Taip pat parlamentaras siūlo reklama nelaikyti įmonių atributikos, alkoholinių gėrimų gamintojams leisti įmonių patalpose organizuoti gaminamos produkcijos nemokamas degustacijas ekskursijų metu.
V.Mitalas penktadienį Seime registravo tokius pasiūlymus Alkoholio kontrolės įstatymo pataisoms, kuriomis 18–19-mečiams numatoma leisti vartoti tik iki 15 proc. stiprumo alkoholį – lengvuosius alkoholinius gėrimus. Dabar bet kokį alkoholį galima vartoti nuo 20 metų.
V.Mitalas sako, kad tokia iniciatyva sunkiai įgyvendinama ir nesąžiningai veikiantis konkurenciją.
„Siekiu grąžinti pasitikėjimą pilnamečiais Lietuvos žmonėmis – ne apipinant sunkiai įgyvendinamomis išimtis, o iš esmės. Nėra prasminga drausti vartoti stiprius alkoholinius gėrimus 18–20 metų asmenims, jei siūloma leisti vartoti silpnuosius – kaip apskritai toks sprendimas būtų įgyvendinamas? Parduotuvėse tai bus papildomas apsunkinimas kasininkams tikrinti perkamo gėrimo stiprumą, restoranuose – vietoje maišomi kokteiliai bus pakeisti į iš anksto sumaišytus fabrikinius. Apskritai – tai įneš sumaišties ir nieko nespręs“, – išplatintame pranešime sako pakeitimus registravęs parlamentaras.
Jis taip pat siūlo alkoholinių gėrimų prekybos vietose esančios atributikos nelaikyti reklama.
„Dabar gėrimų prekybos vietose esanti atributika (pavyzdžiui, marškinėliai ar skėčiai) gali būti laikomi alkoholio reklama ir įmonėms gresia sulaukti baudų (...). Tai sukelia praktinių nepatogumų verslui, nors realaus poveikio alkoholinių gėrimų vartojimo mažinimui neturi“, – sako V.Mitalas.
Be kita ko, jis siūlo leisti viešojo maitinimo įstaigų socialiniuose tinkluose informuoti apie maisto ir priderinto vyno rinkinius, maisto ir gėrimų degustacijas. Anot jo, socialiniai tinklai dabar dažnai atstoja oficialią įmonės svetainę.
„Tokia informacija ne tik neskatina neatsakingo vartojimo, kas yra didžioji problema, o atvirkščiai. Tai gali padėti skatinti kultūringesnį alkoholio vartojimą viešojo maitinimo įstaigose. Svarbu išlaikyti nuoseklią alkoholio kontrolės politiką, taikyti labiausiai pasiteisinančias priemones“, – įsitikinęs V.Mitalas.
Parlamentaras siūlo reklama nelaikyti ir įmonių pavadinimų, kuriuose minimi alkoholiniai gėrimai.
Turint neterminuotą licenciją, jis siūlo leisti aptarnauti pirkėjus lauke maksimaliu 100 metrų atstumu nuo stacionarios maitinimo vietos. Valdančiųjų pataisomis, kurios jau pradėtos svarstyti Seime, siūlomas 80 metrų atstumas, o dabar jis siekia 40 metrų.