Pilotas Giedrius (tikrasis vardas 15min žinomas – aut. past.) nuo koronaviruso „Janssen“ vakcina buvo paskiepytas dar tada, kai Lietuvoje COVID-19 vakcinos buvo tikras deficitas.
„Mes tas vakcinas pristatinėjame, esame vieni iš tiekėjų. Pirmenybės skiepytis negavome, nes nesame seni ar su lėtinėmis ligomis ir panašiai. Todėl mus paskiepijo JAV“, – pasakojo jis.
Po kurio laiko sugrįžęs į Lietuvą jis bandė gauti ES žaliąjį sertifikatą, tačiau tai pasirodė misija neįmanoma – kreipęsis į ne vieną valstybinę įstaigą jis taip ir nepasiekė, kad duomenys apie tai, jog yra pilnai vakcinuotas, būtų įvesti į e.sveikatą.
Ne Lietuvoje skiepyti žmonės vietoje galimybių paso mūsų šalyje gali pateikti vakcinacijos dokumentą, tuo metu ES žaliojo sertifikato, nesuvedus duomenų į e.sveikatą, žmogus tikrai negali gauti.
Tad susiklostė paradoksali situacija – jis atitinka sąlygas gauti lengviau keliauti leidžiantį dokumentą, bet jo gauti negali.
Su tuo, anot Giedriaus, susidūrė ne tik jis, bet kolegos.
Į e.sveikatą nepatenka informacija ne tik apie skiepus, bet ir, pavyzdžiui, užsienyje patirtas traumas, gydymą.
Pašnekovas 15min teigė, kad problema yra dar gilesnė – į e.sveikatą nepatenka informacija ne tik apie skiepus, bet ir, pavyzdžiui, užsienyje patirtas traumas, gydymą.
Skaitykite daugiau: Ką daryti užsienio lietuviams, kurie pasiskiepijo ne Lietuvoje?
Pradžioje jis bandė aiškintis su Registrų centru, kurio žinioje yra e.sveikata.
Centro atstovai jo prašė palaukti, kada įsigalios žaliasis sertifikatas, aiškino, kad yra pereinamasis laikotarpis, o galiausiai pareiškė, kad į e.sveikatą suvedami tik Lietuvoje esančių sveikatos priežiūros įstaigų atlikti skiepai.
„O dėl to ką daryti, tai turite kreiptis į SAM kad išaiškintų, nes Registrų centras šiuo atveju yra tik techninis vykdytojas, mes nepriimame sprendimų, o tik vykdome mums pavestas funkcijas“, – paaiškino centras.
Galiausiai Giedrius Nacionaliniame visuomenės sveikatos centre išgirdo, kad liepos 2-ąją esą startuos sistema ir galimybė perkelti informaciją apie skiepą į e.sveikatą atsiras.
Tai dabar laukiame laukiame nesulaukiame.
„Tai dabar laukiame laukiame nesulaukiame“, – teigė jis.
Giedrius tvirtino nesuprantantis, kodėl nesivadovaujama teisės aktais, kurie reikalauja asmens sveikatos priežiūros įstaigas pildyti paciento duomenų santrauką ir ją atnaujinti aktualiais duomenimis.
SAM pradėjo darbus, kiek užtruks – neaišku
Registrų centro atstovas spaudai Mindaugas Samkus 15min sakė, kad SAM atstovų kompetencija yra nustatyti taisykles kokie duomenys ir kokiais atvejais teikiami į e.sveikatos sistemą.
„Be to, primenu, kad duomenis į sistemą teikia sveikatos priežiūros specialistai: šeimos gydytojai, laboratorijų ar vakcinavimo punktų specialistai“, – pabrėžė jis.
SAM Spaudos tarnybos patarėja Lina Zimnickienė 15min patvirtino, kad šiuo metu užsienyje skiepytų asmenų duomenys į Lietuvos e.sveikatos sistemą nėra suvedinėjami.
„Siekiant spręsti šią problemą, teisinė bazė yra pradėta rengti“, – pabrėžė ji.
Paklausta, kiek tai gali užtrukti, ministerijos atstovė nesiėmė spėlioti, teigdama, kad klausimas yra derinimo stadijoje, todėl konkretaus laikotarpio nėra.