„Dviratininkus šį mėnesį kviečiame pasidžiaugti Palanga ar Klaipėda“, – šypsojosi kurorto meras Darius Jasaitis.
„Gyvybės svarbiau“
Prasidėjus dviračių tako Smiltynė-Juodkrantė rekonstrukcijai kurį laiką dar leista dviratininkams važiuoti automobilių keliu.
Tačiau atšilus orams ir išaugus keliautojų srautui, įvertinta, kad tai yra pavojinga tiek patiems dviratininkams, tiek ir vairuotojams. Į Juodkrantę vedantis kelias yra gana siauras, lenkimo manevras draudžiamas.
„Supratome, kad šiame kelyje neįmanomas eismas ir dviračiams, ir automobiliams. Mes už ekologiją, bet svarbiau gyvybės“, – kalbėjo D.Jasaitis.
Anot jo, šiuo keliu turi naudotis ir dviračių taką tiesiantys statybininkai. Vežioja statybines medžiagas. Buvo trikdomos ir vietinių gyventojų kelionės.
Neringos meras atkreipė dėmesį, kad didžioji dalis dviratininkų į kurortą rieda neturėdami nei šalmų, nei specialių liemenių. „Dar laimė, kad neįvyko nelaimė“, – pažymėjo jis.
Mero įsitikinimu, geriau dabar susitelkti į dviračių tako rekonstrukciją.
Pakentėti ir vėliau mėgautis puikiu taku. Numatyta, kad rekonstrukcija truks iki birželio 20-osios. Tačiau D.Jasaitis, stebėdamas darbų tempus, prognozavo, kad takas bus užbaigtas greičiau.
Eismą šiame kelyje vis prižiūri ir policijos pareigūnai. Meras neturėjo žinių, ar koks dviratininkas buvo nubaustas. „Kalbėjome, kad reikėtų įspėti, bet ar koks buvo baudžiamas – neturiu žinių“, – aiškino jis.
Draudimas įsigaliojo penktadienį.
„Valstybinės reikšmės krašto kelio Smiltynė–Nida ruožas nuo Smiltynės iki Juodkrantės nėra pritaikytas dviračių eismui – važiuojamos kelio dangos plotis čia siekia vos 7–8 metrus, nėra kelkraščių, daug pavojingų kelio vingių, įkalnių, nuokalnių, todėl, siekiant apsaugoti pačius dviratininkus, prašome laikinai rinktis alternatyvius kelionės būdus į Neringą, pvz., viešąjį ar vandens transportą“, – sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos Transporto infrastruktūros statybos ir priežiūros departamento direktorius Evaldas Petrikas.
Svarstė dviračius gabenti autobusu
Darius Jasaitis neslėpė, kad buvo svarstoma ir alternatyva – pavėžėti dviratininkus specialiu transportu iki Juodkrantės. Tačiau, pasitarus ir su pačiais keliautojais, paaiškėjo, kad dviratininkų tikslas nėra pati Juodkrantė, o kelionė. Nuvykus autobusu iki Juodkrantės – dviratininkų planai nebetektų prasmės.
Didžioji dalis atvyksta keltu ir mina iki Juodkrantės. Praleidę čia kelias valandas, keliauja atgal. „Dviratininkai nori važinėti dviračiais, o ne autobusais. Dabar siūlome pasidžiaugti Klaipėda ir Palanga, o birželio pabaigoje išbandyti naują taką“, – kalbėjo meras.
Po rekonstrukcijos dviračių takas bus platesnis – beveik 3,5 metrų pločio. Esant poreikiui, juo galės naudotis ir specialios tarnybos.
Darbai vykdomi dviejuose tako ruožuose – nuo 2,104 iki 2,956 km ir nuo 2,956 iki 15,567 km. Darbų kaina sieks apie 5,8 mln. eurų.
Kita dalis tako nuo Juodkrantės iki Preilos šiuo metu yra projektuojama. Juos sutvarkyti planuojama kitąmet.