Tačiau ženklą „Kaunas – atviras miestas“ (oficialus pavadinimas – „Kaunas sugrįžta" ) kūrusios agentūros „Love“ atstovai nesutinka su tokia kritika. „Ar bet kuris pasaulio logotipas su didele „K“ raide yra plagiatas?“ – retoriškai klausia „Love“ kūrybos vadovas Tomas Ramanauskas.
Jis taip pat nesutinka su kritikais, kad logotipas yra panašus į kelio ženklą. Miesto prekės ženklas, kaip skelbia ir jame užrašytas šūkis – „Kaunas – atviras miestas“, yra labai lankstus, pritaikomas pačiose įvairiose vietose, gali būti įvairiausių spalvų, raidė „K“ būti permatoma, netgi galima keisti patį šūkį, vykstančių išskirtinių renginių proga, išversti jį į anglų ir kitas kalbas.
– Spalį paskelbtas Kauno prekės ženklo ir šūkio konkursas sulaukė daug neigiamų atsiliepimų. Esą, pasiūlyti projektai labai „valdiški“, be polėkio, sukurti sėdint kabinetuose. Ar sutinkate su tokia kritika?, - "15min" paklausė T.Ramanausko.
– Taip jau yra su valdiškais reikalais – visi įpratę iškart įžvelgti klastą ir bet kuriuo atveju priešintis rezultatui, koks jis bebūtų. Reiktų suprasti, kad ženklas nėra tik emblema ir „nuogą“ jį vertinti nėra teisinga. Ženklas naudojamas kuo plačiausiai, jis tampa iškaba, „nutupia“ maketuose, nešiojamas ant marškinėlių, klijuojamas ant taksi – mes savo pristatyme tai iliustravome ir, manau, tai padėjo motyvuoti mūsų sprendimą.
Žmonės, pamatę pristatymą, tampa mažiau kritiški. Todėl ateičiai būtų prasminga viešinti ženklo pristatymus. Tada nebūtų tiek nepamatuoto pykčio.
– Kokia jūsų ženklo idėja?
– Viskas prasidėjo nuo šūkio Kaunui. Mes sąmoningai nenorėjome tuščių pažadų, ar labai egzaltuotos savigyros. Nemeluokime sau – Kaunas pastaraisiais metais buvo praradęs kadaise svarbaus miesto vardą. Ir tik ne taip seniai Kaune ėmė rastis įdomesnių iniciatyvų, atsidarė arena, vyksta daugybė kultūrinių renginių. Kaunas atsiveria. Taip ir gimė „Atviras miestas“. Tokiu devizu gyvendamas miestas gali smarkiai tobulėti.
Galvojome ir apie užsienio svečius – „Atviras miestas“ yra kvietimas užsukti, aplankyti, pasilikti, kurti verslą. Ženklui parinkome tvirtą „K“ raidę . Permatoma raidė komunikuoja atvirumą, joje gali būti koks tik nori elementas. Svarbu, kad ženklas keičia savo spalvas, yra gyvybingas, ne statiškas, judrus.
– Nemažai kauniečių teigia, kad jūsų sukurtas logotipas primena kelio ženklą.
– O dar daugiau žmonių sakė, kad nepanašus. Jeigu rinktume logotipą, kuris patiktų kiekvienam, niekada jo nerastume. Šioje valstybėje reikia mokytis pasitikėti vienas kitu. Mes praleidome kelias savaites ieškodami idealaus sprendimo, galime paaiškinti kiekvieną jo vingį, neabejojame, kad tai yra gražus, ryškus atviro miesto ženklas. Patikėkite, praėjus šiek tiek laiko kauniečiai su ženklu susigyvens ir jo nesigėdys.
– Kai kurie žmonės pastebėjo panašumą tarp jūsų sukurto logotipo ir vienos JAV įmonės. T.y. „K“ raidė labai panaši.
– Su didele raide „K“ logotipų pasaulyje pilna, naivu tikėtis, kad tai yra dviračio išradimas. Tačiau vertinti originalumą reiktų tik miestų komunikacijos rėmuose. Faktas, kad niekas nesėdi ir naiviai negalvoja „kaip čia ką pavogus“, šiuo metu viską galima „išgooglinti“ per minutę. Tačiau faktas ir tai, kad bet kuriam pasaulio logotipui galime rasti po brolį. Todėl akcentuoju, kad vertinti reikia tik tarp panašios kategorijos logotipų.
– Ar matėte alternatyvaus Kauno prekės ženklo konkurso darbus? Ką apie juos manote?
– Ši iniciatyva – keistoka. Kodėl dalyvauti ten, jei gali projektą pateikti oficialiam konkursui? Juolab kad man matytieji dalyviai nepasirodė kažkuo geresni už „pirmąją bangą“.
Norėčiau pilnus alternatyvaus konkurso pasiūlymus pamatyti, galėčiau tiksliau įvertinti. Bet keletas jų yra grafiškai nepriimtini, nes visiškai senamadiški, atsilikę nuo laiko. Kai kurių šūkiai gadina reikalą – jie tušti arba per daug pažadantys, ko miestas negali išpildyti.