Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 11 04

„Užkeiktoje“ sankryžoje – vienintelė avarija per metus

Sankryžoje prie Seimo, kur per kelerius metus apie 70 kartų buvo daužomi šviesoforai, atitvarai ir kelio ženklai, po nedidelės rekonstrukcijos užfiksuotas vienintelis nežymus eismo įvykis.
Sankryža Vilniuje prie Seimo
Garsioji sankryža Vilniuje prie Seimo pastaruoju metu nebelinksniuojama ir nebekeikiama. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Lygiai prieš vienus metus, 2010 metų lapkričio 4-ąją, Vilniaus vairuotojai sulaukė nedidelės, bet svarbios šventės – miesto valdžia pagaliau prisiruošė rekonstruoti „užkeiktąją“ sankryžą prie Seimo.

15min.lt primena, kad A.Goštauto gatvės ir Gedimino prospekto susikirtimą prie senojo Žvėryno tilto buvo išgarsinęs ne tik Seimo narės Astos Baukutės vyras Kęstutis Rupulevičius, prabangiu visureigiu nuvertęs šviesoforą ir pabėgęs iš įvykio vietos.

Neoficialiai skaičiuota, kad nuo 2008-ųjų rudens, kai ši sankryža buvo nevykusiai atnaujinta, čia tokiu pačiu būdu buvo sudaužyta mažiausiai 70 automobilių.

Transporto priemonės daužytos sukant į kairę arba iš Gedimino prospekto, arba nuo senojo Žvėryno tilto.

Į avariją pakliuvę vairuotojai skųsdavosi, kad kelio ženklą ir jį saugantį atitvarą užstoja mašinos statramstis, o saugumo salelės būdavo būtent automobilio posūkio trajektorijoje.

„Rekonstrukcija buvo labai sėkminga. Kol kas nebuvo nė vienos avarijos!“, – vakar džiūgavo Vilniaus miesto savivaldybės eismo organizavimo skyriaus vedėjas Algirdas Šešelgis, paprašytas įvertinti 2010 metų lapkričio 4-ąją  sankryžoje atliktų patobulinimų naudą. „Tfu, tfu, tfu!“, – į medį pabeldė pašnekovas.

A.Šešelgis priminė, jog prieš metus kelininkų bendrovės „Grinda“ darbininkams buvo duota užduotis perkelti saugumo saleles kiek tolėliau nuo sankryžos vidurio. Erdvė vairuotojams padidėjo beveik trim metrais. Anot A.Šešelgio, išlaidų rekonstrukcijai neverta sureikšminti, ji atlikta „minimaliomis sąnaudomis“.

„Tai buvo raktas, užrakinęs nelaimingus atsitikimus toje vietoje“, – vaizdingai konstatavo savivaldybės atstovas.

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato viešųjų ryšių skyriuje 15min.lt patvirtino, jog per visus metus nė vienas automobilis šioje sankryžoje netaranavo šviesoforų, atitvarų ir kelio ženklų. Idealų sankryžos vaizdą policijos kronikoje gadina tik vienas įrašas – 2011 metų balandį čia užfiksuota techninė avarija. Tačiau, nestipriai susidūrus dviems transporto priemonėms, nenukentėjo nei žmonės, nei sankryžos infrastruktūra.

Ar galima tikėtis, kad ateityje miesto erdvių projektuotojai atsižvelgs į skausmingas, bet galų gale išmoktas sankryžų pamokas?

„Dėl projektuotojų negaliu jums nieko pasakyti. Nemanau, kad ta sankryža buvo suprojektuota pažeidžiant galiojančias normas. Bet žmonėms buvo neįprasti tie posūkiai“, – kalbėjo savivaldybės eismo organizavimo skyriaus vedėjas A.Šešelgis.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Rekonstruojama sankryža prie Seimo
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Teigiama, jog pernai sankryža prie Seimo rekonstruota „minimaliomis išlaidomis“.
Sauliaus Chadasevičiaus/15min.lt nuotr./Sankryža prie Seimo tapo užkeikta po rekonstukcijos.
Sauliaus Chadasevičiaus/15min.lt nuotr./Sankryža prie Seimo tapo „užkeikta“ po pirmosios rekonstukcijos prieš trejus metus.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos