Padidėjo užterštumas
Pastaruoju metu, kai laikėsi karšti ir sausi orai, Kėdainiuose buvo stipriai padidėjusi oro tarša kietosiomis dalelėmis. Nulijus, tarša normalizavosi, tačiau jei vėl kuriam laikui stos sausi orai – problema vėl iškils aikštėn.
„Šiuo metu mieste yra rekonstruojami septyni kvartalai. Tai yra kaip niekada daug. Žinoma, problema dėl purvo jau seniai kilusi, ji ne vakar atsirado.
Oro užterštumas padidėjęs ne tik dėl gamtinių sąlygų, bet ir dėl aktyvių statybų mieste ir tam tikro darbininkų elgesio.
Draudžiama teršti aplinkos orą, nesvarbu kokie darbai atliekami.
Ten, kur tie darbai vyksta, yra labai prastas oras, daug triukšmo, daug purvo.
Kad ir Respublikos gatvėje. Ten statybininkų mašinos purvinais ratais neturėtų išvažiuoti iš objekto.
Rudenį ūkininkai iš laukų neišvažiuoja ratų nenusiplovę, o čia, mieste, Respublikos gatvėje tikrai mačiau, kaip technika išvažiuoja purvinais ratais ir visą gatvę teršia.
Pro tą gatvę per dieną kelis kartus pravažiuoju, nesu matęs nė karto, kad rangovai stengtųsi švarą ir tvarką palaikyti“, – kalbėjo rajono meras V.Tamulis iškart paleidęs kritikos strėlių ir į miesto seniūną bei savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėją.
Apsiribota kalbomis
Kaip aiškino miesto seniūnas Algirdas Krivičius, su rangovais kalbėta dėl netvarkos buvo jau ne kartą. Tik, panašu, kad rekonstrukciją vykdanti „Jonavos hidrotechnika“ ir toliau lieka abejinga prašymams neteršti mūsų miesto.
„Bendromis jėgomis su miestą prižiūrinčia įmone „Ecoservice projektai“ bandėme ten tvarkyti, jie valė kažkiek tą gatvę, bet situacija tikrai, reikia pripažinti, sudėtinga.
Su rangovais kalbėta ne vieną kartą, pažadų prisiklausyta. Požiūris atsainus kaip buvo, taip ir liko“, – sakė seniūnas.
Savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Vytautas Andriulis sakė, kad kartais trūksta ir gyventojų supratingumo.
„Mūsų skyrius yra kalbėję su kitais rangovais UAB „Doresta“. Jie sakė, kad turi sutartį pasirašę su „Ecoservice“, bet bėda, kad gatvės būna užstatytos gyventojų automobiliais, ir neįmanoma tiesiog išvalyti kraštų, tarpų tarp automobilių. Žinoma prašėme, kiek įmanoma, sutvarkyti gatves“, – kalbėjo savivaldybės atstovas.
Gavo pylos
Kadangi purvinų gatvių problema jau yra gana sena, kalbėta ir sprendimų ieškota buvo ir anksčiau. Tik, panašu, į juos neatsižvelgė ne tik rangovai, bet ir patys už tvarką atsakingi darbuotojai.
„Mes juk prašėme laikinai ženklus sustatyti, kad būtų draudžiama sustoti gyventojams tam tikrose gatvėse tomis dienomis, kai „Ecoservice“ suplanuoja valyti tas gatves. Tai nebuvo padaryta.
Galų gale juk galima fotografuoti, užfiksuoti miesto užteršimo purvu veiksmą ir protokolą surašyti tiems darbininkams, kurie „molinais“ ratais į gatvę važiuoja“, – kalbėjo administracijos direktorius Arūnas Kacevičius.
Miesto seniūnas, sulaukęs administracijos direktoriaus priekaištų, tik gūžčiojo pečiais pripažindamas, kad ženklų statymu nepasirūpinta, o tuo tarpu Viešosios tvarkos skyrius tikino, kad statyti ženklus – ne jų darbas.
Maža to, Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas suabejojo, ar galima fiksuoti miesto taršos pažeidimą kai vairuojamas ne asmeninis, o įmonės automobilis.
Visgi paaiškėjus, kad be kalbų daugiau nieko nuveikta ir nebuvo, rajono meras kaip reikiant supyko.
„Ar yra nors vienas atvejis užfiksuotas? Kodėl nėra? Kada tai baigsis?
Juokingi jau tie pasiteisinimai, problemą juk galima išspręsti, bet atrodo, kad niekas nesuinteresuotas jos spręsti!
Būtumėt fiksavę pažeidimus, būtų problema jau gal ir išspręsta. Kodėl su policija nebendradarbiaujate? Viršininkas juk labai geranoriškas, visuomet sutinka padėti.
Jūs dirbkite galų gale savo darbą, nesigilindami, ar asmeninį automobilį žmogus vairuoja, ar ne. Įmonės vadovas yra, jis atsakys už įmonės techniką ir darbininkų veiksmus. Susimokės kartą baudą už taršą, kitą kartą sugalvos, kaip ratus nusiplauti ir baigsis viskas“, – barėsi V.Tamulis.
Tikino, kad stengiasi
Mindaugo, Rasos gatvėse tvarkymo darbus atliekančios įmonės UAB „Dengsta“ direktorius Tomas Vaitekūnas tikino, kad stengiasi miesto nepurvinti, nors ir pripažino, kad kartais darbininkai, taupydami laiką, darbus dirba ne visai taip, kaip reikėtų.
„Nė vienas projektas nepasidarė be triukšmo ir dulkių. Mes automobilių neišvarom į gatvę tiesiai iš statybvietės, planuojamės darbus taip, kad transportas pravažiuotų per jau sutvarkytą kvartalo dalį, kad ratai apsivalytų, ir tik tada leidžiame į gatvę.
Prie dulkėtumo prisideda ir kai kurie kiti darbai, pavyzdžiui trinkelių pjovimas. Ir nors paprastai šlapiuoju būdu pjaunama, kartais darbininkai, kai reikia kažką greitai atpjauti, pjauna sausuoju būdu.
Bet mes kalbėsime su jais, kad taip nebedarytų, šitą problemą išspręsime“, – tikino įmonės vadovas.
Žadėjo patikrinti
Tuo tarpu Jonavos aplinkos apsaugos departamento (kuris atsakingas ir už Kėdainių rajoną) viršininkas Kęstutis Celiešius žodžių į vatą nevyniojo – rangovų atsakomybė yra užtikrinti, kad darbų metu nebūtų teršiama aplinka ir oras.
„Yra aplinkos oro apsaugos įstatymas, kuriame aiškiai parašyta, kad draudžiama teršti aplinkos orą, nesvarbu kokie darbai atliekami.
Darbų vykdytojai turi nusimatyti priemones, kaip apsaugoti aplinką nuo taršos. Rangovo atsakomybė yra šimtaprocentinė“, – nukirto K.Celiešius.
Jis teigė, kad paprastai aplinkosaugininkai po statybų objektus nevažinėja ir netikrina, tačiau vis dėlto Kėdainiams padarys išimtį.
„Mes nevažinėjame po objektus, bet jei būtų iniciatyva iš savivaldybės Aplinkosaugos skyriaus, Viešosios tvarkos skyriaus, galėtume pasivažinėti po objektus.
Gerai meras sako – vieną kitą vairuotoją sustabdykit, protokolą surašykit, gaus baudą ir baigsis šitas atsainumas.
Galima ir gatvių palaistymus suorganizuoti, sausesniu periodu tada tos kietosios dalelės nusėstų.
Gyventojai juk nėra akli, mato, jei darbininkai pastangas deda, tai ir jiems lengviau iškęsti tas statybas, tuomet ir jie kantresni būna. Bet jei mato, kad į pastabas ir prašymus nereaguojama, tai, aišku, pikta būna.
Tokias problemas įmanoma išspręsti, bet reikia tiesiog imti ir jas spręsti“, – kalbėjo K.Celiešius.