2021 01 30

Vaistų kontrolės tarnyba įspėja nesigundyti siūlymais įsigyti vakcinų nuo COVID-19

Valstybinė vaistų kontrolės taryba (VVKT) įspėja gyventojus nesigundyti pasiūlymais įsigyti vakcinų nuo COVID-19.
Vakcina nuo COVID-19
Vakcina nuo COVID-19 / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Ji teigia, kad vakcinacijai nuo COVID-19 ligos šalyje vis labiau įgaunant pagreitį, virtualioje erdvėje privatūs asmenys jau pradėjo siūlyti įsigyti neaiškios kilmės preparatų, neva apsaugančių nuo koronaviruso.

„Susigundžiusieji tokiais siūlymais gali rimtai pakenkti savo sveikatai“, – tvirtina VVKT.

Ji taip pat ragina žmones nepirkti neaiškios kilmės produktų, pristatomų kaip vakcinos ar vaistai ir neužsiimti savigyda.

„Būtina atminti, kad vakcinų nuo COVID-19 neįmanoma įsigyti nei internete, nei vaistinėse. Šiuo metu vakcinas nuo COVID-19 perka tik valstybių vyriausybės“, – pabrėžiama tarnybos pranešime.

Lietuvoje žmonės šiuo metu nuo COVID-19 skiepijami sveikatos priežiūros įstaigose, šios vakcinas gauna iš Ekstremalių sveikatai situacijų centro.

Be to, VVKT primena, kad „BionTech“ ir „Pfizer“ vakcina turi būti laikoma ne mažiau 70 laipsnių šalčio temperatūroje, o ją atitirpinus būtina praskiesti ir vartoti nedelsiant, priešingu atveju suyra jos veiklioji medžiaga.

„Akivaizdu, kad dėl sudėtingo vakcinos naudojimo, išskirtinių laikymo sąlygų, joks privatus pardavėjas negali užtikrinti jos saugumo“, – teigiama pranešime.

Anot VVKT, bet kokie viešoje erdvėje atsiradę siūlymai įsigyti vakcinų nuo COVID-19 ligos – tai tikrovės neatitinkanti informacija arba noras pasipelnyti. Tokiu būdu gali būti platinami falsifikuoti neaiškios kilmės produktai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis