„A.Vaitkus yra buvęs Susisiekimo ministerijos viceministru, Švietimo ministerijos sekretoriumi, socialdemokratų partijos nariu, taigi, kaip matyti, aktyviai politikuoja, tiesiog šiuo metu jis siekia politinio posto per įvairias verslo struktūras“, – komentuoja E.Gentvilas.
E.Gentvilas teigia nežinantis, ar Klaipėdos uosto direkcija suteikė išskirtines sąlygas šioms įmonėms, nes duomenų, susijusių su uosto direkcija, politikas nevaldo. Tačiau, anot E.Gentvilo, tai, kad viena verslo grupė simpatizuoja A.Vaitkui, kaip uosto vadovui, akivaizdu.
„Jeigu visiems būtų taikomos vienodos sąlygos, manau, visi uostininkai turėtų būti mylimi arba mylėti generalinį uosto direktorių. Šiuo metu matoma akivaizdi sąsaja su viena verslo grupe. Galima traktuoti, kad viena verslo grupė pasisamdo valstybinės įmonės vadovą, kelia jį, kaip kandidatą, į merus ir finansuoja jo rinkimų kampaniją“, – LRT RADIJUI sako E.Gentvilas.
S.Šiliauskas pritaria – aiškinimai, kad A.Vaitkaus veikla nėra politika, klaidingi. Pasak S.Šiliausko, šitaip bandant daryti įtaką valdžiai, kyla grėsmė šalies demokratijai: „Vietos savivalda yra demokratinės politikos pagrindas ir, kai vyksta tam tikros grupės susivienijimas, bandymas paimti valdžią, yra klaidinama, kas yra politika, o kas ne [..]. Politiką norima paversti tokia vadybine technologine sprendimų priėmimo sritimi, kas yra grėsmingas signalas visai mūsų demokratijai.“
Kaip teigia Seimo narys, konservatorius Laurynas Kasčiūnas, įmonės, parėmusios A.Vaitkų, gavo savotišką globą iš Klaipėdos jūrų uosto. L.Kasčiūnas sako, kad tai yra akivaizdus verslo ir politikos augimas: „Artėjant rinkimams, Klaipėdos jūrų uosto direktorius eina į rinkimus, o žmonės, kurie gavo iš jo infrastruktūrines dovanas, gauna paramą ir kartu dalyvauja savivaldos rinkimuose.
Pasak L.Kasčiūno, vertinant kandidato į Klaipėdos merus santykius su verslininkais, visų pirma tikimasi politinio vertinimo iš premjero ir susisiekimo ministro. Pasak L.Kasčiūno, paaiškėjus šiems skandalingiems faktams, kyla klausimas, ar bus kreiptasi į atitinkamas institucijas.
„Nemanau, kad analizuojant šį procesą pakaktų Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos vertinimo. Manau, kad tie dalykai, kuriuos mes dabar stebime ir žinome, verti rimtesnių institucijų – Viešųjų pirkimų tarnybos ar net Specialiųjų tyrimų tarnybos dėmesio. Situacija paprasta: pirmiausia žinomas faktas, kad šios įmonės neatitinka nacionalinio saugumo kriterijų ir kai kuriose Klaipėdos jūrų uosto vietose joms nebuvo leista plėstis“, – komentuoja L.Kasčiūnas.
LRT Tyrimų skyriaus duomenimis, Klaipėdos uosto vadovą A.Vaitkų rinkimuose stambiomis sumomis parėmę verslininkai ne kartą sulaukė palankių sprendimų: kai kurias krantines jie be konkursų išsinuomojo pusšimčiui metų ir uosto lėšomis jas suremontavo, nutiesė geležinkelius. Pirkimus tiesti geležinkelio kelius laimėjo vieno iš „valstiečius“ parėmusio verslininko bendrovė.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis tikino apie tokius sandorius nieko nežinojęs. Klaipėdos uosto direkcija teisinosi, kad jokia bendrovė išskirtinių sąlygų uoste neturi. Kandidatas į merus, uosto vadovas A.Vaitkus situacijos nekomentavo. LRT Tyrimų skyriaus duomenys parodė, kad su kai kurių uosto kompanijų akcininkais ar vadovais A.Vaitkus laisvalaikį leidžia medžioklėse.