Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 09 14

Valdiškos įmonės savireklamai išleidžia tūkstančius, tauragiškiai nesupranta, kam to reikia

Pertvarka Tauragės savivaldybės kontroliuojamose įmonėse toliau kursto aistras – į „Tauragės kurjerio“ redakciją vienas po kito daugiabučių gyventojai ėmė nešti į jų pašto dėžutes metamus dviejų valdiškų įmonių reklaminius leidinius. Pasireklamuoti nusprendė privatizuojamas Tauragės butų ūkis ir dalį šios įmonės veiklos perimantys Tauragės šilumos tinklai. Tokia valdiškų įmonių reklama mokesčių mokėtojams kainuoja tūkstančius eurų. Kam jos prireikė? Abiem įmonėms vadovaujantis Mindaugas Nevardauskas turi atsakymą – esą baiminamasi dujų konkurencijos.
Daugiabučių pašto dėžutėse – reklaminiai valdiškų įmonių leidiniai
Daugiabučių pašto dėžutėse – reklaminiai valdiškų įmonių leidiniai / Daivos Žebelienės nuotr.

Giriasi nuveiktais darbais

Tauragės miesto gyventojų pašto dėžutes pastarosiomis dienomis pasiekė dviejų savivaldybės įmonių reklaminiai leidiniai. Žmonės suskubo juos nešti žurnalistams, kiti sakė net neskaitę – iš karto išmetę į konteinerį.

„Aš perverčiau ir man kilo daug klausimų – kuriems galams reikia tokiu būdu reklamuotis valdiškoms įmonėms? Įdomu, kiek tai reklamai jos išleido, juk gyvena iš mūsų, mokesčių mokėtojų, pinigų. Už šilumą mokame, už daugiabučių administravimą mokame. Kodėl mūsų niekas neklausė, ar mes norime, kad tokiai reklamai būtų leidžiami mūsų pinigai?“ – į redakciją atnešusi pašto dėžutėje rastus leidinius kalbėjo tauragiškė.

Beje, Tauragės butų ūkio reklaminiame keturių puslapių ant blizgaus popieriaus atspausdintame leidinyje nė žodžiu neužsimenama apie įmonės privatizaciją. Tik giriamasi nuveiktais darbais, publikuojama keletas įmonės administracijos darbuotojų nuotraukų. Jose – dar ankstesnysis įmonės vadovas Liutauras Indriuška. Apie tai, kad jis nebevadovauja įmonei ir kad jos vairas perduotas šilumininkų vadovui Mindaugui Nevardauskui, taip pat nutylima.

Panaši informacija pateikiama ir Tauragės šilumos tinklų reklaminiame leidinyje. Pirmajame puslapyje puikuojasi direktoriaus M.Nevardausko nuotrauka, pasidžiaugiama, kad šildymas Tauragėje – vienas pigiausių Lietuvoje, kad įmonei sunku „išsimušti“ skolas iš nemokių vartotojų. Tai daugiausia esantys socialinių būstų gyventojai.

Abu leidinius maketavo ir spausdino UAB „Marko dizainas“. Šilumininkų lankstinukas išleistas 5000 egz., butų ūkio – 2000 egz. tiražu.

Kainavo 6000 Eur

Abiejų įmonių direktorius M.Nevardauskas, paprašytas atsakyti į klausimus apie šių leidinių būtinumą ir kainą, perklausė, ar jo atsakymą išspausdinsime neiškraipytą. Esą tuomet į klausimus atsakys.

M.Nevardausko prašymą tenkiname ir publikuojame jo raštu atsiųstą atsakymą nekoreguotą: „Informaciniai lankstinukai 5000 vnt. apie įmonės veiklą bei centralizuoto šilumos tiekimo privalumus ir galimybę prisijungti prie centralizuoto šilumos tiekimo tinklų kartu su platinimu ir papildomu viešinimu kitose medijos priemonėse kainavo 5000 Eur be PVM. Tai ne nauja įmonės veiklos viešinimo akcija, įmonės viešinimas vyko ir anksčiau. Kaip, pvz., 2010–2014 m. UAB „Tauragės kurjeris“ už įmonės viešinimo paslaugas buvo sumokėta apie 8000 Eur, o už informacijos talpinimą portale tauragiškis.lt buvo sumokėta per 5000 Eur. Taigi ankstesniais metais už įmonės veiklos viešinimo paslaugas buvo sumokėta per 13 000 Eur. Todėl įmonės veiklos viešinimas yra normali ir nusistovėjusi veikiančios įmonės veiklos proceso sudėtinė dalis. Lankstinukų platinimas vyko ir kituose, ne tik daugiabučiuose, namuose. Dujinis šildymas kaip alternatyva mums, kaip įmonei, kelia didelį susirūpinimą, kadangi dujų tiekėjai vykdo masinę akciją dėl prisijungimo prie dujų tinklo. Tuo pačiu tai žinutė ir verslui, kad pigesnės, patikimesnės alternatyvos, kaip centralizuotas šilumos tiekimas, nėra. Šiuo metu vyksta grįžtamasis procesas, nemažai anksčiau atsijungusių įmonių ir namų grįžta prie centralizuoto šilumos tiekimo, todėl siekdami dar labiau suaktyvinti procesą mes ir vykdome įmonės veiklos informacinę sklaidą. Dėl Butų ūkio poreikio klauskite buvusio direktoriaus.“

