2019 03 13

Užkliuvo „Power Hit Radio“ reklama: ją įvertino specialistė

15min skaitytojui pro ausis neprasprūdo viena radijo laidos reklama. „Power Hit Radio“, anot jo, vieną savo laidų pristato šaukiniu „apie automobilius, kad ir tavo mergina suprastų“. Iš tiesų šaukinys kiek kitoks ir, anot Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos, įstatymas nebuvo pažeistas.
Automobilio radijo imtuvas
Automobilio radijo imtuvas / 123RF iliustr.

„Power Hit Radio“ atstovai 15min patikslino, kad laidos pavadinimas – „Autosnobai“. Tokio teksto, kaip kad mini skaitytojas, laidos anonse nėra.

„Vyrukai sako: „Taip, kad ir tavo mergina klausytų“, yra antras variantas, kuriame sakoma „Apie automobilius žmonių kalba“ ir trečias variantas, kuris arčiausias skundo autoriaus citatai, „taip, kad ir tavo mama suprastų“, – teigia „Power Hit Radio“ atstovai.

Jie teigė mielai padarysiantys klausytojų ar skaitytojų apklausą ir jų paklaus, kiek to nekorektiškumo yra laidos anonsuose.

Formuojamas stereotipas

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos Komunikacijos skyriaus atstovė ryšiams su visuomene Izabelė Švaraitė 15min paaiškino, kad tam, jog galėtų įvertinti, turėtų išgirsti įrašus. Juos 15min tarnybai žurnalistė nusiuntė.

„Dviejose garso reklamose (tose, kur kalbama apie merginas ir mamas) formuojamas stereotipas, kad merginoms ir vaikų turinčioms moterims automobiliai nėra įdomūs ar ši sritis joms nėra labai suprantama, tačiau tai nėra įstatymo pažeidimas, nes joje nėra reiškiamas pažeminimas, paniekinimas, demonstruojamas vienos lyties pranašumas prieš kitą“, – komentavo I.Švaraitė.

Pagal Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymą, prekių pardavėjas, gamintojas ar paslaugų teikėjas, suteikdamas informaciją apie prekes ir paslaugas arba jas reklamuodamas, privalo užtikrinti, kad joje nebūtų išreiškiamas pažeminimas, paniekinimas arba teisių apribojimas ar privilegijų teikimas dėl asmens lyties bei formuojamos visuomenės nuostatos, kad viena lytis pranašesnė už kitą.

„Tokiais atvejais tiesiog galime patarti informacinius pranešimus formuoti atsisakant išankstinių nuostatų, labiau kreipti dėmesį į individualius klientų, šiuo atveju – klausytojų, poreikius“, – teigė ji.

Portale 15min, bendradarbiaujant su Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, startavo nauja iniciatyva, skatinanti pastebėti ir nenumoti ranka į diskriminacijos atvejus, „Diskriminacijos radaras“. Pasijutote diskriminuojami dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės ar religijos? Kreipkitės – mes jums padėsime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis