėją. Juk kurdamas savo įmonę, gali tapti tuo, kuo nori: nuo generalinio direktoriaus iki vyriausiojo rinkodaros specialisto.“