M.Nevardauskui išsiuntėme papildomų klausimų – jei jau jis užsimena apie dvi žiniasklaidos priemones, kiek buvo sumokėta kitoms? Įmonės direktorius papildė, kad laikraščiui „Tauragės žinios“ už įmonės reklamą buvo sumokėta 4000 Eur. Jo skaičiavimais, 2010–2016 m. už Tauragės šilumos tinklų veiklos viešinimą įmonė išleido apie 17 tūkstančių eurų.

Siekia „atsimušti“ nuo apkalbų

Deja, susisiekti su buvusiu Tauragės butų ūkio direktoriumi Liutauru Indriuška, kuris šiuo metu jau vadovauja Tauragės ligoninei, ir paklausti apie naujojo leidinio reikalingumą ir kainą nepavyko.

Tauragės miesto gyventojų pašto dėžutes pastarosiomis dienomis pasiekė dviejų savivaldybės įmonių reklaminiai leidiniai. Žmonės suskubo juos nešti žurnalistams, kiti sakė net neskaitę – iš karto išmetę į konteinerį.

Tauragės butų ūkio direktoriaus pavaduotojas Egidijus Vaitiekus pateikė savo versiją, tačiau kiek leidiniui buvo išleista, patikino nežinantis. Jo teigimu, reklaminio leidinio Tauragės butų ūkui prireikė, nes siekiama „atsimušti“ nuo apie įmonę esą platinamos melagingos informacijos.

„Vis dėlto yra didelė konkurencija mieste. Ateina nauji žaidėjai (Tauragėje veiklą pradėjo privati pastatus administruojanti įmonė – red.). Kilo didelė sumaištis žmonėms, kurie neapsisprendžia, ką daryti. Yra melaginga informacija suteikta, kad būtų ūkis naikinamas su visais pinigais. Tą dezinformaciją skleidžia kažkurie iš tų naujų administratorių. Taip mūsų įmonė mano. Tai mes bandom kažkaip „atsimušti“ nuo tų kalbų. Buvom susitikę su ne vienu bendrijos pirmininku, nes žmonės mums intensyviai skambina ir teiraujasi. Jie nežino, ką daryti – sako girdėję, kad butų ūkis bankrutuoja ir jų pinigai dings“, – kalbėjo E.Vaitiekus.

Butų ūkio direktoriaus pavaduotojas ramina daugiabučių gyventojus – pasak jo, daugiabučių kaupiamųjų sąskaitų ir pinigų jose negali niekas liesti, jie esą niekur nedings ir tada, kai Tauragės butų ūkį nupirks privatininkas. Be to, pasak E.Vaitiekaus, šiuo reklaminiu leidiniu siekiama nuraminti ir įmonės darbuotojus.

„Mes stengiamės ir kad darbuotojams būtų geriau, ir kad naujasis akcininkas būtų patenkintas mūsų darbu. Ką mes galime padaryti, kad darbuotojai nebūtų atleisti iš darbo, tai parodyti rezultatus. Iš savo patirties galiu pasakyti, kad jeigu tu nusiperki kažkokį daiktą, tu jį keiti kažkiek. Taip gali būti ir su mūsų įmone. Bet aš manyčiau, kad šiuo atveju būtų keičiami tik vadovai, o pagrindinis įmonės turtas yra žmonės, mūsų darbuotojai. Tai jeigu mes gerai pasirodysim, jie ir liks“, – mano E.Vaitiekus.

Vyksta turto vertinimo procedūra

Kaip „Tauragės kurjerį“ informavo už dviejų savivaldybės įmonių – „Dunokų“ ir Tauragės butų ūkio privatizavimo procedūras atsakingo savivaldybės Plėtros, investicijų ir turto valdymo skyriaus vedėja Genovaitė Pukelytė, šiuo metu vyksta abiejų šių įmonių akcijų vertinimo procedūra. Šis procesas preliminariai turėtų užtrukti apie du mėnesius. Nuo turto vertintojų verdikto priklausys pradinė šių įmonių akcijų pardavimo kaina.

Po šios procedūros bus skelbiami įmonių akcijų pardavimo aukcionai. Kada tai turėtų įvykti, konkrečiai dar nežinoma. Gali būti, kad jau lapkritį ar gruodį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?